Mercedes-Benz třídy G slaví 25 let: stále stejný, stále dobrý

Již v roce 1979 představil Mercedes-Benz první model řady G. Stejně jako tehdy i dnes charakterizuje nezapomenutelný off-road hranatá karoserie, na níž nezanechal plynoucí čas a nové trendy v oblasti automobilového designu žádné stopy (zatím). Pozvolná evoluce nezměnila modelu výrazně tvář, zachována zůstala i technická koncepce. Každá další generace ovšem nějaká vylepšení přinesla, což umožňovalo zvýrazňovat jeho hlavní přednosti - vynikající chování v těžkém terénu i příjemné chování na normálních vozovkách.

Automobil s rámem z uzavřených podélných profilů a příčných nosníků posazeným na tuhých nápravách s vinutými pružinami se v terénu se stoupavostí do 80 %, stabilitou do 54 % náklonu, 21 centimetrovou světlostí a nájezdovým úhlem 36 stupňů (vpředu) a 27 stupňů (vzadu) rozhodně neztratil. Do vnitřní výbavy třídy G se probojovala například klimatizace, vůbec interiér jako celek poskytuje pohodlí, který u podobně kocipovaných vozů čeká málokdo. A co teprve motory.

O pohon G se v současnosti stará několik pohonných jednotek. Vrcholnou verzí je model C55 AMG s osmiválcem 350 kW/476 k a točivým momentem 700 N.m při 2650 ot./min. Z nuly na stovku zrychlí nabroušené AMG za 5,6, s maximální rychlostí 210 km/h za sebou nechá mnohé "sportovní" vozy. Vývoj třídy G pokračuje nezměněným tempem dál. Od roku 1979 vyrobil Mercedes-Benz asi 175 000 G, přičemž nejvíce se jich prodalo v roce 2002. Zásluhu na růstu prodejů G má zejména americký trh, kde se nyní těší značné popularitě.


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků