Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Nový Mercedes-Benz třídy R je téměř o 20 cm delší než pět metrů, nabízí pohodlí pro šest cestujících a má luxusní výbavu. Pohání ho pouze špičkové motory, dva šestiválce a jeden osmiválec. Za to vše si ale Mercedes-Benz nechá dobře zaplatit.
Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Na autosalonu v New Yorku představil Mercedes-Benz novou třídu R, která vychází z jeho dřívější pařížské studie (a té předcházela další studie). Jde o typický crossover, tedy automobil patřící do několika tříd: kombi, MPV a SUV. Právě o takové vozy je v poslední době zájem; ostatně i Jaguar bude vyrábět vůz podobného ražení.

Větší než esková řada

Novinka patří do třídy luxusních vozů podobně jako třída S, má délku přes pět metrů (rozměry 5 157 x 1 922 x 1 656 mm) a nabízí místo pro šest cestujících; sedadla v druhé řadě jsou samostatná a nezávisle na sobě podélně posuvná. Rozvor má hodnotu takřka neskutečných 3 215 mm, což zaručuje obrovský vnitřní prostor. Cestující ve všech řadách si mohou sami nastavovat klimatizaci, není problém se dívat ani na DVD nebo poslouchat CD; v hlavových opěrkách jsou za příplatek zabudovány displeje. Pocitu prostoru pomůže i příplatková panoramatická prosklená střecha. Malý není ani zavazadlový prostor, který má po sklopení sedadel velikost 2 057 l, přičemž délka ložné plochy je 2,2 m.

Nové erko pohání pouze „exkluzivní“ motory: R350, R500 a R320 CDI. Nejslabším motorem je naftový šestiválec R320 CDI s objemem 3.0 l, výkonem 165 kW a točivým momentem 510 Nm. Na stovku nafťák zrychlí za 8,8 s a dosáhne maximálky 215 km/h; spotřeba činí 8,9 l nafty. Verze R350 s motorem 3.5 V6 má výkon o poznání vyšší, 200 kW, točivý moment pak dosahuje hodnoty 350 Nm. S tímto motorem se erko dostane na stovku za 8,3 s a rozjede se až na 230 km/h. Spotřebuje ale přitom podstatně víc paliva, 11,6 l benzínu. Topmodel R500 s osmiválcem o výkonu 225 kW má točivý moment 460 Nm, na stovku dosáhne po 6,9 s a v rozletu ho zastaví až tachometrová ručička na hodnotě 240 km/h. Spotřeba činí 12,9 l.

Bohatý standard

Ve všech případech jsou poháněna všechna kola přes sedmistupňový automat 7G-tronic. Ten pohání kola v případě R500 18" litá kola s rozměry pneumatik 255/55, v případě slabších modelů 17" kola 235/65. Za příplatek si budou zákazníci moc pořídit adaptivní vzduchové odpružení. Ve standardní výbavě bude figurovat osm airbagů, přední, boční vpředu i vzadu a hlavové. Aktivní bezpečnosti bude pomáhat ESP, kontrola trakce či brzdový asistent, v sérii najdete dešťový a světelný asistent, vícezónovou klimatizaci, multifunkční volant, filtr pevných částic pro CDI, tempomat, adaptivní posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek a centrální zamykání. Za příplatek dostanete bi-xenonové světlomety, Command system, zábavní systém s DVD přehrávačem, aktivní hlavové opěrky či ochranný systém Pre-safe.

Novinka se začne na americkém trhu prodávat ještě letos na podzim, do Evropy dorazí až začátkem příštího roku. Nedivil bych se, kdyby cena byla někde na úrovni třídy S.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků