Mercedes-Benz Viano a nové Vito: pro práci i pro zábavu

Mercedes-Benz představil v těchto dnech dva nové modely, které mají rozvířit klidné vody v segmentu dodávek a prostorných vanů. Trh dodávek obohatí inovovaný Mercedes Vito, nabídku prostorných vanů doplní zástupce třídy V, Mercedes-Benz Viano.
Mercedes-Benz Viano a nové Vito: pro práci i pro zábavu

Pro oba jmenované vozy bude nachystána zajímavá paleta motorů a několik stupňů výbav. Automobily budou k dostání ve třech různých délkách (od 4 748 mm do 5 223 mm).

Design

Práce designérů měla vtisknout oběma modelům větší dynamičnost a lehkost. K vidění jsou klasické křivky, kde zmíněné pocity dynamičnosti navozují především pozměněné přední světlomety a rozměrná mřížka chladiče. Hrátky s tvary se v malém měřítku dotkly také interiéru. Zde je jasně patrný rozdíl v zaměření obou vozů. Zatímco interiér modelu Vito je pojat více prakticky, model Viano nabídne luxus, na který jsme u Mercedesu zvyklí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Viano uveze i početnou rodinu . V případě nouze poslouží jako malý autobus

Mercedes-Benz Viano

Jak již bylo řečeno Mercedes-Benz Viano nabídne všechny prvky luxusu. Díky velkorysé nabídce prostoru osloví především zákazníky prahnoucí po rozměrném luxusním automobilu schopném pojmout i početnou rodinu. Asi největším trumfem modelu Viano bude jeho variabilita. Sedadla v interiéru budou, jak je tomu u třídy V zvykem, nastavitelná v různých směrech a polohách. Nechybí samozřejmě možnost otočit sedadla tak, aby byla orientována proti sobě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
V interiéru modelu Viano nalezneme pohodlí a luxus. Přesně jak jsme u Mercedesu zvyklí

Model Viano bude dostupný ve čtyřech stupních výbav – Trend, Fun, Ambiente a Marco Polo. První tři druhy výbavy jsou určeny především rodinám se zaměřením na aktivní trávení volné času, výbava Marco Polo je naopak míněna spíše pro každodenní užití s vyzdvihnutím užitných vlastností automobilu.

Mercedes-Benz Vito

Podobně jako Viano nabídne také nové Vito několik druhů provedení – dodávka, mikrobus a polokombi. Jako klasická dodávka přepraví nové Vito různé druhy materiálu či zboží, v provedení minibus bude zboží nahrazeno lidskou posádkou, verze polokombi umožní pohodlně přepravovat jak zboží, tak osoby.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zda působí nový Mercedes Vito dynamičtěji než jeho předchůdce, necháme na vašem úsudku

Několik délkových i výškových variant vozu poskytne dostatek prostoru pro přepravu materiálu i osob. Objem 6490 l je oproti dřívějším 4800 l jednoznačným zlepšením. Boční posuvné dveře jsou dostatečně široké, aby jimi prošly Euro palety. Jako minibus dokáže Mercedes-Benz Vito přepravit devět osob včetně řidiče. I tak ale zbude ještě 970 l na zavazadla.

Bezpečnost

Tradiční důraz na bezpečnost Mercedes do puntíku aplikoval u obou novinek. Elektronický stabilizační systém ESP, antiblokovací systém ABS, protiskluzový systém ASR, elektronický rozdělovač brzdného účinku EBV a brzdový asistent budou součástí základní výbavy vozu. V základní výbavě se taktéž objeví airbag řidiče, v závislosti na typu vozu a stupni výbavy i airbag na straně spolujezdce.

Motory

Automobily budou pohánět dva benzínové a dva vznětové agregáty. Příznivci zážehových motorů budou volit mezi dvěma šestiválci s výkony 140 kW/190 k a 160 kW/218 k. Milovníci naftových motorů naleznou v nabídce pohonné jednotky s výkony 65 kW/88 k a 110 kW/150 k. Na vozovku bude výkon přenášen pomocí šestistupňové manuální převodovky nebo pětistupňové převodovky automatické. 

Mercedes-Benz Viano a Vito příjdou na trh v listopadu tohoto roku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků