Mercedes bude nakonec stavět v Maďarsku

Před časem jsme vás informovali o záměru automobilky Mercedes-Benz vystavět ve střední Evropě novou továrnu na výrobu nové generace svých malých vozů, určených převážně pro evropský, zejména středo- a východoevropský  trh. Ve hře byla zprvu také Česká republika, ale rozhodnutí padlo na Maďarsko. Automobilka zároveň oznámila, že rozšíří svoji německou továrnu v Rastattu.

Nová fabrika vyroste nákladem 800 milionů Euro v Kecskemétu, ležícím zhruba 80 km od Budapešti, a poskytne pracovní příležitosti pro 2 500 zaměstnanců. Dalších 600 milionů hodlá Mercedes-Benz investovat do závodu Rastatt, který bude s maďarskou továrnou úzce spolupracovat. V rámci modelové obměny ve třídě kompaktů M-B hodlá představit celkem čtyři typy (třídveřový a pětidvéřový hatchback, malé SUV a dodávka), které mají za úkol značce přinést dlouhodobou ziskovost. O těchto novinkách toho zatím není mnoho známo, ale zdá se, že v rámci úspor výrobce upustí od sendvičové konstrukce podvozku, používané u současných řad A a B, a motory budou vycházet ze stávajících jednotek. Týkat se to bude i nové generace vznětových čtyřválců, jež má být představena ještě letos.

Výroba se rozběhne v roce 2012, Maďarsko bude produkovat 100 000 a Rastatt 280 000 vozů ročně. Mercedes si od nové řady slibuje oslovení i těch zákazníků, kteří dosud z různých důvodů o třícípé hvězdě ani neuvažovali. 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků