Mercedes-Benz třídy G dominoval v anketě časopisu Off Road

Německý magazín Off Road jako každý rok vyhlásil vítěze ankety Off-Road Vehicle of the Year. V ročníku 2011 si velmi dobře vedl Mercedes-Benz třídy G, kterého čtenáři zvolili jako vítěze hned ve dvou kategoriích. Takzvané „Géčko“ bylo vybráno jako nejlepší mezi luxusními terénními vozy. Celkově pro něj hlasovalo 27,9% čtenářů, druhý skončil Land Rover Discovery (14,6 %) a jako třetí se umístil Jeep Grand Cherokee (14,4 %). Druhá kategorie, kde Mercedes-Benz třídy G zabodoval, se týká klasických offroadů. Zde zvítězila pracovní verze G Professional s celkovým skóre 38,2 %. Porazila tak Jeep Wrangler a Land Rover Defender.

Začátek příběhu Mercedesu-Benz třídy G se datuje až do roku 1972. Tehdy se rozhodl jeden íránský šejk, že potřebuje spoustu terénních automobilů a z tohoto rozhodnutí posléze vzešel nový model značky Mercedes. V roce 1992 se řada Galänderwagen definitivně dělí na osobní a pracovní verze. Civilnější provedení dostává nejmodernější techniku, drsný Professional zůstává takřka nezměněn až do dnešní doby (nový je pouze motor a automatická převodovka). 

Aktuální nabídka zahrnuje provedení s krátkým nebo dlouhým rozvorem a kabriolet. K dispozici je šestiválcový agregát CDI o výkonu 210 k, nad ním stojí benzinový osmiválec 5,5 l disponující maximem 388 koní a vrchol tvoří verze G 55 AMG (507 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků