Sdílení platformy v rámci více značek je jedním z klíčových aspektů, jak snížit cenu nových vozů, které jsou kvůli vyšší technické vyspělosti dražší na výrobu. Mercedes-Benz

Sdílení platformy v rámci více značek je jedním z klíčových aspektů, jak snížit cenu nových vozů, které jsou kvůli vyšší technické vyspělosti dražší na výrobu. | Mercedes-Benz

U elektrifikovaných modelů to platí dvojnásob. Mercedes Press

U elektrifikovaných modelů to platí dvojnásob. | Mercedes Press

V poslední době se musely platformy přizpůsobit integraci hybridní technologie, což si vyžádalo nemalé kompromisy. Mercedes Press

V poslední době se musely platformy přizpůsobit integraci hybridní technologie, což si vyžádalo nemalé kompromisy. | Mercedes Press

Mercedes-Benz ovšem ukazuje, že čas spalovacích motorů se nachýlil ke konci a je třeba změnit priority. Mercedes Press

Mercedes-Benz ovšem ukazuje, že čas spalovacích motorů se nachýlil ke konci a je třeba změnit priority. | Mercedes Press

Pointa je v tom, že nová platforma MMA, plánovaná pro rok 2024, bude postavena primárně pro elektrický pohon a spalovací motory budou hrát „druhé housle“. Mercedes-Benz

Pointa je v tom, že nová platforma MMA, plánovaná pro rok 2024, bude postavena primárně pro elektrický pohon a spalovací motory budou hrát „druhé housle“. | Mercedes-Benz

Prvními vozy postavenými na tomto základu budou Mercedesy třídy A a B včetně jejich derivátů CLA, GLA a GLB. Mercedes-Benz

Prvními vozy postavenými na tomto základu budou Mercedesy třídy A a B včetně jejich derivátů CLA, GLA a GLB. | Mercedes-Benz

Těžit z ní bude nejen elektromobil EQB, ale také ostatní konkurenční modely BMW i4 a Kia Niro EV. Foto: BMW

Těžit z ní bude nejen elektromobil EQB, ale také ostatní konkurenční modely BMW i4 a Kia Niro EV. | Foto: BMW

K vývoji platformy MMA významně přispěl technologický pokrok realizovaný konceptem EQXX zejména v oblasti aerodynamiky. Mercedes-Benz

K vývoji platformy MMA významně přispěl technologický pokrok realizovaný konceptem EQXX zejména v oblasti aerodynamiky. | Mercedes-Benz

Právě proudící chladný vzduch bude využíván k regulaci teploty baterie s novým chemickým složením, zatímco aktivní aerodynamické prvky zvýší efektivitu vozu. Mercedes-Benz

Právě proudící chladný vzduch bude využíván k regulaci teploty baterie s novým chemickým složením, zatímco aktivní aerodynamické prvky zvýší efektivitu vozu. | Mercedes-Benz

Vzhledem k tomu, jak Mercedes-Benz šlape do bezemisního pohonu, je pro mnohé překvapením, že třídy A a B vůbec nabídnou spalovací alternativu. Mercedes-Benz

Vzhledem k tomu, jak Mercedes-Benz šlape do bezemisního pohonu, je pro mnohé překvapením, že třídy A a B vůbec nabídnou spalovací alternativu. | Mercedes-Benz

Důvod je prostý – peníze. Mercedes-Benz

Důvod je prostý – peníze. | Mercedes-Benz

Verze se spalovacím motorem přinesou alespoň nějaké peníze v podobě servisu. Mercedes-Benz

Verze se spalovacím motorem přinesou alespoň nějaké peníze v podobě servisu. | Mercedes-Benz

Náklady na výrobu elektromobilů jsou stále vyšší, ale zároveň automobilka musí vůz udržet v atraktivním cenovém rozpětí, což je zejména v kompaktním segmentu složité. Mercedes-Benz

Náklady na výrobu elektromobilů jsou stále vyšší, ale zároveň automobilka musí vůz udržet v atraktivním cenovém rozpětí, což je zejména v kompaktním segmentu složité. | Mercedes-Benz

Právě rostoucí cena výroby bude pro Mercedes-Benz největší výzvou, a protože v elektromobilech toho není moc se servisovat, musí hledat úspory ve voze samotném. Mercedes-Benz

Právě rostoucí cena výroby bude pro Mercedes-Benz největší výzvou, a protože v elektromobilech toho není moc se servisovat, musí hledat úspory ve voze samotném. | Mercedes-Benz

