Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všech kol

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všech kol

Mercedes uzavírá představování nové generace modelu Vito. Tento vůz už se ukázal ve variantě s pohonem přední i zadní nápravy, jako poslední provedení německá automobilka představila čtyřkolku. Právě nabídka tří různých pohonů dělá z Vita svým způsobem unikátní model. Čtyřkolku lze zatím pořídit pouze k naftovému čtyřválci naladěnému na 140 kW (190 k). Později přijdou i slabší verze.

Mercedes-Benz Vito nabídne pohon předních, zadních i všech čtyř kol

Mercedes-Benz Vito nabídne pohon předních, zadních i všech čtyř kol

Systém použitý v Mercedesu-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, co známe z ostatních modelů této značky. Jako základ zde posloužila varianta s pohonem zadní nápravy. K automatické převodovce se ovšem nastěhoval ještě mezinápravový diferenciál pracující s poměrem 45/55 ve prospěch zadní nápravy.

Nechybí ani obvyklé systémy typu kontroly trakce nebo 4ETS, tedy elektronické náhražky uzávěrek nápravových diferenciálů. Mimochodem čtyřkolka váží pouze o 50 kg více než Vito se zadním pohonem.

Mercedes-Benz V Marco Polo: Německá novinka ve volnočasovém provedení

Mercedes-Benz V Marco Polo: Německá novinka ve volnočasovém provedení

Jako první dostal pohon všech kol Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový čtyřválec nabídne parametry 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická převodovka je sedmistupňová a díky systému vstřikování močoviny i tento vůz plní limity normy Euro 6. V kombinovaném provozu by si měl vystačit s přídělem 6,4 l/100 km.

V Německu se Vito 4x4 už prodává, základní cena je 36 120 euro. Později dorazí ještě slabší motorizaci s výkonem 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků