Mercedes Biome: když fantazie nemá mezí

Mercedes v Los Angeles ukáže světu svou pozoruhodnou studii s názvem Biome. Budoucnost prý nevěští, ale kdo ví...

O konceptu Biome jsme vás prvně informovali v souvislosti s představením nominovaných studií na trofej v designérské soutěži Los Angeles Design Challenge. Nyní máme k dispozici podrobnosti i první fotografie „živého” modelu.

Čtyřmístný koncept nese jméno Mercedes-Benz Biome a vznikl v designérském studiu Mercedesu v kalifornském Carlsbadu pod vedením Huberta Leeho, jenž se podepsal také pod letošní studii Mercedes F800 Style a druhou generaci „čtyřdveřového kupé“ CLS. Model Biome však bohužel na stánku značky Mercedes-Benz v Los Angeles nenajdete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato studie, jež je ve skutečnosti pouze maketou v měřítku 1:1, se má totiž poprvé předvést publiku na slavnostním ceremoniálu připravovaném ku příležitosti vyhlášení výsledků soutěže Los Angeles Design Challenge. V tomto klání se Biome utká s dalšími dvěma vozy ze stáje M-B, která připravila také koncepty Smart 454 WWT a Maybach eRikscha (DRS), přičemž také o obou z nich byla řeč v již výše odkazovaném souhrnném článku.

Studie Mercedes-Benz Biome je 4 020 mm dlouhá a 2 500 široká a nabízí ve svých útrobách prostor pro čtyřčlennou posádku usazenou ve tvaru diamantu, řidič sedí vpředu uprostřed, za ním po stranách následují dvě místa vedle sebe a čtvrtý cestující vzadu a sám. Připomeňme, že zadání letošního ročníku znělo na bezpečný, komfortní vůz s konfigurací sedadel alespoň 2+2, jehož pohotovostní hmotnost nepřekročí 454 kg.

A Biome všechny požadavky beze zbytku plní. Jeho karoserie má být celá vyrobená z kompozitního materiálu složeného z rostlinných vláken, takže výroba ani pozdější recyklace nemá být z hlediska ekoaktivistů problémem. Otázka je, jak se budou stavět k tomu, že se budou „karoserie“ automobilů pěstovat na zemědělské půdě, kde budou zabírat místo potravinám. Pohotovostní hmotnost Mercedesu Biome údajně činí pouhých 394 kg.

Hubert Lee rázně odmítá, že by se mohlo jednat o předobraz nějakého sériového Mercedesu, a koncept Biome označuje za „čistou fantazii“. Jen čas ovšem ukáže, zda se vývoj nevydá bez ohledu na Leeovu vůli právě tímto směrem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes-Benz Biome
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků