Vůbec poprvé jsme měli možnost důkladně si prohlédnout nový Mercedes-Benz třídy S, jenž aspiruje na pomyslný titul nejlepšího auta současnosti.
Kapitoly článku:
Jednoduše impozantní
Studiové fotografie jsou krásné a kvalitní, ale na živo je holt naživo. Využili jsme tedy pozvání brněnského dealerství Hošek Motor a zajeli jsme se podívat na zcela nový Mercedes-Benz S-Class. Na svezení zatím budeme muset ještě chvíli počkat, první přivezené auto tohoto typu jsme si ale důkladně prohlédli zatím alespoň staticky, přičemž v připojené fotogalerii najdete celou řadu zajímavých snímků a detailů.
Mercedes-Benz S-Class 2014: další auto, jež vypadá ve skutečnosti daleko lépe než na fotkách z katalogu...
S-Class 2014 je zcela nový vůz, ovšem teprve při skutečném setkání vynikne, že velmi citlivě navazuje na svého předchůdce. I v kombinaci s nejkratším rozvorem náprav (3 035 mm) to je vůz skutečně úctyhodných rozměrů, dlouhý je 5 116 mm, široký 1 899 mm bez zrcátek a vysoký 1 496 mm. Na první pohled si všimneme nejen celé řady snímačů bezpečnostních soustav v masce chladiče a v horní části čelního skla, ale také předních i zadních světlometů kompletně sestavených ze zdrojů LED.
Všechna světla jsou složena z LED
Opravdu impozantní je pak pohled do interiéru vozu. Odvětrávaná přední sedadla jsou rozměrná a všestranně seřiditelná skrze tlačítka ve dveřích, vyhřívané je zde vše od veškerých sedadel přes volant až po přední loketní opěrky. I přes široký středový tunel je na předních sedadlech místa ve všech ohledech přinejmenším dostatek. Mile překvapila snadná manipulace s ohromnými dveřmi.
Vůz na snímcích byl opatřen příplatkovou sadou AMG
Cestování královskou třídou
Pokud vás zatím výše uvedené nechalo v klidu, podívejte se před volant. Větší část plochy palubní desky totiž zabírají dva displeje TFT každý s úhlopříčkou 310 mm, přičemž ten vlevo slouží jako přístrojový štít. Uvidíme, jak se bude chovat při změnách světelných podmínek, ovšem zatím to vypadá, že takto kvalitní zobrazovací schopnosti ještě automobilový svět neviděl.
Sen řidičů z povolání...
Ačkoli je nový Mercedes-Benz S-Class doslova nabitý nejmodernějšími komfortními a bezpečnostními systémy, jejich ovládání je překvapivě jednoduché, intuitivní a soustředěné do přehledně rozvržených kontrolních a ovládacích celků.
Na klasické ciferníky se u nové S-Class nehraje
Také vzadu je místa dostatek, ale středový tunel a tvarování sedadel naznačují určení spíše jen pro dva cestující. Výplně sedadel jsou spíše měkčí, prostor pro kolena zvětšují výrazná vybrání na zadní straně předních opěradel. Na snímcích je vůz v základním provedení S 350 BlueTEC s vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,0 l, výkonu 258 koní (190 kW) a točivém momentu 620 Nm.
Základní cena tohoto modelu činí 1 730 000 Kč bez DPH, ovšem dlouhý seznam příplatkové výbavy ji v tomto případě zvýšil až na 2 609 000 Kč (opět bez DPH). V tuto chvíli jsou v nabídce také verze S 500 a S 400 Hybrid.