Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Luxusní sourozenec Nissanu Navara a Renaultu Alaskan se konečně ukázal. Zakládá novou třídu X a v produkční verzi dorazí koncem příštího roku.

Německá automobilka Mercedes-Benz dnes ve Stockholmu odhalila koncept svého luxusního pick-upu, který vzniknul díky spolupráci značky s aliancí Renault-Nissan. Už minulý týden značka vypustila do světa dvě upoutávky, nejdříve jedinou fotografii naznačující siluetu vozu, později krátké video, které odhalilo vybrané detaily karoserie. Ty samy o sobě působily velmi dynamicky, skoro jako by si auto vzali do parády u AMG.

Mercedes-Benz pick-up téměř odhalen. Vypadá jako od AMG (+video)

Mercedes-Benz pick-up téměř odhalen. Vypadá jako od AMG (+video)

Jde o koncept, při jehož návrhu měli designéři dost volné ruce, jinak si totiž nedokážu vysvětlit tvary zadních partií. Korba může mít po stranách podélné nosiče, což je samozřejmě praktické, ale co to víko? U světlého exempláře je jednolité, u zeleného zase vypadá jako polička ze švédského obchodu s nábytkem. Navrhovat design pick-upu je podle Mercedesu jako sen, zároveň je to prý ale také nesmírně těžké. Tak co myslíte, povedlo se?

Kola zeleného konceptu jsou ohromná, skoro jako by si je Mercedes vypůjčil od společnosti Arctic Trucks z Islandu, která s pick-upy dokáže zázraky. Ono to ale tak vždycky být nemusí. Světlý exemplář má totiž „dvaadvacítky“ se zanedbatelně vysokými pneumatikami, a s těmi by v terénu moc slávy nenadělal. Znova ale opakuji: jde o koncept a u těch se ve srovnání s produkčními vozy hraje podle trochu jiných pravidel. Sourozence od Nissanu a Renaultu připomíná pouze spodní linie bočních oken, jinak je to ale typický Mercedes, ne nepodobný současné třídě GLS.

Mercedes-Benz láká na představení pick-upu. Můžete být u toho

Mercedes-Benz láká na představení pick-upu. Můžete být u toho

Kokpit dnes vidíme úplně poprvé. Dalo se čekat, že Němci nezůstanou u sice kvalitního, ale stále hodně „užitkového“ stylu dárců orgánů, a přidají jistou dávku luxusu. Středový displej volně stojí, pod ním vidíme čtyři výdechy ventilace připomínající turbíny. Nechybí dřevo, kůže, typický sdružený ovladač infotainmentu, ani klasické provedení přístrojového štítu. Jde o první luxusní, středně velký pick-up na světě, proto se Mercedes musel vytáhnout, klimatizace ale na druhou stranu pochází z Nissanu, stejně jako volič automatu nebo tlačítka ovládání oken. Jsou to maličkosti, ale bijí do očí.

Sportovní může být i Nissan NP300 Navara. Zde je důkaz

Sportovní může být i Nissan NP300 Navara. Zde je důkaz

A nyní trocha praktičtějších informací. Mercedes-Benz v tiskové zprávě potvrdil vznětový šestiválec coby vrcholný agregát. Parametry sice neznáme, síla však poputuje na všechna čtyři kola prostřednictvím systému 4Matic se dvěma uzávěrkami diferenciálů a redukcí. Užitečné zatížení vozu je 1,1 tuny, „na kouli“ utáhne až 3,5 tuny. O dalších motorech výrobce neinformoval, patrně ale půjde o vznětové „dva-trojky" ve dvou výkonových provedeních.

Produkční verze se na trhu objeví koncem roku 2017 a vozy pro Evropu, Austrálii a Jižní Afriku budou vyráběny v Barceloně. Latinskou Ameriku bude zásobovat továrna v Cordobě a do prodeje se dostanou v roce 2018. Mercedes slibuje atraktivní základní cenu, na konkrétní číslo je však brzo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků