Mercedes bude mít hned čtyři plně elektrické modely včetně limuzíny

Nové plně elektrické modely dostanou vlastní platformu podobnou té, jakou používá Tesla.
Mercedes bude mít hned čtyři plně elektrické modely včetně limuzíny

I přes přetrvávající problémy s dojezdem, délkou nabíjení a sítí dobíjecích stanic chce německá automobilka Mercedes-Benz už v roce 2018 prodávat první plně elektrické auto z nové generace produktů. Má jít o jakousi obdobu řady modelů i od BMW a samozřejmě konkurenci americké společnosti Tesla.

Elektrické Mercedesy mají obsáhnout nejširší část trhu, tedy luxusní sedan velikosti třídy S, dva crossovery či SUV a také sedan střední velikosti. Nové plně elektrické modely dostanou vlastní platformu podobnou té, jakou používá Tesla. Vozy budou mít pohon zadních nebo všech kol a akumulátory uložené pod podlahou.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Jednotný má být i systém pohonu, lišit se budou jen podle dostupného výkonu. V nabídce mají být tři základní provedení o výkonech 300 kW (408 k), 390 kW (530 k) a dokonce i 450 kW (612 k). Nejsilnější bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol.

Cílem Mercedesu je nabídnout dojezd alespoň 500 km a počítá se s tím, že balíček akumulátorů bude vážit přes 400 kg. Dynamika má být podobná jako u aktuálních modelů značky Tesla, takže by se menší sedan mohl v nejsilnějším provedení dostat z klidu na 100 km/h za tři sekundy.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků