Mercedes-Benz Vaneo

Mercedes-Benz Vaneo se poprvé veřejnosti představí na frankfurtském autosalonu IAA konaném ve dnech 13 až 23.září letošního roku. Vaneo nabízí při vnější délce pouhých 4,2 m a jí odpovídající zastavěné...
Mercedes-Benz Vaneo
Mercedes-Benz Vaneo se poprvé veřejnosti představí na frankfurtském autosalonu IAA konaném ve dnech 13 až 23.září letošního roku. Vaneo nabízí při vnější délce pouhých 4,2 m a jí odpovídající zastavěné ploše pozoruhodný vnitřní prostor. Již od začátku prodeje bude pro zákazníky připraven výběr tří linií „Trend“, „Family“ a „Ambiente“ v kombinaci se širokou paletou zážehových i vznětových motorů, šetrných k životnímu prostředí. Inteligentní variabilita modelu Vaneo má ty nejlepší předpoklady získat cílové skupiny zákazníků s vysokými nároky na moderní kompaktní van jak pro využití v rodině, tak pro sportování a trávení volného času, kde se předpokládá splnění různých nároků pro převoz nákladu.

Z obsáhlých průzkumů trhu prováděných koncernem DaimlerChrysler vyplynulo, že zájemci o koupi kompaktního vanu vyžadují především multifunkční vůz bez příslušnosti k nějaké vyhraněné třídě. Proto vznikl automobil s dynamickým vzhledem zcela emocionálně vyjadřující jeho vnitřní hodnoty. S modelem Vaneo, dlouhým 4,2 m, lze přepravit až pět dospělých cestujících a dvě děti, v případě potřeby se nabízí možnost využít až 3000 l prostor pro náklad, což v tomto automobilovém segmentu představuje hodnotu zcela ojedinělou. Promyšlené uspořádání sedadel, dvoje široké posuvné dveře a zadní výklopné víko se starají o perfektní přístup do velkoryse dimenzovaného vnitřního prostoru. Manipulaci s nákladem značně ulehčuje na přání dodávaná výsuvná podlaha. Celou koncepci vozu doplňuje obsáhlá bezpečnostní výbava. Ta u modelu Vaneo zahrnuje kromě jiného i sendvičovou konstrukci, která již prokázala své přednosti .

Modelem Vaneo chce DaimlerChrysler získat pro značku Mercedes-Benz nové cílové skupiny zákazníků. Především by to měly být prakticky uvažující rodiny s více dětmi, ale také bezdětné mladé páry orientované na aktivní využívání volného času nebo i ti, kteří žijí sami, ale z různých důvodů mají vysoké nároky na prostor pro přepravovaný náklad. Potenciální kupci nového modelu Vaneo se dosud orientovali na kompaktní vozy kombi nebo klasické velkoobjemové limuzíny. Podle výsledků průzkumu prováděného koncernem DaimlerChrysler vyžadují rodina, koníčky, aktivity kolem volného času, ale i častý výskyt domácích zvířat v rodinách koncepci automobilu s promyšleným řešením jeho jednotlivých funkcí. Modernímu vanu by přirozeně neměla chybět možnost bezpečné a komfortní přepravy co největšího počtu cestujících.

Model Vaneo bude vyráběn v německém Ludwigsfelde. Do výroby a vývoje tohoto kompaktního vanu, kterého by se mělo ročně prodat kolem 50 000, investoval Mercedes-Benz na 500 milionů Euro.

V Evropě se předpokládá, že trh kompaktních vanů vzroste do roku 2003 asi o 46%, na 710.000 exemplářů ze 486.000 kusů prodaných v roce 1999. V Německu se během roku 1999 prodalo téměř 115.000 těchto vozů, pro rok 2003 odhadují experti ve svých předpovědích nárůst kolem 56%, což prezentuje 180.000 kusů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků