Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Vůbec poprvé jsme měli možnost důkladně si prohlédnout nový Mercedes-Benz třídy S, jenž aspiruje na pomyslný titul nejlepšího auta současnosti.
Seznam kapitol
  1. Mercedes S naživo
  2. Fotogalerie

Jednoduše impozantní

Studiové fotografie jsou krásné a kvalitní, ale na živo je holt naživo. Využili jsme tedy pozvání brněnského dealerství Hošek Motor a zajeli jsme se podívat na zcela nový Mercedes-Benz S-Class. Na svezení zatím budeme muset ještě chvíli počkat, první přivezené auto tohoto typu jsme si ale důkladně prohlédli zatím alespoň staticky, přičemž v připojené fotogalerii najdete celou řadu zajímavých snímků a detailů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S-Class 2014: další auto, jež vypadá ve skutečnosti daleko lépe než na fotkách z katalogu...

S-Class 2014 je zcela nový vůz, ovšem teprve při skutečném setkání vynikne, že velmi citlivě navazuje na svého předchůdce. I v kombinaci s nejkratším rozvorem náprav (3 035 mm) to je vůz skutečně úctyhodných rozměrů, dlouhý je 5 116 mm, široký 1 899 mm bez zrcátek a vysoký 1 496 mm. Na první pohled si všimneme nejen celé řady snímačů bezpečnostních soustav v masce chladiče a v horní části čelního skla, ale také předních i zadních světlometů kompletně sestavených ze zdrojů LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechna světla jsou složena z LED

Opravdu impozantní je pak pohled do interiéru vozu. Odvětrávaná přední sedadla jsou rozměrná a všestranně seřiditelná skrze tlačítka ve dveřích, vyhřívané je zde vše od veškerých sedadel přes volant až po přední loketní opěrky. I přes široký středový tunel je na předních sedadlech místa ve všech ohledech přinejmenším dostatek. Mile překvapila snadná manipulace s ohromnými dveřmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz na snímcích byl opatřen příplatkovou sadou AMG

Cestování královskou třídou

Pokud vás zatím výše uvedené nechalo v klidu, podívejte se před volant. Větší část plochy palubní desky totiž zabírají dva displeje TFT každý s úhlopříčkou 310 mm, přičemž ten vlevo slouží jako přístrojový štít. Uvidíme, jak se bude chovat při změnách světelných podmínek, ovšem zatím to vypadá, že takto kvalitní zobrazovací schopnosti ještě automobilový svět neviděl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sen řidičů z povolání...

Ačkoli je nový Mercedes-Benz S-Class doslova nabitý nejmodernějšími komfortními a bezpečnostními systémy, jejich ovládání je překvapivě jednoduché, intuitivní a soustředěné do přehledně rozvržených kontrolních a ovládacích celků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na klasické ciferníky se u nové S-Class nehraje

Také vzadu je místa dostatek, ale středový tunel a tvarování sedadel naznačují určení spíše jen pro dva cestující. Výplně sedadel jsou spíše měkčí, prostor pro kolena zvětšují výrazná vybrání na zadní straně předních opěradel. Na snímcích je vůz v základním provedení S 350 BlueTEC s vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,0 l, výkonu 258 koní (190 kW) a točivém momentu 620 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základní cena tohoto modelu činí 1 730 000 Kč bez DPH, ovšem dlouhý seznam příplatkové výbavy ji v tomto případě zvýšil až na 2 609 000 Kč (opět bez DPH). V tuto chvíli jsou v nabídce také verze S 500 a S 400 Hybrid.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes S naživo
  2. Fotogalerie
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků