Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Luxusní sourozenec Nissanu Navara a Renaultu Alaskan se konečně ukázal. Zakládá novou třídu X a v produkční verzi dorazí koncem příštího roku.

Německá automobilka Mercedes-Benz dnes ve Stockholmu odhalila koncept svého luxusního pick-upu, který vzniknul díky spolupráci značky s aliancí Renault-Nissan. Už minulý týden značka vypustila do světa dvě upoutávky, nejdříve jedinou fotografii naznačující siluetu vozu, později krátké video, které odhalilo vybrané detaily karoserie. Ty samy o sobě působily velmi dynamicky, skoro jako by si auto vzali do parády u AMG.

Mercedes-Benz pick-up téměř odhalen. Vypadá jako od AMG (+video)

Mercedes-Benz pick-up téměř odhalen. Vypadá jako od AMG (+video)

Jde o koncept, při jehož návrhu měli designéři dost volné ruce, jinak si totiž nedokážu vysvětlit tvary zadních partií. Korba může mít po stranách podélné nosiče, což je samozřejmě praktické, ale co to víko? U světlého exempláře je jednolité, u zeleného zase vypadá jako polička ze švédského obchodu s nábytkem. Navrhovat design pick-upu je podle Mercedesu jako sen, zároveň je to prý ale také nesmírně těžké. Tak co myslíte, povedlo se?

Kola zeleného konceptu jsou ohromná, skoro jako by si je Mercedes vypůjčil od společnosti Arctic Trucks z Islandu, která s pick-upy dokáže zázraky. Ono to ale tak vždycky být nemusí. Světlý exemplář má totiž „dvaadvacítky“ se zanedbatelně vysokými pneumatikami, a s těmi by v terénu moc slávy nenadělal. Znova ale opakuji: jde o koncept a u těch se ve srovnání s produkčními vozy hraje podle trochu jiných pravidel. Sourozence od Nissanu a Renaultu připomíná pouze spodní linie bočních oken, jinak je to ale typický Mercedes, ne nepodobný současné třídě GLS.

Mercedes-Benz láká na představení pick-upu. Můžete být u toho

Mercedes-Benz láká na představení pick-upu. Můžete být u toho

Kokpit dnes vidíme úplně poprvé. Dalo se čekat, že Němci nezůstanou u sice kvalitního, ale stále hodně „užitkového“ stylu dárců orgánů, a přidají jistou dávku luxusu. Středový displej volně stojí, pod ním vidíme čtyři výdechy ventilace připomínající turbíny. Nechybí dřevo, kůže, typický sdružený ovladač infotainmentu, ani klasické provedení přístrojového štítu. Jde o první luxusní, středně velký pick-up na světě, proto se Mercedes musel vytáhnout, klimatizace ale na druhou stranu pochází z Nissanu, stejně jako volič automatu nebo tlačítka ovládání oken. Jsou to maličkosti, ale bijí do očí.

Sportovní může být i Nissan NP300 Navara. Zde je důkaz

Sportovní může být i Nissan NP300 Navara. Zde je důkaz

A nyní trocha praktičtějších informací. Mercedes-Benz v tiskové zprávě potvrdil vznětový šestiválec coby vrcholný agregát. Parametry sice neznáme, síla však poputuje na všechna čtyři kola prostřednictvím systému 4Matic se dvěma uzávěrkami diferenciálů a redukcí. Užitečné zatížení vozu je 1,1 tuny, „na kouli“ utáhne až 3,5 tuny. O dalších motorech výrobce neinformoval, patrně ale půjde o vznětové „dva-trojky" ve dvou výkonových provedeních.

Produkční verze se na trhu objeví koncem roku 2017 a vozy pro Evropu, Austrálii a Jižní Afriku budou vyráběny v Barceloně. Latinskou Ameriku bude zásobovat továrna v Cordobě a do prodeje se dostanou v roce 2018. Mercedes slibuje atraktivní základní cenu, na konkrétní číslo je však brzo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků