Mercedes-Benz třídy G: nová generace, nový design

Třída G působí vedle uhlazených C, E, S nebo M jako pěst na oko. Hranaté tvary se dědí po generace, vnější design nehraje podstatnou, či skoro žádnou roli. Třída G neláká zákazníky emocionálním designem, na to jsou tu jiné vozy. Mercedes-Benz třídy G je terénní vůz každým coulem. Cena automobilu není nízká, vysoké pořizovací náklady jsou podle zkušeností majitelů odměněny bezporuchovým provozem. Výbava G vyráží dech, interiér vozu připomene, do jaké rodiny automobil patří.
 
Na autosalonu Ženevě, který propukne již příští týden, představí Mercedes nejvýkonnější variantu tohoto terénního vozu G 55 AMG. Pod kapotu hranatého krasavce umístil výrobce osmiválec s výkonem 350 kW/476 k a točivým momentem 700 N.m při 2650 ot./min. Proti stávajícímu modelu došlo k navýšení výkonu o 34 procent a točivého momentu o 32 procent. Z nuly na stovku zrychlí nabroušené AMG za 5,6, s maximální rychlostí 210 km/h za sebou nechá mnohé "sportovní" vozy.

Nová generace, nový design

Německý Autobild přinesl informace o nové generaci. Skalní příznivci budou možná zklamáni. S novou generací zmizí nekompromisní hranaté tvary, které nahradí elegantní křivky. V tomto ohledu se G posune blíže M. Vynikající jízdní vlastnosti zůstanou zachovány, v některých ohledech si nová generace polepší (světlá výška 310 mm, hloubka brodění 600 mm, stará generace - 205 mm a 500 mm). Pod kapotou se podle Autobildu objeví zážehové osmiválce s objemem 4.6 l (G 450, 239 kW/326 k), 5.5 l (G 550, 299 kW/408 k), 6.3 l (G 63 AMG, 339 kW/462 k), vznětový šestiválec s objemem 3.0 l (G  300 CDI, 169 kW/231 k) a osmiválec s objemem 4.0 l (G 400 CDI,219 kW/299 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Autobild.de

 

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků