Mercedes-Benz třídy S chytá druhý dech faceliftem, dostal i hybridní verzi

V záplavě informací z newyorského autosalonu, se objevuje zpráva od stuttgatské automobilky Mercedes-Benz, která virtuálně odhalila facelift pro svou vlajkovou loď, aby ještě nějaký ten rok dokázala udržet tempo s konkurencí. Omlazení se prozatím týká pouze vrcholné verze S600, dá se ale očekávat, že stejné úpravy potkají i zbylé motorizace. Spolu s úpravami zevnějšku byla představena i hybridní verze S400 Hybrid, která je na tomto poli v rámci automobilky Mercedes skutečným průkopníkem. Zaměřme se ale nejprve na kosmetické změny, kterých sice není mnoho, ovšem o to jsou viditelnější.

Jak jsme mohli očekávat, úpravy se nesou v duchu současného designového směrování automobilky, které je nevýrazněji vidět na nové třídě E, takže je třeba počítat s přiostřenými hranami a změněným nárazníkem. Novinkou jsou i světla tvořena z LED bloků včetně denního svícení a směrovek. Podobné změny nastaly i v zadní části a nejvíce si je odnesly zadní svítilny, které už nezdobí dva pruhy v barvě karoserie. Změny se samozřejmě nevyhnuly ani interiéru, kde najdeme 6,5 palcový propracovanější display, inovovaný systém Comand a navigaci. Novinkou je i adaptivní asistent ztlumování dálkových světel, který se poprvé objevil právě v novém „éčku“ a systém Active Body Control, který je schopen kontrolovat bdělost řidiče.
Příjemným překvapením je současné představení verze S400 Hybrid, která dává na odiv v prvé řadě jedno jediné číslo - kombinovanou spotřebu paliva 7,9 litru benzinu na 100 km, což je vskutku velmi nízké číslo, uvážíme-li velikost a výkon vozu. Navíc jde o tzv. mild hybrid, pohon tedy zajišťuje primárně benzinový motor 3,6 V6 s výkonem 205 kW (279 koní), kterému pouze asistuje elektromotor s výkonem pouze 15 kW. Přesto dosahuje velmi příjemné kombinované spotřeby.
Faceliftovaná třída S se ve verzích S600 a S400 Hybrid prodeji objeví již v průběhu června. Další verze, tedy dieselové motorizace 3,0 V6 a 4,0 V8 s výkonem 173 resp. 235 kW a benzinové 3,5 V6, 4,7 V8 a 5,5 V8 s výkony 200, 250 resp. 285 kW by se obdobných úprav měly dočkat co nevidět. Verze S63 AMG a S65 AMG s motory o výkonu 386 a 450 kW si zřejmě i nadále půjdou svou vlastní vzhledovou cestou.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S600 po faceliftu

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků