Mercedes-Benz třídy G: nová generace, nový design

Třída G působí vedle uhlazených C, E, S nebo M jako pěst na oko. Hranaté tvary se dědí po generace, vnější design nehraje podstatnou, či skoro žádnou roli. Třída G neláká zákazníky emocionálním designem, na to jsou tu jiné vozy. Mercedes-Benz třídy G je terénní vůz každým coulem. Cena automobilu není nízká, vysoké pořizovací náklady jsou podle zkušeností majitelů odměněny bezporuchovým provozem. Výbava G vyráží dech, interiér vozu připomene, do jaké rodiny automobil patří.
 
Na autosalonu Ženevě, který propukne již příští týden, představí Mercedes nejvýkonnější variantu tohoto terénního vozu G 55 AMG. Pod kapotu hranatého krasavce umístil výrobce osmiválec s výkonem 350 kW/476 k a točivým momentem 700 N.m při 2650 ot./min. Proti stávajícímu modelu došlo k navýšení výkonu o 34 procent a točivého momentu o 32 procent. Z nuly na stovku zrychlí nabroušené AMG za 5,6, s maximální rychlostí 210 km/h za sebou nechá mnohé "sportovní" vozy.

Nová generace, nový design

Německý Autobild přinesl informace o nové generaci. Skalní příznivci budou možná zklamáni. S novou generací zmizí nekompromisní hranaté tvary, které nahradí elegantní křivky. V tomto ohledu se G posune blíže M. Vynikající jízdní vlastnosti zůstanou zachovány, v některých ohledech si nová generace polepší (světlá výška 310 mm, hloubka brodění 600 mm, stará generace - 205 mm a 500 mm). Pod kapotou se podle Autobildu objeví zážehové osmiválce s objemem 4.6 l (G 450, 239 kW/326 k), 5.5 l (G 550, 299 kW/408 k), 6.3 l (G 63 AMG, 339 kW/462 k), vznětový šestiválec s objemem 3.0 l (G  300 CDI, 169 kW/231 k) a osmiválec s objemem 4.0 l (G 400 CDI,219 kW/299 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Autobild.de

 

 

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků