Mercedes C 2011: vítej, velký facelifte

Mercedes-Benz konečně oficiálně odhalil faceliftovanou verzi třídy C. Nabídne svěžejší vzhled i „zelenější” techniku. (+ video)

O faceliftu Mercedesu C jsme slýchali již dlouho a mohli jsme vidět spoustu špionážních snímků a videí, jejichž výčet by sám o sobě dal na vlastní článek. Z minulosti se tedy vraťme k jedinému - úniku oficiálních, zřejmě katalogových obrázků, které jsme vám předložili ke kontrole již začátkem listopadu. S odstupem času můžeme konstatovat, že byly autentické a velký předvánoční dárek v podobě oficiálního představení vozu přímo Mercedesem tak trochu ztrácí na lesku. Přesto ale o inovovaném „Céčku” víme mnoho nového, a tak si pojďme vše důležité projít.

Facelift pochopitelně přinesl v prvé řadě upravený vzhled zevnějšku i interiéru, zrovna ten je ale překvapivý ze všeho nejméně. Změny jsou sice významné, ale jak jsme již naznačili výše, prakticky všechny jsme již mohli dávno vidět bez jakéhokoli maskování.

Nejvíce se změnila příď, která dostala o poznání dynamičtější projev po vzoru svých novějších sourozenců. Zcela přepracovaný je přední nárazník, na nějž navazují jinak tvarovaná přední světla a ostřeji řezaná maska chladiče. Změnit se kvůli odlišným světlům pochopitelně musela i přední kapota (mimochodem vyrobená z hliníku, ťukance v zácpách budou zas o něco dražší...) a v souladu se současnou módou vůz dostal i výrazná LED světla pro denní svícení do dolní části nárazníku. Tím můžeme změny na přídi uzavřít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní partie vozu se změnily již mírněji - povšimněte si pouze jiného nárazníku a lehce upravených zadních světel opět s LED (ty již třída C ale měla i před omlazením). Ne všechny změny vnější změny jsou ale patrné na první pohled - Mercedes si podle svých vlastních slov hodně pohrál s aerodynamickými detaily, což vyústilo ve snížený koeficient odporu vzduchu ve výši pouhých 0,26. Tto je opravdu pěkný výsledek.

Změny se pochopitelně dotkly i interiéru, kde trůní výrazně přepracovaná palubní deska, jenž je u dosavadního provedení vozu častým terčem kritiky. Jak bude po omlazení působit naživo, to zatím nevíme, na první pohled ale vypadá o poznání atraktivněji. Krom palubky se uvnitř vozu nově objevuje řada nových detailů. Krom kovových prvků na některých ovladačích je to hlavně nový volant, přístrojová deska a pozměněné výplně dveří. Spolehnout se k tomu můžeme na nové obkladové a potahové materiály.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce techniky hraje Mercedes jasně na tu nejtrapnější možnou, tedy ekonomicko-ekologickou strunu. Ať již dnes jakákoli automobilka změní na autě cokoli, je to prezentováno jako ekologická úprava, a to už se nám trochu zajídá, alespoň Mercedes mohl být trochu originálnější. Žel bohu není, a tak můžeme konstatovat, že prioritou automobilky při zavádění technický změn byl ekologičtější provoz, čemuž odpovídá implementace systému start-stop do všech provedení, rozšíření nabídky sedmistupňové automatické převodovky, prodloužení převodů ostatních převodovek (jako by již dnes nebyly dostatečně dlouhé...) a samozřejmě i nové naladění přepracovaných motorů, z nichž ty benzinové mají nyní všechny přímé vstřikování paliva.

Nejzajímavější změny jsou patrné u benzinové verze C 350 Blue Efficiency, která má nově až 306 koní neboli 225 kW výkonu (mimochodem stejně jako přeplňovaný R6 35i od BMW, motor Mercedesu si přitom ponechává atmosférické plnění), což je o 14 koní více než dosud. Kombinovaná spotřeba dle norem přitom klesla o masivních 31 procent neboli 1,5 litru benzinu na 6,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z dieselů se nejúsporněji prezentuje verze C 220 CDI, v součansé generaci nechvalně proslulá svou enormní hlučností. Jestli se ji konstruktérům podařilo ztišit či odhlučnit, to se teprve dozvíme, rozhodně se ale podařilo ji uskomnnit - nyní si v kombinovaném režimu vystačí se 4,4 litry nafty na 100 km (- 0,4 litru oproti dosavadnímu provedení). Kompletní data všech motorů faceliftované třídy C najdete v přiložených tabulkách.

Vraťme se ještě na chvíli k převodovkám - nově budou moci být všechny varianty krom C 300 CDI 4Matic vybaveny kvalitním automatem 7G-Tronic Plus (u verze C 250 CDI 4Matic bude k dispozici od června), která má svůj podíl na snížení průměrné spotřeby.

Vůz si odbude svou veřejnou premiéru 10. ledna 2011 v Detroitu a hned ten samý den na něj němečtí dealeři začnou přijímat objednávky. První vyrobené kusy by se měly k zákazníkům dostat během března.

Kompletní data benzinových verzí

Platná pro sedan

ModelUpořádání válcůObjemkW/k při ot./min.Nm při ot./min.0-100 km/h (s)Max. rychlost (km/h)Spotřeba paliva (l)
C 180 BER41796115/156 5000250 16008,9 (9,0)223 (225)6,4-6,9 (6,7-7,3)
C 200 BER41796135/184 5250270 18007,8 (8,2)235 (237)6,4-6,9 (6,6-7,2)
C 250 BER41796150/204 5500310 20007,22406,4-6,9
C 350 BEV63498225/306 6500370 350062506,8-7,0
C 350 4Matic BEV63498225/306 6500370 350062507,4-7,6

 

Kompletní data naftových verzí

Platná pro sedan

ModelUpořádání válcůObjemkW/k při ot./min.Nm při ot./min.0-100 km/h (s)Max. rychlost (km/h)Spotřeba paliva (l)
C 180 CDI BER4214388/120 2800300 140010,8 (10,5)206 (208)4,9-5,3 (4,8-5,3)
C 200 CDI BER42143100/136 2.800360 16009,1 (9,2)215 (218)4,9-5,3 (4,8-5,3)
C 220 CDI BER42143125/170 3000400 14008,1 (8,4)231 (232)4,8-5,2 (4,4-5,1)
C 250 CDI BER42143150/204 4200500 16007,12404,8-5,2 (4,8-5,3)
C 250 CDI 4Matic BER42143150/204 4200500 16007,12405,4-5,7
C 300 CDI 4Matic BEV62987170/231 3800540 16006,42507,0-7,2


BE = BlueEfficiency; běźné údaje jsou platné pro automatickou převodovku, u Mercedesu stále exotičtější „manuál” má svá data v závorkách

Kompletní fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz třídy C pro rok 2011

Oficiální video

bazar

Mercedes C 2
Rok výroby: 2002
Stav: 129 356 km
Cena: 116 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků