Mercedes-Benz třídy G slaví 25 let: stále stejný, stále dobrý

Již v roce 1979 představil Mercedes-Benz první model řady G. Stejně jako tehdy i dnes charakterizuje nezapomenutelný off-road hranatá karoserie, na níž nezanechal plynoucí čas a nové trendy v oblasti automobilového designu žádné stopy (zatím). Pozvolná evoluce nezměnila modelu výrazně tvář, zachována zůstala i technická koncepce. Každá další generace ovšem nějaká vylepšení přinesla, což umožňovalo zvýrazňovat jeho hlavní přednosti - vynikající chování v těžkém terénu i příjemné chování na normálních vozovkách.

Automobil s rámem z uzavřených podélných profilů a příčných nosníků posazeným na tuhých nápravách s vinutými pružinami se v terénu se stoupavostí do 80 %, stabilitou do 54 % náklonu, 21 centimetrovou světlostí a nájezdovým úhlem 36 stupňů (vpředu) a 27 stupňů (vzadu) rozhodně neztratil. Do vnitřní výbavy třídy G se probojovala například klimatizace, vůbec interiér jako celek poskytuje pohodlí, který u podobně kocipovaných vozů čeká málokdo. A co teprve motory.

O pohon G se v současnosti stará několik pohonných jednotek. Vrcholnou verzí je model C55 AMG s osmiválcem 350 kW/476 k a točivým momentem 700 N.m při 2650 ot./min. Z nuly na stovku zrychlí nabroušené AMG za 5,6, s maximální rychlostí 210 km/h za sebou nechá mnohé "sportovní" vozy. Vývoj třídy G pokračuje nezměněným tempem dál. Od roku 1979 vyrobil Mercedes-Benz asi 175 000 G, přičemž nejvíce se jich prodalo v roce 2002. Zásluhu na růstu prodejů G má zejména americký trh, kde se nyní těší značné popularitě.


 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků