Takto si Mercedes představuje přepravu budoucnosti. Je geniální

Mercedes představuje svou vizi autonomní přepravy budoucnosti. Koncept Vision Urbanetic je myšlenkou elektrického podvozku s měnitelnými kabinami pro dopravu osob nebo zboží, samozřejmě bez úplné nutnosti člověka řidiče.

Mercedes-Benz uvádí, že jeho nejnovější koncept elektrického autonomního vozidla Vision Urbanetic odstraňuje rozdíly mezi přepravou lidí a zboží. Přichází s myšlenkou elektrického podvozku s autonomní technologií, na který lze umístit buď normální kabinu pro cestující, nebo modul k přepravě věcí.

Vision Urbanetic by tak měl širokou řadu využití a majitelů. Města by mohla vozy používat k veřejné dopravě, soukromí majitelé ke své vlastní potřebě jako dnešní auta a poté samozřejmě firmy, jež by autonomními moduly zajišťovaly zásobování.  

Volvo ukázalo koncept 360c. Chce konkurovat i letecké dopravě

Volvo ukázalo koncept 360c. Chce konkurovat i letecké dopravě

Do kabiny pro cestující se vejde maximálně 12 cestujících, kdežto užitková verze dokáže převézt až 10 EPAL palet. Prostornosti očividně napomáhá fakt, že autonomně řízený modul nepotřebuje místo pro řidiče a tedy ani řidiče samotného. Civilní verze měří na délku 5,14 metru. Objem nákladového modulu je takřka 10.000 litrů.  

Změna civilní kabiny na užitkovou má probíhat automatizovaným procesem či manuálně prostým nasunutím modulu na podvozek. Proces výměny si ostatně můžete prohlédnout na videu níže. Ve vizi Mercedesu tak budou po městech jezdit i holé podvozky, které automaticky dojedou na místo nasazení určené kabiny.

Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Automobilka dále uvádí chytrý systém autonomního řízení a umělé inteligence. Vozidla by tak měla analyzovat a sledovat potřeby lidí v určitých místech v reálném čase. V případě nějaké veřejné sešlosti, koncertu, sportovního utkání, by se tedy vozy Mercedesu v této oblasti automaticky vyskytovaly častěji a pokrývaly poptávku lidí ke svezení.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků