Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Už je to dlouho, co Mercedes-Benz vyráběl pravověrný supersport. Nyní sice koupíte například kupé Mercedes-AMG GT, ale to je spíše konkurence pro „běžné“ sportovní vozy jako Porsche 911 Turbo. Skutečný supersport v nabídce chybí, takže Audi má se svým R8 V10 poměrně volné pole působnosti, stejně tak Porsche s modelem 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz to se supersporty zkoušel už v minulosti, ale do výroby se nakonec dostala jen homologační série CLK GTR a následně poměrně civilní SLR

Mercedes ale nelení. Mluví se ne o jednom, ale dokonce o dvou vrcholných modelech. Jeden má využívat platformu Mercedesu SL s motorem vpředu. V zásadě by mělo jít o duchovního nástupce modelu McLaren-Mercedes SLR. Druhý model by mohl být karbonový supersport s motorem uprostřed jako pokračovatel modelu CLK-GTR.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Mercedes sice dříve podobné spekulace odmítal s tím, že stejně nemá na vrcholný sportovní model výrobní kapacity, ale to neznamená, že by nemohl pomoci někdo jiný. Zajímavé také je, že německý Auto Bild přišel s poměrně konkrétními technickými informacemi.

Nástupce SLR má mít vpředu přeplňovaný šestiválec, výkon okolo 650 koní a pohon zadních kol. Přední nápravě pak pomohou elektromotory a cenovka poměrně konvenčního vozu s aktivní aerodynamikou by se měla pohybovat okolo 7,5 milionu korun.

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Vrcholný supersport by měl být prakticky celý z uhlíkových vláken. Dostane přeplňovaný osmiválec umístněný uprostřed a zatímco motor bude pohánět zadní kola, vpředu budou opět dva elektromotory. Celkový výkon by měl překročit tisíc koní a cenovka milion eur, tedy asi 27 milionů korun. Vše je ale ještě ve stádiu diskusí a zvažování, takže dříve než za čtyři až pět let sériové auto neuvidíme. Pokud vůbec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků