Mercedes-Benz Třídy S se dočká faceliftu i u kupé a cabrioletu. Je na co se těšit?

Pokud jde o Mercedes, ve Frankfurtu ho čeká pořádný kus práce. Nejen, že světlo světa oficiálně spatří faceliftované "Esko", ale i jeho sourozenci kupé a cabriolet dostali nový vzhled a motory.

Velký luxusní kabriolet není zrovna to, co by drželo prodeje Mercedesu nad vodou a ani o kupé jejich vlajkové lodi, třídě S, se to určitě nedá říct. Každopádně jsou to ale impozantní vozy a jejich představení vždy vyvolá příliv zájmu o tradiční německou automobilku. Spolu s premiérou již zmińovaného "Eska", přichází i cabriolet a kupé. Také tyto modely totiž prošly malými změnami a chtějí se předvést světu.

Hlavní úpravy sedanu se točí kolem motorizací. To samé můžeme tedy očekávat i u dvoudveřových variant tohoto nejluxusnějšího kočáru od Mercedesu.

Video: Elektrický koncept Mercedesu uvede samostatnou značku EQ

Video: Elektrický koncept Mercedesu uvede samostatnou značku EQ

Třída S dostala namísto S550 motor S560, což je V8 s dvojitým turbem a výkonem 463 koní. Stejné je to i u verze S63, taktéž se totiž jedná o motor V8 s dvěma turbodmychadly, výkon je však vyšší, 603 koňských sil. Nad všemi stojí vrcholná pohonná jednotka. S65, poctivá V12 s twin-turbo, objemem 6.0 litrů a 621 koňmi. Doplňeny budou u verzí S550 a S63 devítistupňovou automatickou převodovkou, S65 pak má sedmistupňový automat. Cabriolet je dodáván s pohonem zadních kol a kupé s variantou 4matic.

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Vylepšení u odvozených verzí se rovněž týkají především vnitřních částí vozu, nových nárazníků a obrovského displeje uvnitř, který je na rozdíl od předchozího modelu celistvý (zmizela dělící lišta). Dalším vylepšením jsou pak nové OLED koncovky, které obsahují tenké vrstvy organických látek, vytištěných  a osvětlených na skleněné desce světel. Je jich celkem 66 a budí dojem, jakoby ve světlech plavaly. AMG Line bodykit pak vozu dodá ostré sportovní rysy.

Na palubě je nejmodernější systém od Mercedesu, COMAND s Apple CarPlay, Android Auto a bezdrátovým napájením. Samotné auto však bude i samo o sobě velmi inteligentní. Dočkáme se automatického přispůsobování jízdy v kolonách, na dálnici, v křižovatce a kruhových objezdech i u mýtných bran. Vše je závislé na propracované síti kamer a radarů. K dispozici bude též mnoho variant nastavení podvozku, které by se měly měnit v závislosti na stavu vozovky.

Vozy se do showroomů dostanou asi v polovině roku 2018, ceny se budeme postupně dozvídat během roku.

Foto:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků