Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všech kol

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všech kol

Mercedes uzavírá představování nové generace modelu Vito. Tento vůz už se ukázal ve variantě s pohonem přední i zadní nápravy, jako poslední provedení německá automobilka představila čtyřkolku. Právě nabídka tří různých pohonů dělá z Vita svým způsobem unikátní model. Čtyřkolku lze zatím pořídit pouze k naftovému čtyřválci naladěnému na 140 kW (190 k). Později přijdou i slabší verze.

Mercedes-Benz Vito nabídne pohon předních, zadních i všech čtyř kol

Mercedes-Benz Vito nabídne pohon předních, zadních i všech čtyř kol

Systém použitý v Mercedesu-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, co známe z ostatních modelů této značky. Jako základ zde posloužila varianta s pohonem zadní nápravy. K automatické převodovce se ovšem nastěhoval ještě mezinápravový diferenciál pracující s poměrem 45/55 ve prospěch zadní nápravy.

Nechybí ani obvyklé systémy typu kontroly trakce nebo 4ETS, tedy elektronické náhražky uzávěrek nápravových diferenciálů. Mimochodem čtyřkolka váží pouze o 50 kg více než Vito se zadním pohonem.

Mercedes-Benz V Marco Polo: Německá novinka ve volnočasovém provedení

Mercedes-Benz V Marco Polo: Německá novinka ve volnočasovém provedení

Jako první dostal pohon všech kol Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový čtyřválec nabídne parametry 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická převodovka je sedmistupňová a díky systému vstřikování močoviny i tento vůz plní limity normy Euro 6. V kombinovaném provozu by si měl vystačit s přídělem 6,4 l/100 km.

V Německu se Vito 4x4 už prodává, základní cena je 36 120 euro. Později dorazí ještě slabší motorizaci s výkonem 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků