Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Už je to dlouho, co Mercedes-Benz vyráběl pravověrný supersport. Nyní sice koupíte například kupé Mercedes-AMG GT, ale to je spíše konkurence pro „běžné“ sportovní vozy jako Porsche 911 Turbo. Skutečný supersport v nabídce chybí, takže Audi má se svým R8 V10 poměrně volné pole působnosti, stejně tak Porsche s modelem 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz to se supersporty zkoušel už v minulosti, ale do výroby se nakonec dostala jen homologační série CLK GTR a následně poměrně civilní SLR

Mercedes ale nelení. Mluví se ne o jednom, ale dokonce o dvou vrcholných modelech. Jeden má využívat platformu Mercedesu SL s motorem vpředu. V zásadě by mělo jít o duchovního nástupce modelu McLaren-Mercedes SLR. Druhý model by mohl být karbonový supersport s motorem uprostřed jako pokračovatel modelu CLK-GTR.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Mercedes sice dříve podobné spekulace odmítal s tím, že stejně nemá na vrcholný sportovní model výrobní kapacity, ale to neznamená, že by nemohl pomoci někdo jiný. Zajímavé také je, že německý Auto Bild přišel s poměrně konkrétními technickými informacemi.

Nástupce SLR má mít vpředu přeplňovaný šestiválec, výkon okolo 650 koní a pohon zadních kol. Přední nápravě pak pomohou elektromotory a cenovka poměrně konvenčního vozu s aktivní aerodynamikou by se měla pohybovat okolo 7,5 milionu korun.

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Vrcholný supersport by měl být prakticky celý z uhlíkových vláken. Dostane přeplňovaný osmiválec umístněný uprostřed a zatímco motor bude pohánět zadní kola, vpředu budou opět dva elektromotory. Celkový výkon by měl překročit tisíc koní a cenovka milion eur, tedy asi 27 milionů korun. Vše je ale ještě ve stádiu diskusí a zvažování, takže dříve než za čtyři až pět let sériové auto neuvidíme. Pokud vůbec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků