Mercedes-Benz třídy S chytá druhý dech faceliftem, dostal i hybridní verzi

V záplavě informací z newyorského autosalonu, se objevuje zpráva od stuttgatské automobilky Mercedes-Benz, která virtuálně odhalila facelift pro svou vlajkovou loď, aby ještě nějaký ten rok dokázala udržet tempo s konkurencí. Omlazení se prozatím týká pouze vrcholné verze S600, dá se ale očekávat, že stejné úpravy potkají i zbylé motorizace. Spolu s úpravami zevnějšku byla představena i hybridní verze S400 Hybrid, která je na tomto poli v rámci automobilky Mercedes skutečným průkopníkem. Zaměřme se ale nejprve na kosmetické změny, kterých sice není mnoho, ovšem o to jsou viditelnější.

Jak jsme mohli očekávat, úpravy se nesou v duchu současného designového směrování automobilky, které je nevýrazněji vidět na nové třídě E, takže je třeba počítat s přiostřenými hranami a změněným nárazníkem. Novinkou jsou i světla tvořena z LED bloků včetně denního svícení a směrovek. Podobné změny nastaly i v zadní části a nejvíce si je odnesly zadní svítilny, které už nezdobí dva pruhy v barvě karoserie. Změny se samozřejmě nevyhnuly ani interiéru, kde najdeme 6,5 palcový propracovanější display, inovovaný systém Comand a navigaci. Novinkou je i adaptivní asistent ztlumování dálkových světel, který se poprvé objevil právě v novém „éčku“ a systém Active Body Control, který je schopen kontrolovat bdělost řidiče.
Příjemným překvapením je současné představení verze S400 Hybrid, která dává na odiv v prvé řadě jedno jediné číslo - kombinovanou spotřebu paliva 7,9 litru benzinu na 100 km, což je vskutku velmi nízké číslo, uvážíme-li velikost a výkon vozu. Navíc jde o tzv. mild hybrid, pohon tedy zajišťuje primárně benzinový motor 3,6 V6 s výkonem 205 kW (279 koní), kterému pouze asistuje elektromotor s výkonem pouze 15 kW. Přesto dosahuje velmi příjemné kombinované spotřeby.
Faceliftovaná třída S se ve verzích S600 a S400 Hybrid prodeji objeví již v průběhu června. Další verze, tedy dieselové motorizace 3,0 V6 a 4,0 V8 s výkonem 173 resp. 235 kW a benzinové 3,5 V6, 4,7 V8 a 5,5 V8 s výkony 200, 250 resp. 285 kW by se obdobných úprav měly dočkat co nevidět. Verze S63 AMG a S65 AMG s motory o výkonu 386 a 450 kW si zřejmě i nadále půjdou svou vlastní vzhledovou cestou.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S600 po faceliftu
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků