Mercedes-Benz třídy G: nová generace, nový design

Třída G působí vedle uhlazených C, E, S nebo M jako pěst na oko. Hranaté tvary se dědí po generace, vnější design nehraje podstatnou, či skoro žádnou roli. Třída G neláká zákazníky emocionálním designem, na to jsou tu jiné vozy. Mercedes-Benz třídy G je terénní vůz každým coulem. Cena automobilu není nízká, vysoké pořizovací náklady jsou podle zkušeností majitelů odměněny bezporuchovým provozem. Výbava G vyráží dech, interiér vozu připomene, do jaké rodiny automobil patří.
 
Na autosalonu Ženevě, který propukne již příští týden, představí Mercedes nejvýkonnější variantu tohoto terénního vozu G 55 AMG. Pod kapotu hranatého krasavce umístil výrobce osmiválec s výkonem 350 kW/476 k a točivým momentem 700 N.m při 2650 ot./min. Proti stávajícímu modelu došlo k navýšení výkonu o 34 procent a točivého momentu o 32 procent. Z nuly na stovku zrychlí nabroušené AMG za 5,6, s maximální rychlostí 210 km/h za sebou nechá mnohé "sportovní" vozy.

Nová generace, nový design

Německý Autobild přinesl informace o nové generaci. Skalní příznivci budou možná zklamáni. S novou generací zmizí nekompromisní hranaté tvary, které nahradí elegantní křivky. V tomto ohledu se G posune blíže M. Vynikající jízdní vlastnosti zůstanou zachovány, v některých ohledech si nová generace polepší (světlá výška 310 mm, hloubka brodění 600 mm, stará generace - 205 mm a 500 mm). Pod kapotou se podle Autobildu objeví zážehové osmiválce s objemem 4.6 l (G 450, 239 kW/326 k), 5.5 l (G 550, 299 kW/408 k), 6.3 l (G 63 AMG, 339 kW/462 k), vznětový šestiválec s objemem 3.0 l (G  300 CDI, 169 kW/231 k) a osmiválec s objemem 4.0 l (G 400 CDI,219 kW/299 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Autobild.de

 

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků