Mercedes-Benz třídy S chytá druhý dech faceliftem, dostal i hybridní verzi

V záplavě informací z newyorského autosalonu, se objevuje zpráva od stuttgatské automobilky Mercedes-Benz, která virtuálně odhalila facelift pro svou vlajkovou loď, aby ještě nějaký ten rok dokázala udržet tempo s konkurencí. Omlazení se prozatím týká pouze vrcholné verze S600, dá se ale očekávat, že stejné úpravy potkají i zbylé motorizace. Spolu s úpravami zevnějšku byla představena i hybridní verze S400 Hybrid, která je na tomto poli v rámci automobilky Mercedes skutečným průkopníkem. Zaměřme se ale nejprve na kosmetické změny, kterých sice není mnoho, ovšem o to jsou viditelnější.

Jak jsme mohli očekávat, úpravy se nesou v duchu současného designového směrování automobilky, které je nevýrazněji vidět na nové třídě E, takže je třeba počítat s přiostřenými hranami a změněným nárazníkem. Novinkou jsou i světla tvořena z LED bloků včetně denního svícení a směrovek. Podobné změny nastaly i v zadní části a nejvíce si je odnesly zadní svítilny, které už nezdobí dva pruhy v barvě karoserie. Změny se samozřejmě nevyhnuly ani interiéru, kde najdeme 6,5 palcový propracovanější display, inovovaný systém Comand a navigaci. Novinkou je i adaptivní asistent ztlumování dálkových světel, který se poprvé objevil právě v novém „éčku“ a systém Active Body Control, který je schopen kontrolovat bdělost řidiče.
Příjemným překvapením je současné představení verze S400 Hybrid, která dává na odiv v prvé řadě jedno jediné číslo - kombinovanou spotřebu paliva 7,9 litru benzinu na 100 km, což je vskutku velmi nízké číslo, uvážíme-li velikost a výkon vozu. Navíc jde o tzv. mild hybrid, pohon tedy zajišťuje primárně benzinový motor 3,6 V6 s výkonem 205 kW (279 koní), kterému pouze asistuje elektromotor s výkonem pouze 15 kW. Přesto dosahuje velmi příjemné kombinované spotřeby.
Faceliftovaná třída S se ve verzích S600 a S400 Hybrid prodeji objeví již v průběhu června. Další verze, tedy dieselové motorizace 3,0 V6 a 4,0 V8 s výkonem 173 resp. 235 kW a benzinové 3,5 V6, 4,7 V8 a 5,5 V8 s výkony 200, 250 resp. 285 kW by se obdobných úprav měly dočkat co nevidět. Verze S63 AMG a S65 AMG s motory o výkonu 386 a 450 kW si zřejmě i nadále půjdou svou vlastní vzhledovou cestou.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S600 po faceliftu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků