Mercedes-Benz třídy E kupé se představuje

Mercedes se vrátí k provedení kupé svého sedanu řady E, které v nabídce značky nahradí model CLK. Podívejme se mu na zoubek.

Komfortní kupé odvozená od řady E sledovala generační vývoj této linie takřka od jejího počátku, ale poslední generace kupé postrádaly. Ačkoli vozy CLK na první pohled „éčko“ připomínaly, vycházely ve skutečnosti z menší řady C.

Rychle stárnoucí Mercedesy CLK navíc nikdy nebyly rovnocennými soupeři „trojkovému“ BMW (E46) ani zdařilému Audi A5, nové kupé řady E však ve značné míře přebírá rysy i techniku nové generace sedanu, připraveného pro modelový rok 2010 a představeného před měsícem v Detroitu. Také interiér a většina motorů nového kupé se se sedany takřka shodují.

Elegantní, byť možná celkem zavalitá karosérie disponuje bezsloupkovým řešením s plně spustitelnými, bezrámovými bočními okny. Konstruktérům se v tomto případě podařilo srazit koeficient odporu vzduchu až na 0,24, což je hodnota srovnatelná s Chevroletem Volt či Toyotou Prius.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

K pohonu se bude nabízet škála čtyř, šesti a osmiválcových motorů s výkonem od 200 do 382 koní, brzy se však očekává i verze AMG s výkonem kolem 500 koní. Zvláště u čtyřválcových jednotek se projevil downsizing.  Dostaly nové přímé vstřikování paliva, jež se podílí na vyšším výkonu i točivém momentu v porovnání s předchozí řadou vidlicových šestiválců, a to při sníženém zdvihovém objemu i spotřebě.

Základním a zároveň také nejúspornějším motorem se stává čtyřválcový 2,2litrový „turbodiesel“ ve verzi E250 CDI. Dosahuje výkonu 200 koní a točivého momentu 500 Nm, spotřeba nafty v kombinovaném cyklu však údajně dosahuje jen 5,3 l/100 km. Zážehový čtyřválec E250 CGI o objemu 1,8 litru dosahuje stejného výkonu a točivý moment u něj vrcholí hodnotou 310 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce navazují šestiválce E350 CDI (228 koní, 540 Nm) a benzínový E350 CGI (288 koní, 365 Nm), vrcholem nabídky bude prozatím vidlicový zážehový osmiválec s objemem 5,5 l, výkonem 382 koní a točivým momentem až 530 Nm.

Také kupé řady E přichází s aktivním pérováním Agility Control, jež v závislosti na provozních podmínkách upravuje tuhost pružení a spolupracuje s manuálně stavitelnými tlumiči soustavy Dynamic Driving. K dalším technickým vymoženostem patří detekce únavy řidiče, čtečka dopravních značek (jako třeba u Insignie), modifikovaný systém pro kritické brzdění či automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Uvnitř bylo nové kupé osazeno zcela novými anatomickými sedadly se standardní elektrickou regulací výšky a sklonu opěradla. Za příplatek se pak dodává plně elektrické ovládání s pamětí a elektropneumatická regulace bederní opěry v její tuhosti i výšce. Zadní sedadla lze sklápět pro možnost zvětšení základního prostoru pro zavazadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz E Coupe si svoji premiéru odbyde na letošním autosalonu v Ženevě, kde se dozvíme i podrobnosti o výbavých a cenách, a do evropských showroomů se dostane již během března. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E kupé

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků