Mercedes-Benz Vaneo a Peugeot 807 v testu bezpečnosti Euro NCAP

V kategorii prošly počátkem roku 2003 testem dva vozy, jeden z kategorie malých MPV – Mercedes-Benz Vaneo a jeden velký: Peugeot 807. Přinášíme podrobnosti.

Mercedes-Benz Vaneo

Vaneo postavené na platformě malého Mercedesu A, který vloni prošel crash-testy rovněž úspěšně, svým úspěchem nepřekvapilo. Testován byl typ Mercedes-Benz Vaneo 170 CDI.

Platforma vozu je robustní a dobře cestující chrání. Řidič a jeho spolucestující na předních sedadlech mají při čelním nárazu lépe ochráněnou horní část těla než spodní. Poněkud vyšší riziko představuje pro řidiče sloupek řízení, také funkce pásů a airbagů vyšlo v ochraně hrudníku o něco hůř.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Vaneo (4 + 2 hvězdičky)

Velmi dobře je hodnocena ochrana středního cestujícího na zadních sedadlech, který má tříbodový pás, tedy podstatně účinnější než dvoubodový. Vůbec důsledky bočního nárazu hodnotí výsledky testu výš než u čelního. Jedním z důvodů je i vysoký posaz. O dobré konstrukci karoserii svědčí i to, že po čelním nárazu šly dveře řidiče otvírat zcela bez potíží.

Dětská sedačka Römer Duo, dodávaná přímo výrobcem vozu, mohla být umístěna i na předním sedadle, protože má vypínatelný airbag. Ne úplně stoprocentně vyšly výsledky ochrany malých dětí při čelním nárazu, při bočním to bylo už lepší, zejména co se týče hlavy.

Dobrému výsledku v ochraně chodců přispívá zejména skloněná přední část vozu včetně skla, takže chodec po nárazu jakoby klouže po autě vzhůru. Výsledkem jsou čtyři hvězdičky za ochranu posádky a dvě za ochranu chodců.

Peugeot 807

Z velkých MPV prošel testem Peugeot 807 2.0 HDI, který je prakticky shodný s vozidly Citroën C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra, u nichž lze očekávat prakticky stejný výsledek.

Ve své kategorii dosáhl vůz mimořádně příznivých výsledků. Oba cestující na předních sedadlech jsou při čelním nárazu ochráněni velice dobře. Pohyblivý sloupek řízení snižuje na minimum riziko poranění řidičových nohou, poněkud horší je to s rizikem zranění kolen spolucestujícího – fronta armatury je před ním příliš blízko.

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 807 (4 + 1 hvězdička)

Všechny pásy jsou vybaveny předpínači a fungují velmi dobře, ocenit je nutné i ochranu středního pasažéra v zadní řadě. Boční airbagy se zasloužily o to, že při bočním nárazu neztratil vůz ani bod a je hodnocen velmi vysoko. Napomáhají tomu i hlavové airbagy.

Při testu ochrany dětí seděla figurína simulující 18měsíční dítě proti směru jízdy, tříleté dítě pak po směru ve stejné sedačce. Airbag je manuálně vypínatelný s výrazným upozorněním a návodem jak ho vypnout. Větší dítě je chráněno lépe než menší, ale u obou se skutečnost téměř dotýká maximálních požadavků Euro NCAP.

Chodci nejsou po nárazu zdaleka tak dobře chráněni jako cestující. Problematický je zejména nárazník a přední rohy vozu. Ve finále si Peugeot 807 odnesl čtyři hvězdičky (posádka) + 1 hvězdičku (chodci).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků