Mercedes-Benz Třídy S se dočká faceliftu i u kupé a cabrioletu. Je na co se těšit?

Pokud jde o Mercedes, ve Frankfurtu ho čeká pořádný kus práce. Nejen, že světlo světa oficiálně spatří faceliftované "Esko", ale i jeho sourozenci kupé a cabriolet dostali nový vzhled a motory.

Velký luxusní kabriolet není zrovna to, co by drželo prodeje Mercedesu nad vodou a ani o kupé jejich vlajkové lodi, třídě S, se to určitě nedá říct. Každopádně jsou to ale impozantní vozy a jejich představení vždy vyvolá příliv zájmu o tradiční německou automobilku. Spolu s premiérou již zmińovaného "Eska", přichází i cabriolet a kupé. Také tyto modely totiž prošly malými změnami a chtějí se předvést světu.

Hlavní úpravy sedanu se točí kolem motorizací. To samé můžeme tedy očekávat i u dvoudveřových variant tohoto nejluxusnějšího kočáru od Mercedesu.

Video: Elektrický koncept Mercedesu uvede samostatnou značku EQ

Video: Elektrický koncept Mercedesu uvede samostatnou značku EQ

Třída S dostala namísto S550 motor S560, což je V8 s dvojitým turbem a výkonem 463 koní. Stejné je to i u verze S63, taktéž se totiž jedná o motor V8 s dvěma turbodmychadly, výkon je však vyšší, 603 koňských sil. Nad všemi stojí vrcholná pohonná jednotka. S65, poctivá V12 s twin-turbo, objemem 6.0 litrů a 621 koňmi. Doplňeny budou u verzí S550 a S63 devítistupňovou automatickou převodovkou, S65 pak má sedmistupňový automat. Cabriolet je dodáván s pohonem zadních kol a kupé s variantou 4matic.

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Vylepšení u odvozených verzí se rovněž týkají především vnitřních částí vozu, nových nárazníků a obrovského displeje uvnitř, který je na rozdíl od předchozího modelu celistvý (zmizela dělící lišta). Dalším vylepšením jsou pak nové OLED koncovky, které obsahují tenké vrstvy organických látek, vytištěných  a osvětlených na skleněné desce světel. Je jich celkem 66 a budí dojem, jakoby ve světlech plavaly. AMG Line bodykit pak vozu dodá ostré sportovní rysy.

Na palubě je nejmodernější systém od Mercedesu, COMAND s Apple CarPlay, Android Auto a bezdrátovým napájením. Samotné auto však bude i samo o sobě velmi inteligentní. Dočkáme se automatického přispůsobování jízdy v kolonách, na dálnici, v křižovatce a kruhových objezdech i u mýtných bran. Vše je závislé na propracované síti kamer a radarů. K dispozici bude též mnoho variant nastavení podvozku, které by se měly měnit v závislosti na stavu vozovky.

Vozy se do showroomů dostanou asi v polovině roku 2018, ceny se budeme postupně dozvídat během roku.

Foto:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků