Mercedes-Benz třídy E v nárazových testech IIHS. Výsledek nepřekvapí

Po Volkswagenu Golf GTI se americký IIHS podíval „na zoubek“ také čtyřdveřovému Mercedesu-Benz třídy E. Právě sedan vyráběný od ledna letošního roku prodělal drobné změny týkající se především zesílení konstrukce kolem prostoru pro nohy, což mělo zajistit jejich lepší ochranu při nárazu s malým přesazením.

Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspěl?

Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspěl?

To se v tomto testu také potvrdilo. Mercedes nepřipustil negativní překvapení, ke kterému došlo například při testování modelu Citan (ten od Euro NCAP dostal pouze tři hvězdy). Třída E si odnesla maximální hodnocení Top Safety Pick+. Uspěla tedy ve všech testech včetně toho s malým přesazením.

Úplně bez problému to ale nakonec nebylo. Test ukázal, že při takovém nárazu hlava řidiče sjede po hlavním airbagu a ten boční její pohyb zcela zachytit nedokáže. Došlo tím pádem k nárazu hlavy do A-sloupku, nicméně IIHS přesto hodnotí riziko vážného zranění jako slabé.

Mercedes-Benz Citan si odnesl z testu Euro NCAP pouze tři hvězdy

Mercedes-Benz Citan si odnesl z testu Euro NCAP pouze tři hvězdy

Pro úplnost dodejme, že jen pár dní před Mercedesem zamířilo proti bariérám IIHS nové GTI, o kterém byla řeč v úvodu. Také to uspělo a odneslo si hodnocení Top Safety Pick+.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky