Mercedes-Benz třídy V: také Vito následuje třídu S

18 komentářů

Zelí
22. října • 9:57

Já nemám s vianem a vitem, žádnou osobní zkušenost, ale lidé kolem mě, kteří měli dříve viano nebo vito, dnes jezdí s transporterem a říkají, že zpátky k mb už nikdy. Pravdou je, že mají ve VW staré pětiválce PD. Jak jsou na tom se spolehlivostí vw dnes se čtyřválci CR netuším.

Petr
22. října • 17:57

jasně želí a ta přístorojovka to je celý pasat 2004, kterého celý svět jen kopíruje, nebo jak to blejete v většině diskusí, já mám zase zkušenost opačkou, kdo vyzkoušel vito nebo viano už nechce transsporter

Zelí
23. října • 9:09

S tou přístrojovkou to je skutečnost. Dorazila i do japonska a je i ve studii dvousedadlové hondy. Nedá se nic dělat po deseti letech to dorazilo i do designové studie u žaponců. Nic zvláštního. Standardních deset let zpoždění.

jogurt
23. října • 0:34

Vyzkoušel jsem obojí a Mercedes už nikdy. Rozdíl v úrovni provedení interiéru, jízdních vlastností, kvality zpracování, nabídky výbav propastný ve prospěch VW. Pro Viano mluvil jen motor V6 CDI, bohužel s naprosto zoufalým 5stupňovým automatem a 3délky/rozvory proti dvěm u T5. A cena. Verze Viano 4x4 s jediným dost nešťastným motorem pro silniční provoz absolutně nepoužitelná, T5 4Motion super, obzvlášť po zavedení motoru 2,0BiTDI 132kW a 7stupňového automatu. Původně jsem si myslel, že R5TDI 128kW nahradit R4 BiTDI je zoufalství. První dojem z jízdy názor okamžitě změnil. Klid, ticho, dynamika plusminus stejná, jen trochu jiný průběh, spotřeba o min. 2litry nižší, převodovka výborná. R5 PD se povedl ale BiTDI je jasně lepší. Těším se na T6, pokud se povede a nepřeženou to s cenou, prodám GT 535xdrive a vrátím se s potěšením k Multivanu. Obzvlášť pokud by dostal V6 3,0TDI, o čemž se v zákulisí platonicky šušká.

Zelí
23. října • 10:14

Motor 2,0BiTDI 132kW je možná pocitově lepší, ale je otázkou, jestli pro užitkové aplikace, kde se u transporteru očekává nájezd 500 tisíc km obstojí jako starý pětiválec. Hrubší zvuk v transporteru mi nevadil. Dále bych měl obavy z automatu... pokud je to DSG tam bych se obával nedostatečné životnosti (opět s výhledem na 500tisíc km). To co vyhovuje s rezervou v osobáku, tak v užitkových autech mnohdy neobstojí.

jogurt
23. října • 10:44

Pro užitkové nasazení v Crafteru má ten motor 120kW. Zatím máme jen dva kusy, jeden skoro nový a jeden s 330tkm. Zatím nula problémů, byť statisticky to není významné. Dokonce ani koroze se nedostavila. Staré Craftery s mercedes motorem už měly v té době nejméně jednu ojniční epizodu za sebou. Jeden dokonce dvakrát. Pak už jsme je raději posílali do světa po 250tkm.
Pokud jde o T5 a DSG - u Transporteru bude DSG spíš výjimka, u Multivanu bych strach neměl, tam nebývá drsný provoz měnících se řidičů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
23. října • 14:39

Pokud je to motor z Crafteru, tak to asi bude OK. Čtyřválec asi nebude mít rozvody řetězem tj. každých 180 tisíc km na výměnu.

jogurt
23. října • 16:38

Jo, tentýž motor. Crafter a Amarok 120kW, T5 a Amarok 132kW.

dan
23. října • 1:05

Asi te zklamu ale sestivalec nebude. Je totiz rozhodnuto, ze T6 nebude na puvodne planovane MQB ale zustane na bazi soucasne T5, coz sestivalec vyrazuje ze hry. Bude ctyrvalec 2.0tdi 170kW a pracuje se na commonrailovem petivalci. Ten ale urcite nestihne start T6 v r. 2015. Prijde pozdeji. A zrejme i bude 9kvalt 4x4

Lopa
22. října • 9:53

Nejedná se o Vito, ale o Viano - nově V-třída. V-třída bude spadat pod osobáky a bude se lišit od Vita, které bude zachováno jako pracovní.

jogurt
23. října • 0:19

Staronově V- Klasse. Vito to bylo vždy, jen nějaký mudrc dal druhé generaci místo V jméno Viano. Moc se nepovedla,doufejme, že nová V bude lepší a bude alespoň částečně schopna konkurovat Multivanu T6, který dorazí už brzy a ten (možná) neuteče mercedesu tak daleko, jak to udělal T5 Vianu zcela drtivým způsobem. I když cost-cutting u Mercedesu je zdá se opět nekonečný, takže já bych na novou V proti T6 nevsadil ani korunu.

Petr
21. října • 14:50

JEDNÍM SLOVEM BOMBA, MB je jednou z automobilek, která nejčastěji přepisuje historii. Dnes novou třídou S, jak to vypadá tak i nová C bude etalon a jak je vidět tak i třída V. V třídě dodávek v nedávné době přepsali historii Sprinterem, kdo s tím někdy jel na pořádno štreku tak ví o čem mluvím, poté přesednutí do křápů jako jsou Fiat ši Iveco je jak návrat o dvacet let dozadu.

broom
21. října • 19:33

Bomba to je než to skoroduje jako každá dodávka od medvěda.

Petr
21. října • 19:45

najdětem mi zkorodovanou dodávku od medvěda po roce 2007, najdete jich méně než od VW

Martin
21. října • 22:11

Hlavne mi ukazte Sprintera s najezdem 500000 km bez vymeny motoru... spolu s Crafterem nejpeknejsi dodavky, ale zaroven lisky rysave. A kdo ma na to kupovat co 5 let nove auto? Za ty prachy by mohli pridat na kvalite

Petr
22. října • 0:34

a ukažte mi nové Ducato, Tranďáky, Transportery s nájezdem 500 tisíc, snad jen Iveco by mohlo být OK, ale dva roky neví zda u nich není něco nového, zda něco nepodělali, ale přiznám se vám, raději budu jezdit 500 tisíc v pohodlí za poliviční náklady a potom koupím málo jetý motor z bouračky za 15 000,- z prací 25 -30 000,- než zažívat zoufalství, nepohodlí, hluk v Ivecem se průměrnou spotřebou 18 l., když s MB mohu jezdit za 10 l. a v takovém konfortu a spohlehlivosti jaké se Ivecu může jen zdát (naposled jsem měl Iveco a odmítl jsem s ním jezdit v 70 tisících a už zlobily čudlíky na polubce, přístrojovka vrzala a klima si dělala co chtěla, předtím jsem měl Sprintera s 300 tisíci a auto šlapalo jak hodinky, vše fungovalo a nic nevrzalo)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
23. října • 0:46

Vůbec bych nesrovnával Ducata a Iveco Daily. Právě Daily je jediné, co je efektivně M-B a VW schopno konkurovat. Sprtinteru a starším Crafterům rozhodně, novým Crafterům s novými motory sice ne, ale kvalita Iveca je úplně jinde, než kde je Ducato. I když prodejci tvrdí, že jde o stejnou techniku v jiném kabátě, zkušenosti z provozu to nepotvrzují. Transporter, Crafter i Daily ujedou v mimoměstském provozu milion km aniž by se rozpadly, Ducato ani omylem. Sprinter by mohl, kdyby na ten milion km nespotřeboval tři až čtyři motory..... viz příspěvek níže.

jogurt
23. října • 0:14

Sprintera a část Crafterů pohnojil Mercedes nesmyslným krátkým převodem rozvodovky, což si vyžádala ne právě povedená charakteristika jeho pětiválce 2,5, připomínající první verze Hondy Civic. Ve 145km/h to bylo roztočené jak vysavač, že setrvačností ťukaly ventily o písty, tak není divu, že se to u velké části motorů dříve či později potkalo, obvykle se do světa skrz blok podívala zlomená ojnice 2. válce. VW to nevydržel a odmítl dále od MB odebírat Craftery s pětiválcem M-B a začal dodávat své čtyřválcové motory 2,0TDI/BiTDI, které snesou daleko delší stálý převod a je po problému. V kabině je ticho, místo 12l to žere 9 a už se to nepotkává.

Doporučujeme

Články odjinud