Nejvíce se dá ušetřit na bateriích a vývoji softwaru vozu. Jeho novou generaci automobilka vyvíjí v německém Sindelfingenu, kde zaměstnává 750 designérů. Mercedes-Benz

Nejvíce se dá ušetřit na bateriích a vývoji softwaru vozu. Jeho novou generaci automobilka vyvíjí v německém Sindelfingenu, kde zaměstnává 750 designérů. | Mercedes-Benz

Přestože část procesu zjednoduší spolupráce s externími dodavateli jako NVIDIA a Bosch, většinu technologií si v duchu úspor Mercedes-Benz vyvíjí sám. Mercedes-Benz

Přestože část procesu zjednoduší spolupráce s externími dodavateli jako NVIDIA a Bosch, většinu technologií si v duchu úspor Mercedes-Benz vyvíjí sám. | Mercedes-Benz

Nový operační systém MB.OS bude součástí připravované platformy MMA a poprvé se představí právě ve třídách A a B. Mercedes-Benz

Nový operační systém MB.OS bude součástí připravované platformy MMA a poprvé se představí právě ve třídách A a B. | Mercedes-Benz

U elektrifikovaných modelů to platí dvojnásob. Mercedes Press
V poslední době se musely platformy přizpůsobit integraci hybridní technologie, což si vyžádalo nemalé kompromisy. Mercedes Press
Mercedes-Benz ovšem ukazuje, že čas spalovacích motorů se nachýlil ke konci a je třeba změnit priority. Mercedes Press
Pointa je v tom, že nová platforma MMA, plánovaná pro rok 2024, bude postavena primárně pro elektrický pohon a spalovací motory budou hrát „druhé housle“. Mercedes-Benz
17
Fotogalerie

Mercedes bojuje s výrobními náklady. Novou platformou převrací dosavadní zvyklosti naruby

V roce 2024 se dočkáme zcela nové platformy, která převrací filozofii spojení spalovacího motoru s elektrickým pohonem. Jako první se jí pochlubí třídy A a B.

Sdílení platformy v rámci více značek je jedním z klíčových aspektů, jak snížit cenu nových vozů, které jsou kvůli vyšší technické vyspělosti dražší na výrobu. U elektrifikovaných modelů to platí dvojnásob. V poslední době se musely platformy přizpůsobit integraci hybridní technologie, což si vyžádalo nemalé kompromisy.

Mercedes-Benz ovšem ukazuje, že čas spalovacích motorů se nachýlil ke konci a je třeba změnit priority. Pointa je v tom, že nová platforma MMA, plánovaná pro rok 2024, bude postavena primárně pro elektrický pohon a spalovací motory budou hrát „druhé housle“. Prvními vozy postavenými na tomto základu budou Mercedesy třídy A a B včetně jejich derivátů CLA, GLA a GLB. Těžit z ní bude nejen elektromobil EQB, ale také ostatní konkurenční modely BMW i4 a Kia Niro EV.

K vývoji platformy MMA významně přispěl technologický pokrok realizovaný konceptem EQXX zejména v oblasti aerodynamiky. Právě proudící chladný vzduch bude využíván k regulaci teploty baterie s novým chemickým složením, zatímco aktivní aerodynamické prvky zvýší efektivitu vozu.  

Vzhledem k tomu, jak Mercedes-Benz šlape do bezemisního pohonu, je pro mnohé překvapením, že třídy A a B vůbec nabídnou spalovací alternativu. Důvod je prostý – peníze. Náklady na výrobu elektromobilů jsou stále vyšší, ale zároveň automobilka musí vůz udržet v atraktivním cenovém rozpětí, což je zejména v kompaktním segmentu složité. Verze se spalovacím motorem přinesou alespoň nějaké peníze v podobě servisu.

Právě rostoucí cena výroby bude pro Mercedes-Benz největší výzvou, a protože v elektromobilech toho není moc se servisovat, musí hledat úspory ve voze samotném. Nejvíce se dá ušetřit na bateriích a vývoji softwaru vozu. Jeho novou generaci automobilka vyvíjí v německém Sindelfingenu, kde zaměstnává 750 designérů. Přestože část procesu zjednoduší spolupráce s externími dodavateli jako NVIDIA a Bosch, většinu technologií si v duchu úspor Mercedes-Benz vyvíjí sám. Nový operační systém MB.OS bude součástí připravované platformy MMA a poprvé se představí právě ve třídách A a B.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud