Již v roce 1979 představil Mercedes-Benz první model řady G. Stejně jako tehdy i dnes charakterizuje nezapomenutelný off-road hranatá karoserie, na níž nezanechal plynoucí čas a nové trendy v oblasti automobilového designu žádné stopy (zatím). Pozvolná evoluce nezměnila modelu výrazně tvář, zachována zůstala i technická koncepce. Každá další generace ovšem nějaká vylepšení přinesla, což umožňovalo zvýrazňovat jeho hlavní přednosti - vynikající chování v těžkém terénu i příjemné chování na normálních vozovkách.
Automobil s rámem z uzavřených podélných profilů a příčných nosníků posazeným na tuhých nápravách s vinutými pružinami se v terénu se stoupavostí do 80 %, stabilitou do 54 % náklonu, 21 centimetrovou světlostí a nájezdovým úhlem 36 stupňů (vpředu) a 27 stupňů (vzadu) rozhodně neztratil. Do vnitřní výbavy třídy G se probojovala například klimatizace, vůbec interiér jako celek poskytuje pohodlí, který u podobně kocipovaných vozů čeká málokdo. A co teprve motory.
O pohon G se v současnosti stará několik pohonných jednotek. Vrcholnou verzí je model C55 AMG s osmiválcem 350 kW/476 k a točivým momentem 700 N.m při 2650 ot./min. Z nuly na stovku zrychlí nabroušené AMG za 5,6, s maximální rychlostí 210 km/h za sebou nechá mnohé "sportovní" vozy. Vývoj třídy G pokračuje nezměněným tempem dál. Od roku 1979 vyrobil Mercedes-Benz asi 175 000 G, přičemž nejvíce se jich prodalo v roce 2002. Zásluhu na růstu prodejů G má zejména americký trh, kde se nyní těší značné popularitě.