Mercedes-Benz třídy G 4x4² dorazil na český trh. Stojí šest milionů

Zcela v tichosti zařadil Mercedes do svého ceníku pro třídu G jednu hodně zajímavou novinku. Na českém trhu si už můžete oficiálně pořídit také brutální G 500 4x42. Jde o druhou nejdražší verzi, která svou cenou převyšuje i G 63 AMG.

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Nebudeme chodit kolem horké kaše. Zájemci o luxusní terénní speciál, který nahradil slavné G 63 AMG 6x6, budou potřebovat 4 999 000 Kč bez DPH, tedy po připočtení daně něco málo přes šest milionů korun. Dražší už je pouze dvanáctiválcové G 65 AMG, které stojí šest milionů bez daně.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

G 500 4x42 vychází z verze G 500, ke které navíc přidá adaptivní tlumiče, portálové nápravy s rozchodem 1774 mm, disky o velikosti 22 palců, posílenou brzdovou soustavu s kotouči o velikosti 380 mm vpředu a 370 mm vzadu, rozšířené blatníky, sportovní výfuky, sportovní sedadla a drobnosti v podobě třeba přijímače digitálního televizního signálu, čalounění kůží designo nebo nerezových prahových lišt.

Pro připomenutí, G 500 4x42 používá osmiválcový motor původem z AMG GT, který je naladěn na 310 kW (422 k), světlá výška podvozku je 450 mm, samozřejmostí jsou uzávěrky všech tří diferenciálů. O portálových nápravách už byla řeč, u každého kola pak najdeme dvojici pružin a dvojici tlumičů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků