Mercedes-Benz Vision Van odhaluje budoucnost rozvážky zboží

V současnosti je rozvážka nejrůznějšího zboží ke koncovým zákazníkům neustálým soubojem řidičů dodávek s časem, legislativou a prostorem. Podle automobilky Mercedes-Benz se mohou těšit na poměrně růžovou budoucnost.

Mercedes-Benz Vision Van se na první pohled poměrně výrazně odlišuje od současných lehkých užitkových automobilů, a to především díky svým oblým tvarům bez ostrých hran. Zaujme i absence posuvných bočních dveří nákladového prostoru. Vedle samotných tvarů se exteriér konceptu může pochlubit i hojným využitím světelných diod, sloužících zde vedle osvětlení i ke komunikaci s okolím.

Mercedes-Benz třídy V přesprintuje Ferrari i Teslu Model S

Mercedes-Benz třídy V přesprintuje Ferrari i Teslu Model S

Interiér kabiny řidiče se pak současnému pojetí vzdaluje ještě více než exteriér. Na řidiče zde totiž vedle sedadla čeká jen joystick a dotykové displeje. Mercedes-Benz Vision Van má totiž po většinu času jeho provozu ovládat autonomní systém řízení, na nějž má člověk pouze dohlížet.

Automaticky zde probíhá i třídění a uložení zásilek v nákladovém prostoru. Z něj si je může obsluha vozu před předáním zákazníkům vyzvednout za pomoci terminálu na přepážce za sedadlem řidiče, v níž je výdejní okénko, do kterého jsou balíky automaticky podávány.

Vision Mercedes-Maybach 6 se představuje na prvním videu  

Vision Mercedes-Maybach 6 se představuje na prvním videu  

Vedle osobního předání zásilek klientům mohou být pro dodání menších balíčků využity i dva drony, jejichž „hangáry“ jsou umístěny ve střeše vozu. Tato dvojice létajících strojů má nosnost do dvou kilogramu a dolet do 10 km. Jejich ovládání je plně autonomní.

K pohonu konceptu je použit elektromotor s výkonem 75 kW a točivým momentem 270 N.m. Maximální rychlost je s ohledem na využití ve městě omezena na 80 km/h, ale Mercedes-Benz uvádí, že Vision Van je schopen se rozjet až na 120 km/h. Dojezd se pak v závislosti na provozních podmínkách pohybuje od 80 do 270 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků