Mercedes-Benz třídy S: přehled technických inovací

Nový Mercedes-Benz třídy S jsme již představili začátkem týdne. Novinka používá řadu technických novinek, např. o brzdový asistent Plus s radarem, systém nočního vidění, ochrana cestujících při nehodě Pre-Safe, nová sedadla s masážní funkcí apod. Seznamte se.
Mercedes-Benz třídy S: přehled technických inovací

Poznámka: Text pochází z tiskové zprávy Mercedes-Benzu.

S inovacemi ukazujícími cestu pro budoucnost z hlediska bezpečnosti, komfortu a funkčnosti se stává nová třída S technologickým průkopníkem, který má stejně jako předchozí modely značný vliv na vývoj automobilů. Tuto suverenitu vyzařuje nová limuzína již na první pohled. Design symbolizuje sebevědomí, silný charakter a zároveň výraznou eleganci nové Třídy S, s níž každý ujetý kilometr přináší nečekané zážitky.

Do sériové výroby nové Třídy S bylo vůbec poprvé zavedeno tucet technických inovací. Patří mezi ně například brzdový asistent PLUS s radarovými čidly, asistenční funkce pro vidění v noci vybavená infračervenou technikou, systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE( s doprovodnými funkcemi, parkovací asistent, nový systém COMAND nebo sedadlo se zdokonaleným masážním účinkem.

Tip: Představení nové třídy S

Brzdový asistent s radarem a PRE-SAFE

Brzdovým asistentem PLUS se schopností nebezpečnou situaci předvídat stuttgartská značka ještě dále zvýrazňuje svojí angažovanost v oblasti prevence dopravních nehod. Tento systém sleduje prostřednictvím radaru vpředu jedoucí automobil a při nebezpečném přiblížení k němu řidiče varuje. Hrozí-li střet, brzdový asistent PLUS bleskurychle zajistí optimální podporu vynaložené brzdné síly, která je okamžitě k dispozici i v případě, že řidič sešlapuje brzdový pedál příliš opatrně. Tímto způsobem se dá spoustě havárií vzniklých nárazem zezadu zabránit. Také adaptivní brzdová světla, která při nouzovém brždění blikají a velice zřetelně tak varují řidiče jedoucího v závěsu, je pro bezpečné zvládnutí podobných situací přínosem.

Brzdový asistent PLUS je kombinován u Mercedesu s dalším pozoruhodným ochranným systémem cestujících PRE-SAFE, který dostal v nové Třídě S ještě několik bezpečnostních funkcí navíc. PRE-SAFE rozpozná hrozící nebezpečí nehody již v prvopočátku. Například překročí-li zpomalení vozu při brždění určitou hranici nebo hrozí-li nebezpečí smyku, systém zajistí přitažení bezpečnostních pásů a naplní vzduchové polštáře multitvarovaného sedadla, které řidiči, spolujezdci a cestujícím vzadu vytvoří určitou oporu. Vůbec poprvé je do tohoto ochranného systému zakomponováno uzavření dveřních oken.

Kombinací zdokonalené funkce brzdového asistenta PLUS se systémem PRE-SAFE se dále zvýšila ochrana cestujících. Mercedes-Benz je jedinou automobilovou značkou na světě , která používá takový rozsáhlý bezpečnostní systém s aktivací již před hrozící nehodou.

DISTRONIC PLUS a nový asistent pro vidění v noci

Brzdový asistent PLUS je dodáván i v kombinaci s  dále vyvinutým tempomatem udržujícím předem stanovenou vzdálenost DISTRONIC PLUS. Tento radarem podporovaný systém pracuje nyní v rozsahu rychlosti od nuly do 200 km/h a umožňuje ještě komfortnější jízdu. V městském provozu Stop-and-go udržuje DISTRONIC PLUS novou Třídu S ve správném odstupu od vpředu jedoucího vozidla, brzdí limuzínu automaticky až do zastavení a zrychluje jí na vyžadovanou rychlost, jakmile se čekající vozy dají opět do pohybu. Asistenční systém tak řidiči výrazně odlehčí a zvýší bezpečnost jeho i ostatních účastníků provozu.

Do výbavového paketu obsahující brzdový asistent PLUS a DISTRONIC PLUS patří také nový parkovací asistent, který rovněž využívá radarová čidla. Ta pokrývají větší vzdálenost než čidla ultrazvuková, takže řidič je při couvání varován před hrozící kolizí s delším časovým předstihem.

Nový asistent pro jízdu v noci, který na palubě Třídy-S slaví svojí premiéru, je dalším příspěvkem značky Mercedes-Benz ke snížení rizika nehody za tmy. Tento systém pracuje s infračerveným světlem, které lidské oko nedovede vnímat a proto řidiče v protisměru neoslňuje. Dva infračervené světlomety osvětlují jízdní dráhu a zvyšují tak dohled řidiče při zapnutém tlumeném osvětlení na více než 150 metrů. Tímto způsobem asistent pro vidění v noci dříve rozpozná chodce, cyklisty, parkují automobily nebo jiné překážky. Infračervená kamera na vnitřní straně čelního skla zachycuje odražený obraz dění na silnici, který je určen pro display kombinovaného přístroje.

Barevné monitory a systém COMAND-Cotroller

Nová koncepce ovládání vychází z obsáhlých studií ergonomie a psychologie vnímání, přitom bere v úvahu i výsledky průzkumu akceptovatelnosti prováděné u zákazníků Mercedesu po celém světě.

Podstatným znakem inteligentní koncepce ovládání nové Třídy S je rychlá dosažitelnost nejčastěji vyžadovaných funkcí. Proto je systém zcela cíleně vytvořený s možnostmi několikanásobné volby. Podle svých zvyklostí může řidič ovládat například autoradio, tv-přijímač, CD/DVD přehrávač, telefon a navigaci buďto konvenčními spínači, tlačítky v multifunkčním volantu nebo pomocí dále zdokonaleného systému COMAND. Tlačítka přímé volby na střední konzoli jsou ergonomicky tak výhodně umístěná, že řidič si s nimi pohodlně poradí, aniž by je musel napřed očima hledat. Také řízení sériově dodávané automatické klimatizace je možné provádět dvěma způsoby: buďto přes systém COMAND nebo prostřednictvím tlačítkové lišty pod výstupy vzduchu.

Primární oblasti nové ovládací koncepce tvoří volant a kombinovaný přístroj. Tady jsou integrovány všechny důležité informace a funkce, které řidič během jízdy potřebuje. Centrem informací je barevná obrazovka s displejem provedeným v nejnovější technologii perfektního zobrazení. Na spodním okraji displeje je k dispozici textová řádka k volbě až sedmi hlavních oblastí pro individuální seřízení, zprávy a ovládací funkce. Pro rychlou volbu těchto funkcí byla u Mercedesu dále vyvinuta prosvětlená ovládací tlačítka v kruhovém uspořádání sériově dodávaného multifunkčního volantu, které řidič ovládá mírným tlakem palce.

Další novinkou, která řidiči pomáhá a zároveň umožnila moderní ztvárnění kokpitu, je DIRECT SELECT – elektronické řízení sedmistupňové automatické převodovky 7G-TRONIC prováděné pouhým lehkým stlačením páčky umístěné vpravo od sloupku řízení. Díky této technice mohli tvůrci interiéru vozu upustit od obvyklé páky voliče na střední konzoli a dát tak krytu centrálního tunelu zcela nový vzhled.

Také inovativní systém COMAND (Cockpit Management and Data Systém) se prezentuje v novém designu a nabízí ještě více možností. Kromě již zavedených přístrojů z oblasti audio a telematiky, jsou do systému integrovány ještě další funkce, pro které byl dosud používán separátní spínač. Jako centrální ovládací prvek slouží nyní nový COMAND-Controller umístěný na středním tunelu. Jeho pomocí jsou vyhledávána hlavní a podřízená menu a vyžadované funkce aktivovány. Je-li již z výrobního závodu na palubě autotelefon je jeho ovládání zabudováno pod vyklápěcí měkkou loketní opěrkou. Velký barevný displej systému COMAND se nachází ve stejné výši jako kombinovaný přístroj a dostal se tak do lepší pozice v zorném poli řidiče i spolujezdce.

Systém COMAND nové Třídy S zahrnuje v sériovém provedení autoradio, CD/DVD přehrávač a přípojku pro paměťovou kartu počítače. Na přání může být COMAND doplněn o evropský navigační systém, jehož údaje jsou poprvé uloženy na pevném disku. Ten je schopen vypočítat zvolenou trasu ještě rychleji než dosud.

Nová sedadla s masážní funkcí a vzduchové odpružení

Nově vyvinutá sedadla Třídy S si mohou zákazníci Mercedesu přizpůsobit jejich osobním nárokům na komfort. Do šestnácti základních poloh elektricky nastavitelná přední sedadla s podporou páteře patří do sériového vybavení všech modelů. Na přání lze získat komfortní sedadla s vyhříváním a odvětráním, sedadla s masážní funkcí (vpředu a vzadu) a sedadla reagující na dynamiku jízdy (vpředu). Jejich funkce spočívá v automatickém naplňování a odpouštění vzduchových komor tak, aby řidič a spolujezdec měli při projíždění zatáčkami ještě dokonalejší boční vedení.

Kromě toho je sedadlo ovlivňované dynamikou jízdy vybaveno v oblasti opěradla separátními vzduchovými komorami, které se po spuštění tlačítka masážní funkce postupně plní a vyprazdňují. Dochází tak k masáži zádových svalů mající pozitivní vliv na pohodu sedící osoby. Intenzita a rychlost průběh masáže se nechá prostřednictvím systému COMAND nařídit ve čtyřech stupních.

Také podvozek sériově vybavený dále zdokonaleným vzduchovým odpružením AIRMATIC přispívá vysokému jízdnímu komfortu nové Třídy S. Je na řidiči, zda zvolí charakteristiku orientovanou na komfort nebo upřednostní její sportovní odladění. Od rychlosti 120 km/h a nastavení sportovního programu se karoserie automaticky sníží až o 20 milimetrů, aby byla dále vylepšená dynamika jízdy a v důsledku příznivější aerodynamiky klesla spotřeba paliva.

Dalším milníkem techniky podvozkové partie je její aktivní provedení Active Body Control (je součástí výbavy na přání, v modelu S 600 patří do série), které vynikající jízdní vlastnosti nové Třídy S ještě posouvá k hodnocení vyjádřené slovem perfektní.

Nově vyvinutý brzdový systém ADAPTIVE BRAKE přichází s přídavnými funkcemi, které například usnadňují rozjezd do kopce nebo na mokré vozovce zkracují brzdnou dráhu. Parkovací brzda pracuje poprvé s elektrickou podporou – k zatažení brzdy stačí pouze stisknout příslušné tlačítko. Při rozjezdu se brzda samočinně uvolní.

Přehled inovací

  • ADAPTIVE BRAKE s přídavnými funkcemi
  • Adaptivní brzdové světlo
  • Brzdový asistent PLUS s radarovými čidly
  • COMAND s funkcí COMAND-Controller
  • Komfortní opěrky hlavy s aktivní funkcí
  • DISTRONIC PLUS
  • Elektrická parkovací brzda
  • Multitvarované sedadlo reagující na dynamiku vozu s masážní funkcí
  • Asistent pro vidění v noci na základě infračervené techniky
  • Panoramatické střešní okno (pro dlouhou verzi)
  • PRE-SAFE druhé generace
  • Kamera pro couvání

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků