Mercedes bude nakonec stavět v Maďarsku

Před časem jsme vás informovali o záměru automobilky Mercedes-Benz vystavět ve střední Evropě novou továrnu na výrobu nové generace svých malých vozů, určených převážně pro evropský, zejména středo- a východoevropský  trh. Ve hře byla zprvu také Česká republika, ale rozhodnutí padlo na Maďarsko. Automobilka zároveň oznámila, že rozšíří svoji německou továrnu v Rastattu.

Nová fabrika vyroste nákladem 800 milionů Euro v Kecskemétu, ležícím zhruba 80 km od Budapešti, a poskytne pracovní příležitosti pro 2 500 zaměstnanců. Dalších 600 milionů hodlá Mercedes-Benz investovat do závodu Rastatt, který bude s maďarskou továrnou úzce spolupracovat. V rámci modelové obměny ve třídě kompaktů M-B hodlá představit celkem čtyři typy (třídveřový a pětidvéřový hatchback, malé SUV a dodávka), které mají za úkol značce přinést dlouhodobou ziskovost. O těchto novinkách toho zatím není mnoho známo, ale zdá se, že v rámci úspor výrobce upustí od sendvičové konstrukce podvozku, používané u současných řad A a B, a motory budou vycházet ze stávajících jednotek. Týkat se to bude i nové generace vznětových čtyřválců, jež má být představena ještě letos.

Výroba se rozběhne v roce 2012, Maďarsko bude produkovat 100 000 a Rastatt 280 000 vozů ročně. Mercedes si od nové řady slibuje oslovení i těch zákazníků, kteří dosud z různých důvodů o třícípé hvězdě ani neuvažovali. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků