Mercedes Biome: když fantazie nemá mezí

Mercedes v Los Angeles ukáže světu svou pozoruhodnou studii s názvem Biome. Budoucnost prý nevěští, ale kdo ví...

O konceptu Biome jsme vás prvně informovali v souvislosti s představením nominovaných studií na trofej v designérské soutěži Los Angeles Design Challenge. Nyní máme k dispozici podrobnosti i první fotografie „živého” modelu.

Čtyřmístný koncept nese jméno Mercedes-Benz Biome a vznikl v designérském studiu Mercedesu v kalifornském Carlsbadu pod vedením Huberta Leeho, jenž se podepsal také pod letošní studii Mercedes F800 Style a druhou generaci „čtyřdveřového kupé“ CLS. Model Biome však bohužel na stánku značky Mercedes-Benz v Los Angeles nenajdete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato studie, jež je ve skutečnosti pouze maketou v měřítku 1:1, se má totiž poprvé předvést publiku na slavnostním ceremoniálu připravovaném ku příležitosti vyhlášení výsledků soutěže Los Angeles Design Challenge. V tomto klání se Biome utká s dalšími dvěma vozy ze stáje M-B, která připravila také koncepty Smart 454 WWT a Maybach eRikscha (DRS), přičemž také o obou z nich byla řeč v již výše odkazovaném souhrnném článku.

Studie Mercedes-Benz Biome je 4 020 mm dlouhá a 2 500 široká a nabízí ve svých útrobách prostor pro čtyřčlennou posádku usazenou ve tvaru diamantu, řidič sedí vpředu uprostřed, za ním po stranách následují dvě místa vedle sebe a čtvrtý cestující vzadu a sám. Připomeňme, že zadání letošního ročníku znělo na bezpečný, komfortní vůz s konfigurací sedadel alespoň 2+2, jehož pohotovostní hmotnost nepřekročí 454 kg.

A Biome všechny požadavky beze zbytku plní. Jeho karoserie má být celá vyrobená z kompozitního materiálu složeného z rostlinných vláken, takže výroba ani pozdější recyklace nemá být z hlediska ekoaktivistů problémem. Otázka je, jak se budou stavět k tomu, že se budou „karoserie“ automobilů pěstovat na zemědělské půdě, kde budou zabírat místo potravinám. Pohotovostní hmotnost Mercedesu Biome údajně činí pouhých 394 kg.

Hubert Lee rázně odmítá, že by se mohlo jednat o předobraz nějakého sériového Mercedesu, a koncept Biome označuje za „čistou fantazii“. Jen čas ovšem ukáže, zda se vývoj nevydá bez ohledu na Leeovu vůli právě tímto směrem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes-Benz Biome

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků