Mercedes-Benz už také připravuje elektrické turbo

Mercedes-Benz už také připravuje elektrické turbo

Mercedes-Benz nechce zůstat pozadu a rovněž prý začal pracovat na přeplňování pomocí turbodmychadla ovládaného elektřinou. Reaguje tak na konkurenční Audi, které už systém testuje v sériových vozech.

Audi nedávno představilo prototyp RS5 TDI, který je poháněn naftovým motorem právě s elektrickým přeplňováním. Mercedes teď úzce spolupracuje s veleúspěšným týmem F1, který se svou pohonnou jednotkou vyhrává všechno, co se dá (jistě, kromě Kanady, kde oba vozy potrápily technické problémy).

BMW M550d: podívejte se, jak funguje trojité přeplňování

BMW M550d: podívejte se, jak funguje trojité přeplňování

Mercedes netvrdí, že vezme motor z F1 a dá ho do sériového auta, protože zaměření obou koncepcí je úplně jiné. V osobním autě je důležitá spolehlivost a dostupný výkon v širokém spektru nízkých otáček, ve formuli maximální výkon v úzkém spektru velmi vysokých otáček.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Nicméně princip elektricky ovládaného dmychadla je velmi lákavou cestou, jak dále zvýšit efektivitu spalovacích motorů osobních aut. Konkurenční Audi sází na kombinaci elektrického a výfukového dmychadla, Mercedes prý zvažuje jít cestou pouze elektricky řízené turbíny, která nebude klást výfukovým plynům odpor.

Do sériové výroby se elektrické turbo v Mercedesech ještě jen tak nedostane, ale automobilka by si měla pospíšit, protože u Audi je už výroba na spadnutí a svůj vlastní systém připravuje i BMW a Subaru.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků