Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Nový Mercedes-Benz třídy R je téměř o 20 cm delší než pět metrů, nabízí pohodlí pro šest cestujících a má luxusní výbavu. Pohání ho pouze špičkové motory, dva šestiválce a jeden osmiválec. Za to vše si ale Mercedes-Benz nechá dobře zaplatit.
Mercedes-Benz třídy R: luxusní crossover

Na autosalonu v New Yorku představil Mercedes-Benz novou třídu R, která vychází z jeho dřívější pařížské studie (a té předcházela další studie). Jde o typický crossover, tedy automobil patřící do několika tříd: kombi, MPV a SUV. Právě o takové vozy je v poslední době zájem; ostatně i Jaguar bude vyrábět vůz podobného ražení.

Větší než esková řada

Novinka patří do třídy luxusních vozů podobně jako třída S, má délku přes pět metrů (rozměry 5 157 x 1 922 x 1 656 mm) a nabízí místo pro šest cestujících; sedadla v druhé řadě jsou samostatná a nezávisle na sobě podélně posuvná. Rozvor má hodnotu takřka neskutečných 3 215 mm, což zaručuje obrovský vnitřní prostor. Cestující ve všech řadách si mohou sami nastavovat klimatizaci, není problém se dívat ani na DVD nebo poslouchat CD; v hlavových opěrkách jsou za příplatek zabudovány displeje. Pocitu prostoru pomůže i příplatková panoramatická prosklená střecha. Malý není ani zavazadlový prostor, který má po sklopení sedadel velikost 2 057 l, přičemž délka ložné plochy je 2,2 m.

Nové erko pohání pouze „exkluzivní“ motory: R350, R500 a R320 CDI. Nejslabším motorem je naftový šestiválec R320 CDI s objemem 3.0 l, výkonem 165 kW a točivým momentem 510 Nm. Na stovku nafťák zrychlí za 8,8 s a dosáhne maximálky 215 km/h; spotřeba činí 8,9 l nafty. Verze R350 s motorem 3.5 V6 má výkon o poznání vyšší, 200 kW, točivý moment pak dosahuje hodnoty 350 Nm. S tímto motorem se erko dostane na stovku za 8,3 s a rozjede se až na 230 km/h. Spotřebuje ale přitom podstatně víc paliva, 11,6 l benzínu. Topmodel R500 s osmiválcem o výkonu 225 kW má točivý moment 460 Nm, na stovku dosáhne po 6,9 s a v rozletu ho zastaví až tachometrová ručička na hodnotě 240 km/h. Spotřeba činí 12,9 l.

Bohatý standard

Ve všech případech jsou poháněna všechna kola přes sedmistupňový automat 7G-tronic. Ten pohání kola v případě R500 18" litá kola s rozměry pneumatik 255/55, v případě slabších modelů 17" kola 235/65. Za příplatek si budou zákazníci moc pořídit adaptivní vzduchové odpružení. Ve standardní výbavě bude figurovat osm airbagů, přední, boční vpředu i vzadu a hlavové. Aktivní bezpečnosti bude pomáhat ESP, kontrola trakce či brzdový asistent, v sérii najdete dešťový a světelný asistent, vícezónovou klimatizaci, multifunkční volant, filtr pevných částic pro CDI, tempomat, adaptivní posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek a centrální zamykání. Za příplatek dostanete bi-xenonové světlomety, Command system, zábavní systém s DVD přehrávačem, aktivní hlavové opěrky či ochranný systém Pre-safe.

Novinka se začne na americkém trhu prodávat ještě letos na podzim, do Evropy dorazí až začátkem příštího roku. Nedivil bych se, kdyby cena byla někde na úrovni třídy S.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků