Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Nový Mercedes-Benz třídy R je téměř o 20 cm delší než pět metrů, nabízí pohodlí pro šest cestujících a má luxusní výbavu. Pohání ho pouze špičkové motory, dva šestiválce a jeden osmiválec. Za to vše si ale Mercedes-Benz nechá dobře zaplatit.
Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Na autosalonu v New Yorku představil Mercedes-Benz novou třídu R, která vychází z jeho dřívější pařížské studie (a té předcházela další studie). Jde o typický crossover, tedy automobil patřící do několika tříd: kombi, MPV a SUV. Právě o takové vozy je v poslední době zájem; ostatně i Jaguar bude vyrábět vůz podobného ražení.

Větší než esková řada

Novinka patří do třídy luxusních vozů podobně jako třída S, má délku přes pět metrů (rozměry 5 157 x 1 922 x 1 656 mm) a nabízí místo pro šest cestujících; sedadla v druhé řadě jsou samostatná a nezávisle na sobě podélně posuvná. Rozvor má hodnotu takřka neskutečných 3 215 mm, což zaručuje obrovský vnitřní prostor. Cestující ve všech řadách si mohou sami nastavovat klimatizaci, není problém se dívat ani na DVD nebo poslouchat CD; v hlavových opěrkách jsou za příplatek zabudovány displeje. Pocitu prostoru pomůže i příplatková panoramatická prosklená střecha. Malý není ani zavazadlový prostor, který má po sklopení sedadel velikost 2 057 l, přičemž délka ložné plochy je 2,2 m.

Nové erko pohání pouze „exkluzivní“ motory: R350, R500 a R320 CDI. Nejslabším motorem je naftový šestiválec R320 CDI s objemem 3.0 l, výkonem 165 kW a točivým momentem 510 Nm. Na stovku nafťák zrychlí za 8,8 s a dosáhne maximálky 215 km/h; spotřeba činí 8,9 l nafty. Verze R350 s motorem 3.5 V6 má výkon o poznání vyšší, 200 kW, točivý moment pak dosahuje hodnoty 350 Nm. S tímto motorem se erko dostane na stovku za 8,3 s a rozjede se až na 230 km/h. Spotřebuje ale přitom podstatně víc paliva, 11,6 l benzínu. Topmodel R500 s osmiválcem o výkonu 225 kW má točivý moment 460 Nm, na stovku dosáhne po 6,9 s a v rozletu ho zastaví až tachometrová ručička na hodnotě 240 km/h. Spotřeba činí 12,9 l.

Bohatý standard

Ve všech případech jsou poháněna všechna kola přes sedmistupňový automat 7G-tronic. Ten pohání kola v případě R500 18" litá kola s rozměry pneumatik 255/55, v případě slabších modelů 17" kola 235/65. Za příplatek si budou zákazníci moc pořídit adaptivní vzduchové odpružení. Ve standardní výbavě bude figurovat osm airbagů, přední, boční vpředu i vzadu a hlavové. Aktivní bezpečnosti bude pomáhat ESP, kontrola trakce či brzdový asistent, v sérii najdete dešťový a světelný asistent, vícezónovou klimatizaci, multifunkční volant, filtr pevných částic pro CDI, tempomat, adaptivní posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek a centrální zamykání. Za příplatek dostanete bi-xenonové světlomety, Command system, zábavní systém s DVD přehrávačem, aktivní hlavové opěrky či ochranný systém Pre-safe.

Novinka se začne na americkém trhu prodávat ještě letos na podzim, do Evropy dorazí až začátkem příštího roku. Nedivil bych se, kdyby cena byla někde na úrovni třídy S.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků