Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všech kol

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všech kol

Mercedes uzavírá představování nové generace modelu Vito. Tento vůz už se ukázal ve variantě s pohonem přední i zadní nápravy, jako poslední provedení německá automobilka představila čtyřkolku. Právě nabídka tří různých pohonů dělá z Vita svým způsobem unikátní model. Čtyřkolku lze zatím pořídit pouze k naftovému čtyřválci naladěnému na 140 kW (190 k). Později přijdou i slabší verze.

Mercedes-Benz Vito nabídne pohon předních, zadních i všech čtyř kol

Mercedes-Benz Vito nabídne pohon předních, zadních i všech čtyř kol

Systém použitý v Mercedesu-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, co známe z ostatních modelů této značky. Jako základ zde posloužila varianta s pohonem zadní nápravy. K automatické převodovce se ovšem nastěhoval ještě mezinápravový diferenciál pracující s poměrem 45/55 ve prospěch zadní nápravy.

Nechybí ani obvyklé systémy typu kontroly trakce nebo 4ETS, tedy elektronické náhražky uzávěrek nápravových diferenciálů. Mimochodem čtyřkolka váží pouze o 50 kg více než Vito se zadním pohonem.

Mercedes-Benz V Marco Polo: Německá novinka ve volnočasovém provedení

Mercedes-Benz V Marco Polo: Německá novinka ve volnočasovém provedení

Jako první dostal pohon všech kol Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový čtyřválec nabídne parametry 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická převodovka je sedmistupňová a díky systému vstřikování močoviny i tento vůz plní limity normy Euro 6. V kombinovaném provozu by si měl vystačit s přídělem 6,4 l/100 km.

V Německu se Vito 4x4 už prodává, základní cena je 36 120 euro. Později dorazí ještě slabší motorizaci s výkonem 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků