Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Před pár dny odhalila německá automobilka Mercedes-Benz koncept svého luxusního pick-up. Teď se s ním pohrál grafik X-Tomi.

U automobilky Mercedes-Benz jsme si už zvykli na to, že téměř každý model dostane časem i ještě výkonnější verzi AMG. Od oficiálního představení pick-upu z nové třídy X neuplynul ani týden a už se začaly šířit spekulace, jestli se dočkáme i u této třídy. Ty ještě více rozvířil svými návrhy pod jménem X63 AMG maďarský grafik X-Tomi.

Už i karoserie oficiálně představeného konceptu působila jako po úpravě u AMG. Nové grafické návrhy ale přinášejí ještě jiný pohled. Automobil má ještě níže postavenou přední masku, změnou prošla i mřížka a přidalo se i maskování kolem světlometů. Úprava se podepsala i na zpětných zrcátkách. Na dalším snímku můžete vidět, jak by mohla vypadat sériová verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Mercedes-Benz X už v základu vypadá hodně dynamicky, X-Tomi tentokrát s úpravou moc práce neměl. Vlevo je verze AMG, vpravo ta standardní.

Co si pro nás připravil X-Tomi pod kapotou? Oficiální verze luxusního pick-up bude poháněná dieselovým šestiválcem. Maďarský grafik nahradil tento motor ve svém návrhu osmiválcovým biturbem s objemem 4.0 litru. Vůz by tak mohl mít výkon až 430 kW. Produkce nového modelu začne už příští rok. Úprava AMG je ale spíše v rovině fantazie. Mezeru pro hardcore off-road totiž vyplňuje „géčko“, které se navíc brzy zřejmě dočká nové generace. Možná nás Mercedes ale nakonec přece jen překvapí.

Pro srovnání ještě pár fotek skutečného konceptu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků