Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Nový Mercedes-Benz třídy R je téměř o 20 cm delší než pět metrů, nabízí pohodlí pro šest cestujících a má luxusní výbavu. Pohání ho pouze špičkové motory, dva šestiválce a jeden osmiválec. Za to vše si ale Mercedes-Benz nechá dobře zaplatit.
Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Na autosalonu v New Yorku představil Mercedes-Benz novou třídu R, která vychází z jeho dřívější pařížské studie (a té předcházela další studie). Jde o typický crossover, tedy automobil patřící do několika tříd: kombi, MPV a SUV. Právě o takové vozy je v poslední době zájem; ostatně i Jaguar bude vyrábět vůz podobného ražení.

Větší než esková řada

Novinka patří do třídy luxusních vozů podobně jako třída S, má délku přes pět metrů (rozměry 5 157 x 1 922 x 1 656 mm) a nabízí místo pro šest cestujících; sedadla v druhé řadě jsou samostatná a nezávisle na sobě podélně posuvná. Rozvor má hodnotu takřka neskutečných 3 215 mm, což zaručuje obrovský vnitřní prostor. Cestující ve všech řadách si mohou sami nastavovat klimatizaci, není problém se dívat ani na DVD nebo poslouchat CD; v hlavových opěrkách jsou za příplatek zabudovány displeje. Pocitu prostoru pomůže i příplatková panoramatická prosklená střecha. Malý není ani zavazadlový prostor, který má po sklopení sedadel velikost 2 057 l, přičemž délka ložné plochy je 2,2 m.

Nové erko pohání pouze „exkluzivní“ motory: R350, R500 a R320 CDI. Nejslabším motorem je naftový šestiválec R320 CDI s objemem 3.0 l, výkonem 165 kW a točivým momentem 510 Nm. Na stovku nafťák zrychlí za 8,8 s a dosáhne maximálky 215 km/h; spotřeba činí 8,9 l nafty. Verze R350 s motorem 3.5 V6 má výkon o poznání vyšší, 200 kW, točivý moment pak dosahuje hodnoty 350 Nm. S tímto motorem se erko dostane na stovku za 8,3 s a rozjede se až na 230 km/h. Spotřebuje ale přitom podstatně víc paliva, 11,6 l benzínu. Topmodel R500 s osmiválcem o výkonu 225 kW má točivý moment 460 Nm, na stovku dosáhne po 6,9 s a v rozletu ho zastaví až tachometrová ručička na hodnotě 240 km/h. Spotřeba činí 12,9 l.

Bohatý standard

Ve všech případech jsou poháněna všechna kola přes sedmistupňový automat 7G-tronic. Ten pohání kola v případě R500 18" litá kola s rozměry pneumatik 255/55, v případě slabších modelů 17" kola 235/65. Za příplatek si budou zákazníci moc pořídit adaptivní vzduchové odpružení. Ve standardní výbavě bude figurovat osm airbagů, přední, boční vpředu i vzadu a hlavové. Aktivní bezpečnosti bude pomáhat ESP, kontrola trakce či brzdový asistent, v sérii najdete dešťový a světelný asistent, vícezónovou klimatizaci, multifunkční volant, filtr pevných částic pro CDI, tempomat, adaptivní posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek a centrální zamykání. Za příplatek dostanete bi-xenonové světlomety, Command system, zábavní systém s DVD přehrávačem, aktivní hlavové opěrky či ochranný systém Pre-safe.

Novinka se začne na americkém trhu prodávat ještě letos na podzim, do Evropy dorazí až začátkem příštího roku. Nedivil bych se, kdyby cena byla někde na úrovni třídy S.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků