Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz C112 byl v roce 1991 představen ve Frankfurtu jako produkční verze supersportu s motorem 6.0 V12. Automobilka dokonce obdržela asi 700 závazných objednávek, přesto se auto nevyrábělo.

Už je to dlouho, co Mercedes-Benz vyráběl pravověrný supersport. Nyní sice koupíte například kupé Mercedes-AMG GT, ale to je spíše konkurence pro „běžné“ sportovní vozy jako Porsche 911 Turbo. Skutečný supersport v nabídce chybí, takže Audi má se svým R8 V10 poměrně volné pole působnosti, stejně tak Porsche s modelem 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz to se supersporty zkoušel už v minulosti, ale do výroby se nakonec dostala jen homologační série CLK GTR a následně poměrně civilní SLR

Mercedes ale nelení. Mluví se ne o jednom, ale dokonce o dvou vrcholných modelech. Jeden má využívat platformu Mercedesu SL s motorem vpředu. V zásadě by mělo jít o duchovního nástupce modelu McLaren-Mercedes SLR. Druhý model by mohl být karbonový supersport s motorem uprostřed jako pokračovatel modelu CLK-GTR.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Mercedes sice dříve podobné spekulace odmítal s tím, že stejně nemá na vrcholný sportovní model výrobní kapacity, ale to neznamená, že by nemohl pomoci někdo jiný. Zajímavé také je, že německý Auto Bild přišel s poměrně konkrétními technickými informacemi.

Nástupce SLR má mít vpředu přeplňovaný šestiválec, výkon okolo 650 koní a pohon zadních kol. Přední nápravě pak pomohou elektromotory a cenovka poměrně konvenčního vozu s aktivní aerodynamikou by se měla pohybovat okolo 7,5 milionu korun.

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Vrcholný supersport by měl být prakticky celý z uhlíkových vláken. Dostane přeplňovaný osmiválec umístněný uprostřed a zatímco motor bude pohánět zadní kola, vpředu budou opět dva elektromotory. Celkový výkon by měl překročit tisíc koní a cenovka milion eur, tedy asi 27 milionů korun. Vše je ale ještě ve stádiu diskusí a zvažování, takže dříve než za čtyři až pět let sériové auto neuvidíme. Pokud vůbec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků