Mercedes-Benz třídy C (W205): kompletní nabídka motorů

Do éteru unikla kompletní sestava pohonných jednotek pro nový Mercedes-Benz třídy C včetně výkonů a průměrných spotřeb. Výkonové spektrum zatím pokryje rozmezí 116 až 333 koní.

Uvolňování v mnoha ohledech převratné nové generace Mercedes-Benz třídy C (W205) probíhalo na sklonku loňského roku velmi pozvolně a my jsme pro vás tento zásadní model bedlivě sledovali. 16. prosince 2013 jsme vám pak novinku připomněli prezentací oficiálního českého ceníku nové třídy C, jež u nás startuje s docela odvážnou cenou 828 850 Kč. Nové „céčko“ slavilo svoji výstavní premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz třídy C (W205) se ve své nové generaci představil letos v Detroitu

U nás, podobně jako v dalších evropských zemích, je nový Mercedes-Benz třídy C zatím k mání v pouhých třech verzích, zážehových C 180 a C 200 a vznětové C 220 BlueTEC, ovšem nyní vám můžeme předběžně představit i všechny ostatní motory, které se v nabídce třídy C v průběhu letošního roku objeví. Základem zážehových motorů zůstanou stávající varianty C 180 a C 200 s výkony 156 a 184 koní (115, resp. 135 kW).

Mercedes-Benz třídy C (W205) přijíždí, u nás s cenou od 828 850 Kč

Mercedes-Benz třídy C (W205) přijíždí, u nás s cenou od 828 850 Kč

Doplněny budou verzí C 200 4MATIC se shodným výkonem, točivým momentem i průměrnou spotřebou, ale s pohonem všech kol. Dražší variantou se stanou C 300 s dvoulitrem o výkonu 238 koní (175 kW), točivým momentem 370 Nm a průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km a C 350 Plug-in Hybrid se stejným motorem. Podladěn bude v této aplikaci na 211 koní (155 kW) a 350 Nm, ovšem doplněn má být elektromotorem s výkonem 50 kW, přičemž průměrná spotřeba má klesnout na 3,0 l/100 km. O této verzi jsme hovořili již v souvislosti s novinkami Mercedesu pro letošní rok.

Špičkou řady Mercedes-Benz třídy C se stane provedení C 400 4MATIC, jež bude jako jediné opatřeno šestiválcovým motorem. Tento „třílitr“ má být naladěn na 333 koní (245 kW) a 480 Nm a v kombinaci s pohonem všech kol vykáže průměrnou spotřebu 7,8 l/100 km. Opravdovým vrcholem se ale stane špičkový C63 AMG s dvojnásobně přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu přes 450 koní (331 kW), jenž se ale spolu s provedením C 300 BlueTEC HYBRID (204 koní, 500 Nm, 3,8 l/100 km) objeví až v průběhu roku 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka má být pro stuttgartskou značku v mnohém přelomovou...

V paletě vznětových verzí z rodiny BlueTEC se kromě zmíněného a již prodávaného C 220 BlueTEC letos objeví také „šestnáctistovka“, zřejmě opět od Renaultu. C 180 BlueTEC díky ní nabídne 116 koní (85 kW), 250 Nm a spotřebu 3,8 l/100 km, dražší C 200 pak při shodné spotřebě zapůsobí výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem zvýšeným na 300 Nm.

Mercedes-Benz třídy S Coupé ještě letos plus další novinky ze Stuttgartu

Mercedes-Benz třídy S Coupé ještě letos plus další novinky ze Stuttgartu

Letos se dočkáme ještě dalších dvou verzí čtyřválce 2,2 l, který je zatím nabízen ve vozech C 220 BlueTEC. C 250 z něj nabídne 204 koní (150 kW), 500 Nm a průměrnou spotřebu 4,4 l/100 km, C 250 4MATIC pak při shodných výkonech a v kombinaci s pohonem všech kol bude jezdit v průměru za 4,9 l/100 km.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků