Mercedes-Benz Vision Van odhaluje budoucnost rozvážky zboží

V současnosti je rozvážka nejrůznějšího zboží ke koncovým zákazníkům neustálým soubojem řidičů dodávek s časem, legislativou a prostorem. Podle automobilky Mercedes-Benz se mohou těšit na poměrně růžovou budoucnost.

Mercedes-Benz Vision Van se na první pohled poměrně výrazně odlišuje od současných lehkých užitkových automobilů, a to především díky svým oblým tvarům bez ostrých hran. Zaujme i absence posuvných bočních dveří nákladového prostoru. Vedle samotných tvarů se exteriér konceptu může pochlubit i hojným využitím světelných diod, sloužících zde vedle osvětlení i ke komunikaci s okolím.

Mercedes-Benz třídy V přesprintuje Ferrari i Teslu Model S

Mercedes-Benz třídy V přesprintuje Ferrari i Teslu Model S

Interiér kabiny řidiče se pak současnému pojetí vzdaluje ještě více než exteriér. Na řidiče zde totiž vedle sedadla čeká jen joystick a dotykové displeje. Mercedes-Benz Vision Van má totiž po většinu času jeho provozu ovládat autonomní systém řízení, na nějž má člověk pouze dohlížet.

Automaticky zde probíhá i třídění a uložení zásilek v nákladovém prostoru. Z něj si je může obsluha vozu před předáním zákazníkům vyzvednout za pomoci terminálu na přepážce za sedadlem řidiče, v níž je výdejní okénko, do kterého jsou balíky automaticky podávány.

Vision Mercedes-Maybach 6 se představuje na prvním videu  

Vision Mercedes-Maybach 6 se představuje na prvním videu  

Vedle osobního předání zásilek klientům mohou být pro dodání menších balíčků využity i dva drony, jejichž „hangáry“ jsou umístěny ve střeše vozu. Tato dvojice létajících strojů má nosnost do dvou kilogramu a dolet do 10 km. Jejich ovládání je plně autonomní.

K pohonu konceptu je použit elektromotor s výkonem 75 kW a točivým momentem 270 N.m. Maximální rychlost je s ohledem na využití ve městě omezena na 80 km/h, ale Mercedes-Benz uvádí, že Vision Van je schopen se rozjet až na 120 km/h. Dojezd se pak v závislosti na provozních podmínkách pohybuje od 80 do 270 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků