Mercedes-Benz třídy E kupé se představuje

Mercedes se vrátí k provedení kupé svého sedanu řady E, které v nabídce značky nahradí model CLK. Podívejme se mu na zoubek.

Komfortní kupé odvozená od řady E sledovala generační vývoj této linie takřka od jejího počátku, ale poslední generace kupé postrádaly. Ačkoli vozy CLK na první pohled „éčko“ připomínaly, vycházely ve skutečnosti z menší řady C.

Rychle stárnoucí Mercedesy CLK navíc nikdy nebyly rovnocennými soupeři „trojkovému“ BMW (E46) ani zdařilému Audi A5, nové kupé řady E však ve značné míře přebírá rysy i techniku nové generace sedanu, připraveného pro modelový rok 2010 a představeného před měsícem v Detroitu. Také interiér a většina motorů nového kupé se se sedany takřka shodují.

Elegantní, byť možná celkem zavalitá karosérie disponuje bezsloupkovým řešením s plně spustitelnými, bezrámovými bočními okny. Konstruktérům se v tomto případě podařilo srazit koeficient odporu vzduchu až na 0,24, což je hodnota srovnatelná s Chevroletem Volt či Toyotou Prius.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

K pohonu se bude nabízet škála čtyř, šesti a osmiválcových motorů s výkonem od 200 do 382 koní, brzy se však očekává i verze AMG s výkonem kolem 500 koní. Zvláště u čtyřválcových jednotek se projevil downsizing.  Dostaly nové přímé vstřikování paliva, jež se podílí na vyšším výkonu i točivém momentu v porovnání s předchozí řadou vidlicových šestiválců, a to při sníženém zdvihovém objemu i spotřebě.

Základním a zároveň také nejúspornějším motorem se stává čtyřválcový 2,2litrový „turbodiesel“ ve verzi E250 CDI. Dosahuje výkonu 200 koní a točivého momentu 500 Nm, spotřeba nafty v kombinovaném cyklu však údajně dosahuje jen 5,3 l/100 km. Zážehový čtyřválec E250 CGI o objemu 1,8 litru dosahuje stejného výkonu a točivý moment u něj vrcholí hodnotou 310 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce navazují šestiválce E350 CDI (228 koní, 540 Nm) a benzínový E350 CGI (288 koní, 365 Nm), vrcholem nabídky bude prozatím vidlicový zážehový osmiválec s objemem 5,5 l, výkonem 382 koní a točivým momentem až 530 Nm.

Také kupé řady E přichází s aktivním pérováním Agility Control, jež v závislosti na provozních podmínkách upravuje tuhost pružení a spolupracuje s manuálně stavitelnými tlumiči soustavy Dynamic Driving. K dalším technickým vymoženostem patří detekce únavy řidiče, čtečka dopravních značek (jako třeba u Insignie), modifikovaný systém pro kritické brzdění či automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Uvnitř bylo nové kupé osazeno zcela novými anatomickými sedadly se standardní elektrickou regulací výšky a sklonu opěradla. Za příplatek se pak dodává plně elektrické ovládání s pamětí a elektropneumatická regulace bederní opěry v její tuhosti i výšce. Zadní sedadla lze sklápět pro možnost zvětšení základního prostoru pro zavazadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz E Coupe si svoji premiéru odbyde na letošním autosalonu v Ženevě, kde se dozvíme i podrobnosti o výbavých a cenách, a do evropských showroomů se dostane již během března. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E kupé

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků