Článek je plný nepodložených domněnek.Například to, že elektromobily údajně není téměř třeba servisovat, je nebetyčná (a nebezpečná) lež. Ano, samozřejmě chybí nutnost starat se o mechanicky komplikovanější spalovací motor. Jiné části auta ale v případě EV naopak trpí mnohem více, v první řadě kvůli vyšší hmotnosti, ale taky třeba kvůli vyššímu točivému momentu. Největší bolestí je životnost pneumatik, a související ekonomické i ekologické náklady samozřejmě aktivisté úmyslně opomíjejí.
Rozdíl v hmotnosti vůči běžným autům je pro pneumatiky zanedbatelný. S točivým momentem mají problém jen předokolky. Životnost pneumatik taky není zásadně odlišná vůči autu stejné velikostní kategorie se spalovacím motorem.A že servisní náročnost EV je nižší, je zkrátka fakt. Vysokonapěťová část prostě funguje, tam jsou závady vzácností. Horší bude palubní síť, to bude do budoucna generátor příjmů a zisků v servisech, ale to je už dnes.
U Tesly má pohon životnost cca 250 tis.km, pak se musí vyměnit, což je ranec.
100% lež.
Nech si taku platformu strcia niekam.Uz teraz su v Acku turbo/medzichladice/antiemisne systemy vacsie ako csamotny motor.Staci sa pozriet ood kapotu vo fabrike v Rasttate kde sa vyraba.Normalne rozmylsajuci clovek si elektrosrot nekupi.70% alebo kolko % ludi byva v panelaku/bytovke kde tam chcu nabijat?Ludia sa (mozno) spamataju ked bude stat elektrina 10x tolko lebo k nej pribudnu dane nahradzujuce vypadok statneho rozpoctu z fosilnych paliv.To iste caka plyn drevo uhlie.Si myslite ze to staty budu tolerovat?A zaplatime to vsetci aj ty co nemame elektrosroty.Uvarit jednu kavu v kanvici bude stat tolko ako dnes na el. sporaku uvarit pre celu rodinu cesnacku...Ludia sa zobudte z tejto demagogie
Ano, popsal jsi osud nejchudších částí Evropy, ke které zřejmě patříš. Pro ně je budoucnost automobilizmu bohužel velmi pochmurná. Neboť dvě stovky za litr benzínu prostě mít nebudou.Ten zbytek si ale nahodí na střechu FVE a přes víkend si nabije BEV prakticky zdarma, nebo za legrační peníze s tarifem pro elektromobily.Navíc elektřina je jediný zdroj, který si my Češi, ale i vy Slováci, umíme vyrobit úplně sami. Umíme postavit další jaderné elektrárny a můžeme existovat jen na elektřinu.Ropu nemáme i nikdy mít nebudeme, plyn také ne, uhlí také brzy dojde a vy ho stejně nemáte.Elektřina je pro nás jediné řešení, jak se osvobodit od závislosti na druhých, kteří suroviny používají jako zdroj k vydírání a vlastnímu obohacování.Takže SA ZOBUĎ TY.
umime postavit jaderné elektrárny? kdo to umi, kde postavil posledni elektrarnu, jak dlouho to trvalo, co to stalo?
Ano, umíme. Už u nás stojí dvě. A postavíme si další. Navíc se konečně mění přístup ke stavbám a místo megazdrojů se začíná mluvit o minizdrojích, které je možné vyráběh hromadně, sériově a tudíž levně, rychle je instalovat a snadno a bezpečně provozovat.Když může být jaderný reaktor v ponorce s výkonem pro potřeb malého městečka, proč by nemoh být právě za humny toho městečka?BUDE.Fakt, že se nám dlouhou dobu do stavby nechtělo není žádný argument, že bychom to snad neuměli. A i kdyby, tak si ji prostě necháme postavit někým jiným.Ropu a plyn nám do zemně nikdo nenapumpuje, nejde to. Je třeba tyto zdroje začít opouštět, protože vytvářejí nechtnou závislost.Je třeba začít dělat věci správně.
Hlupáčku, jestli elektřina bude stát 10x tolik, pak ropná paliva si už vůbec nekoupíš, protože budou buď mnohem dražší, nebo nebudou vůbec. Hele, já tě chápu, stejně jako každý z Posledních Pravých Řidičů opovrhuješ elektrem, z hlouposti a neznalosti. A přitom ti nedochází, jaké demagogie se dopouštíš.
No spíš se uklidni ty.... Píše se o elektrické platformě, kde jistě emisní systémy nebudou větší než samotný motor :D ale jinak souhlas, protože v dnešních spalovácích jsou ty emisní systémy dost brutál... komplikovanost, choulostivost, cena... no hrůza. Normálně myslící člověk si elektrošrot nekoupí, ale elektroauto klidně jo. Pokud si někdo spočítá, že se mu elektroauto vyplatí, tak proč by si ho nekoupil? Existují třeba lidi, co jezdí autem denně 5-10km a nic víc. A i kdyby 70% populace bydlelo v paneláku nebo bytovce, pořád tady máš 30% lidí, pro které to může (ale nutně nemusí) být ideální dopravní prostředek, protože si ho nabijou doma. Já bych si elektroauto koupil rád, kdyby nestály nesmysl (drahé baterie) a výrobci je nestavěli spíš jako tablety na kolech. Jediná věc co mě v poslední době trochu zaujala je Dacia Spring. Sice bydlím v bytovce, ale klidně bych mohl nabíjet jednou za čas v práci, u obchodů, nebo na nabíječkách po cestě, v garáži, u známých apod. - těch 5km denně do práce, do obchodu, i při dojezdu 300km by mi to stačilo nabíjet jen občas.. (Pro rejpaly - na dálnici mám diesela, na víkendy mám kabrio, na stěhování mám dodávku. Jen by to chtělo něco, co se nebude kurvit krátkýma studenýma cestama do práce)
Jestli chtějí vědět jak se dělá moderní a efektivní výroba elektromobilu v roce 2022, tak ať se staví na exkurzi zde:https://youtu.be/0rbi6-B837A... A nebudou věřit vlastním očím.
Moderní a efektivní se bohužel v tomhle případě nerovná kvalitní ;-) O Mercedesu si můžeme myslet různé věci, ale jeho automobily rozhodně nemají problémy se slícováním dílů, chybějícími šrouby nebo přímo odpadávajícími kusy karoserie - to vše je u Tesly bohužel krutá realita jejich "moderní a efektivní výroby"
Tesla jsou neskutečné křápy, podle výzkumů samotných Amíků úplné dno autoprůmyslu.https://eu.usatoday.com/story/money/cars/2020/11/... ... https://www.jdpower.com/business/press-releases/2... ...
Aha :-) Takže litý nosný komponet karoserie, který zatím jako jediná umí vyrábět jen Tesla, je znak nekvality, kdežto sešroubování a svaření 30 kusů plechu je známka kvality?Vytáhněte si hlavu z prdele, kterou vám tam natlačila propaganda evropského automotive o “boží a jediné kvalitě a žádné jiné”.Slícování dílů není jediná známka kvality. Navíc tuhle hovadinu používáte už poněkud dlouho v řádu let, chtělo by to něco nového, jenže ono už není co. I tohle už je historie.Realita je taková, že Evropa špičkový elektromobil prostě vyrobit neumí a ještě dlouho umět nebude a v porovnání s tak trochu sci-fi výrobním procesem nejnovější berlínské Gigafaktory dostává na prdel i stávající výroba ostatních klasických modelů aut.Hra skočila. Poslední zhasne. Kdo zaplatí účet?
Mno nevím, u té Tesly to bylo spíš v minulosti, a taky to byly spíš problémy kusů a sérií než že by to byl problém všech kusů, ne? Nevím o žádných failech které by měli v současné době, ty věci už snad vychytali... stejně jako Mercedes, ten na to měl (jako tuším jedna z nejstarších automobilek) mnohem víc času :) (a ne, nemám rád Tesly a nikdy si ji nekoupím, jen nemám rád věcné nepřesnosti a nespravedlnost)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.