V roce 2024 se dočkáme zcela nové platformy, která převrací filozofii spojení spalovacího motoru s elektrickým pohonem. Jako první se jí pochlubí třídy A a B.
Sdílení platformy v rámci více značek je jedním z klíčových aspektů, jak snížit cenu nových vozů, které jsou kvůli vyšší technické vyspělosti dražší na výrobu. U elektrifikovaných modelů to platí dvojnásob. V poslední době se musely platformy přizpůsobit integraci hybridní technologie, což si vyžádalo nemalé kompromisy.
Mercedes-Benz ovšem ukazuje, že čas spalovacích motorů se nachýlil ke konci a je třeba změnit priority. Pointa je v tom, že nová platforma MMA, plánovaná pro rok 2024, bude postavena primárně pro elektrický pohon a spalovací motory budou hrát „druhé housle“. Prvními vozy postavenými na tomto základu budou Mercedesy třídy A a B včetně jejich derivátů CLA, GLA a GLB. Těžit z ní bude nejen elektromobil EQB, ale také ostatní konkurenční modely BMW i4 a Kia Niro EV.
K vývoji platformy MMA významně přispěl technologický pokrok realizovaný konceptem EQXX zejména v oblasti aerodynamiky. Právě proudící chladný vzduch bude využíván k regulaci teploty baterie s novým chemickým složením, zatímco aktivní aerodynamické prvky zvýší efektivitu vozu.
Vzhledem k tomu, jak Mercedes-Benz šlape do bezemisního pohonu, je pro mnohé překvapením, že třídy A a B vůbec nabídnou spalovací alternativu. Důvod je prostý – peníze. Náklady na výrobu elektromobilů jsou stále vyšší, ale zároveň automobilka musí vůz udržet v atraktivním cenovém rozpětí, což je zejména v kompaktním segmentu složité. Verze se spalovacím motorem přinesou alespoň nějaké peníze v podobě servisu.
Právě rostoucí cena výroby bude pro Mercedes-Benz největší výzvou, a protože v elektromobilech toho není moc se servisovat, musí hledat úspory ve voze samotném. Nejvíce se dá ušetřit na bateriích a vývoji softwaru vozu. Jeho novou generaci automobilka vyvíjí v německém Sindelfingenu, kde zaměstnává 750 designérů. Přestože část procesu zjednoduší spolupráce s externími dodavateli jako NVIDIA a Bosch, většinu technologií si v duchu úspor Mercedes-Benz vyvíjí sám. Nový operační systém MB.OS bude součástí připravované platformy MMA a poprvé se představí právě ve třídách A a B.