Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz C112 byl v roce 1991 představen ve Frankfurtu jako produkční verze supersportu s motorem 6.0 V12. Automobilka dokonce obdržela asi 700 závazných objednávek, přesto se auto nevyrábělo.

Už je to dlouho, co Mercedes-Benz vyráběl pravověrný supersport. Nyní sice koupíte například kupé Mercedes-AMG GT, ale to je spíše konkurence pro „běžné“ sportovní vozy jako Porsche 911 Turbo. Skutečný supersport v nabídce chybí, takže Audi má se svým R8 V10 poměrně volné pole působnosti, stejně tak Porsche s modelem 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz to se supersporty zkoušel už v minulosti, ale do výroby se nakonec dostala jen homologační série CLK GTR a následně poměrně civilní SLR

Mercedes ale nelení. Mluví se ne o jednom, ale dokonce o dvou vrcholných modelech. Jeden má využívat platformu Mercedesu SL s motorem vpředu. V zásadě by mělo jít o duchovního nástupce modelu McLaren-Mercedes SLR. Druhý model by mohl být karbonový supersport s motorem uprostřed jako pokračovatel modelu CLK-GTR.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Mercedes sice dříve podobné spekulace odmítal s tím, že stejně nemá na vrcholný sportovní model výrobní kapacity, ale to neznamená, že by nemohl pomoci někdo jiný. Zajímavé také je, že německý Auto Bild přišel s poměrně konkrétními technickými informacemi.

Nástupce SLR má mít vpředu přeplňovaný šestiválec, výkon okolo 650 koní a pohon zadních kol. Přední nápravě pak pomohou elektromotory a cenovka poměrně konvenčního vozu s aktivní aerodynamikou by se měla pohybovat okolo 7,5 milionu korun.

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Vrcholný supersport by měl být prakticky celý z uhlíkových vláken. Dostane přeplňovaný osmiválec umístněný uprostřed a zatímco motor bude pohánět zadní kola, vpředu budou opět dva elektromotory. Celkový výkon by měl překročit tisíc koní a cenovka milion eur, tedy asi 27 milionů korun. Vše je ale ještě ve stádiu diskusí a zvažování, takže dříve než za čtyři až pět let sériové auto neuvidíme. Pokud vůbec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 620 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků