Mercedes bude nakonec stavět v Maďarsku

Před časem jsme vás informovali o záměru automobilky Mercedes-Benz vystavět ve střední Evropě novou továrnu na výrobu nové generace svých malých vozů, určených převážně pro evropský, zejména středo- a východoevropský  trh. Ve hře byla zprvu také Česká republika, ale rozhodnutí padlo na Maďarsko. Automobilka zároveň oznámila, že rozšíří svoji německou továrnu v Rastattu.

Nová fabrika vyroste nákladem 800 milionů Euro v Kecskemétu, ležícím zhruba 80 km od Budapešti, a poskytne pracovní příležitosti pro 2 500 zaměstnanců. Dalších 600 milionů hodlá Mercedes-Benz investovat do závodu Rastatt, který bude s maďarskou továrnou úzce spolupracovat. V rámci modelové obměny ve třídě kompaktů M-B hodlá představit celkem čtyři typy (třídveřový a pětidvéřový hatchback, malé SUV a dodávka), které mají za úkol značce přinést dlouhodobou ziskovost. O těchto novinkách toho zatím není mnoho známo, ale zdá se, že v rámci úspor výrobce upustí od sendvičové konstrukce podvozku, používané u současných řad A a B, a motory budou vycházet ze stávajících jednotek. Týkat se to bude i nové generace vznětových čtyřválců, jež má být představena ještě letos.

Výroba se rozběhne v roce 2012, Maďarsko bude produkovat 100 000 a Rastatt 280 000 vozů ročně. Mercedes si od nové řady slibuje oslovení i těch zákazníků, kteří dosud z různých důvodů o třícípé hvězdě ani neuvažovali. 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků