Mercedes-Benz třídy G dominoval v anketě časopisu Off Road

Německý magazín Off Road jako každý rok vyhlásil vítěze ankety Off-Road Vehicle of the Year. V ročníku 2011 si velmi dobře vedl Mercedes-Benz třídy G, kterého čtenáři zvolili jako vítěze hned ve dvou kategoriích. Takzvané „Géčko“ bylo vybráno jako nejlepší mezi luxusními terénními vozy. Celkově pro něj hlasovalo 27,9% čtenářů, druhý skončil Land Rover Discovery (14,6 %) a jako třetí se umístil Jeep Grand Cherokee (14,4 %). Druhá kategorie, kde Mercedes-Benz třídy G zabodoval, se týká klasických offroadů. Zde zvítězila pracovní verze G Professional s celkovým skóre 38,2 %. Porazila tak Jeep Wrangler a Land Rover Defender.

Začátek příběhu Mercedesu-Benz třídy G se datuje až do roku 1972. Tehdy se rozhodl jeden íránský šejk, že potřebuje spoustu terénních automobilů a z tohoto rozhodnutí posléze vzešel nový model značky Mercedes. V roce 1992 se řada Galänderwagen definitivně dělí na osobní a pracovní verze. Civilnější provedení dostává nejmodernější techniku, drsný Professional zůstává takřka nezměněn až do dnešní doby (nový je pouze motor a automatická převodovka). 

Aktuální nabídka zahrnuje provedení s krátkým nebo dlouhým rozvorem a kabriolet. K dispozici je šestiválcový agregát CDI o výkonu 210 k, nad ním stojí benzinový osmiválec 5,5 l disponující maximem 388 koní a vrchol tvoří verze G 55 AMG (507 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků