Mercedes-Benz zavede nafukovací pásy, tentokrát pouze pro zadní sedadla

Přes padesát let starý tříbodový bezpečnostní pás stále slouží a chrání životy, navíc se zdá, že jeho vývoj dosud nedosáhl svého vrcholu.
Mercedes-Benz zavede nafukovací pásy, tentokrát pouze pro zadní sedadla

Před třemi lety uplynulo půlstoletí od chvíle, kdy švédská automobilka Volvo představila tříbodový bezpečnostní pás. Jeho vynálezce Nils Bohlin, který zemřel před deseti lety, by se zřejmě divil, že ani pět dekád poté nemáme v autech spolehlivějšího ochránce lidských životů. Do dnešních dní se tříbodové pásy dočkaly snad jen speciálního materiálu nepatrně povolujícího při zatížení v případě nehody, pyrotechnických předpínačů nebo omezovačů zatížení.

Bezpečnostní pás slaví padesát let

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To by však nebylo úplně přesné tvrzení, neboť vývoj tříbodových bezpečnostních pásů nyní zřejmě pokročil do nové dimenze. Na jejím úplném počátku stanula automobilka Ford, která v USA jako vůbec první nabídla zákazníkům již v roce 1955 příplatkovou alternativu v podobě dvoubodových pásů, které pak až o dva roky později dodávalo do svých vozů evropské Volvo standardně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nafukovací pásy pro cestující na zadních sedadlech z pera Mercedes-Benz

Již v roce 2006 jsme vás informovali o tom, že u Fordu pracují na nových pásech včetně nafukovacích systémů. Tyto zvěsti se nakonec potvrdily a v půli roku 2010 do světa vyrazil americký Ford Explorer modelového roku 2011, který se stal první sériovým automobilem v historii, jenž je v současnosti standardně vyráběn s nafukovacími pásy.

Bezpečnostní pásy: vývoj se nezastavil

Bezpečnostní pásy: vývoj se nezastavil

Podle čerstvé informace to navíc vypadá, že připravovaná nová generace evropského středního modelu Ford Mondeo tento systém převezme ve standardní výbavě, a tak jej přenese na evropský kontinent. Nyní s prakticky shodnou soustavou přichází také Mercedes-Benz, který jí hodlá vybavit zřejmě již novou generaci své vlajkové lodi Mercedes-Benz S-Class, ovšem jen na zadních sedadlech.

Ford Explorer 2011: nová generace je venku

Ford Explorer 2011: nová generace je venku

U Mercedesu nafukovacím zadním pásům říkají Beltbags, přičemž pravdou zůstává, že toto řešení naznačují již snímky studie Mercedes-Benz ESF z roku 2009. O žádný plagiát tedy zřejmě nejde, pouze to potvrzuje obecně známý předpoklad, že světové automobilové koncerny pracují prakticky na tom stejném, ovšem je pouze otázkou načasování, kdy danou novinku vrhnou do sériové výroby.

A abychom nezapomněli: nafukovací část bezpečnostního pásu je v případě nehody schopna rozložit zatížení v místech styku s tělem řidiče do několikanásobně větší plochy a omezit tím důsledky případných druhotných zranění.
 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky