Mercedes-Benz třídy G: nová generace, nový design

Třída G působí vedle uhlazených C, E, S nebo M jako pěst na oko. Hranaté tvary se dědí po generace, vnější design nehraje podstatnou, či skoro žádnou roli. Třída G neláká zákazníky emocionálním designem, na to jsou tu jiné vozy. Mercedes-Benz třídy G je terénní vůz každým coulem. Cena automobilu není nízká, vysoké pořizovací náklady jsou podle zkušeností majitelů odměněny bezporuchovým provozem. Výbava G vyráží dech, interiér vozu připomene, do jaké rodiny automobil patří.
 
Na autosalonu Ženevě, který propukne již příští týden, představí Mercedes nejvýkonnější variantu tohoto terénního vozu G 55 AMG. Pod kapotu hranatého krasavce umístil výrobce osmiválec s výkonem 350 kW/476 k a točivým momentem 700 N.m při 2650 ot./min. Proti stávajícímu modelu došlo k navýšení výkonu o 34 procent a točivého momentu o 32 procent. Z nuly na stovku zrychlí nabroušené AMG za 5,6, s maximální rychlostí 210 km/h za sebou nechá mnohé "sportovní" vozy.

Nová generace, nový design

Německý Autobild přinesl informace o nové generaci. Skalní příznivci budou možná zklamáni. S novou generací zmizí nekompromisní hranaté tvary, které nahradí elegantní křivky. V tomto ohledu se G posune blíže M. Vynikající jízdní vlastnosti zůstanou zachovány, v některých ohledech si nová generace polepší (světlá výška 310 mm, hloubka brodění 600 mm, stará generace - 205 mm a 500 mm). Pod kapotou se podle Autobildu objeví zážehové osmiválce s objemem 4.6 l (G 450, 239 kW/326 k), 5.5 l (G 550, 299 kW/408 k), 6.3 l (G 63 AMG, 339 kW/462 k), vznětový šestiválec s objemem 3.0 l (G  300 CDI, 169 kW/231 k) a osmiválec s objemem 4.0 l (G 400 CDI,219 kW/299 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Autobild.de

 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků