Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz C112 byl v roce 1991 představen ve Frankfurtu jako produkční verze supersportu s motorem 6.0 V12. Automobilka dokonce obdržela asi 700 závazných objednávek, přesto se auto nevyrábělo.

Už je to dlouho, co Mercedes-Benz vyráběl pravověrný supersport. Nyní sice koupíte například kupé Mercedes-AMG GT, ale to je spíše konkurence pro „běžné“ sportovní vozy jako Porsche 911 Turbo. Skutečný supersport v nabídce chybí, takže Audi má se svým R8 V10 poměrně volné pole působnosti, stejně tak Porsche s modelem 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz to se supersporty zkoušel už v minulosti, ale do výroby se nakonec dostala jen homologační série CLK GTR a následně poměrně civilní SLR

Mercedes ale nelení. Mluví se ne o jednom, ale dokonce o dvou vrcholných modelech. Jeden má využívat platformu Mercedesu SL s motorem vpředu. V zásadě by mělo jít o duchovního nástupce modelu McLaren-Mercedes SLR. Druhý model by mohl být karbonový supersport s motorem uprostřed jako pokračovatel modelu CLK-GTR.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Mercedes-Benz

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Mercedes sice dříve podobné spekulace odmítal s tím, že stejně nemá na vrcholný sportovní model výrobní kapacity, ale to neznamená, že by nemohl pomoci někdo jiný. Zajímavé také je, že německý Auto Bild přišel s poměrně konkrétními technickými informacemi.

Nástupce SLR má mít vpředu přeplňovaný šestiválec, výkon okolo 650 koní a pohon zadních kol. Přední nápravě pak pomohou elektromotory a cenovka poměrně konvenčního vozu s aktivní aerodynamikou by se měla pohybovat okolo 7,5 milionu korun.

Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Vrcholný supersport by měl být prakticky celý z uhlíkových vláken. Dostane přeplňovaný osmiválec umístněný uprostřed a zatímco motor bude pohánět zadní kola, vpředu budou opět dva elektromotory. Celkový výkon by měl překročit tisíc koní a cenovka milion eur, tedy asi 27 milionů korun. Vše je ale ještě ve stádiu diskusí a zvažování, takže dříve než za čtyři až pět let sériové auto neuvidíme. Pokud vůbec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků