Mercedes-Benz třídy G 4x4² dorazil na český trh. Stojí šest milionů

Zcela v tichosti zařadil Mercedes do svého ceníku pro třídu G jednu hodně zajímavou novinku. Na českém trhu si už můžete oficiálně pořídit také brutální G 500 4x42. Jde o druhou nejdražší verzi, která svou cenou převyšuje i G 63 AMG.

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Nebudeme chodit kolem horké kaše. Zájemci o luxusní terénní speciál, který nahradil slavné G 63 AMG 6x6, budou potřebovat 4 999 000 Kč bez DPH, tedy po připočtení daně něco málo přes šest milionů korun. Dražší už je pouze dvanáctiválcové G 65 AMG, které stojí šest milionů bez daně.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

G 500 4x42 vychází z verze G 500, ke které navíc přidá adaptivní tlumiče, portálové nápravy s rozchodem 1774 mm, disky o velikosti 22 palců, posílenou brzdovou soustavu s kotouči o velikosti 380 mm vpředu a 370 mm vzadu, rozšířené blatníky, sportovní výfuky, sportovní sedadla a drobnosti v podobě třeba přijímače digitálního televizního signálu, čalounění kůží designo nebo nerezových prahových lišt.

Pro připomenutí, G 500 4x42 používá osmiválcový motor původem z AMG GT, který je naladěn na 310 kW (422 k), světlá výška podvozku je 450 mm, samozřejmostí jsou uzávěrky všech tří diferenciálů. O portálových nápravách už byla řeč, u každého kola pak najdeme dvojici pružin a dvojici tlumičů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků