Mercedes-Benz třídy B: více prostoru a komfortu

Mercedes-Benz třídy B: více prostoru a komfortu

Kapitoly článku:


Koncepce vozů Sports-Tourer, vyvinutá automobilkou Mercedes-Benz, se přichází do sériové výroby v podobě nového Mercedesu-Benz Třídy B, který se vyznačuje perfektně ztvárněným designem, výbornou dynamikou a rozměry kompaktního vozu. Sports Tourer oslaví svoji světovou premiéru na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Touto novou automobilovou koncepcí Mercedes-Benz dále podtrhuje svoji roli průkopníka mezi značkami osobních vozů a dává zelenou mladému automobilovému segmentu se zajímavou budoucností. Sports Tourer odpovídá touze moderních lidí vlastnit vůz vybavený velkorysým prostorem, příkladným komfortem, který vyniká atraktivním designem a dokáže nabídnout i radost z jízdy. Nová Třída B tak využívá předností známých automobilových koncepcí a integruje je do zajímavého a zcela jedinečného profilu: jako kompaktní Sports Tourer je Třída B cestovním automobilem, zároveň i automobilem rodinným a také automobilem pro volný čas s mimořádnou dávkou zážitků ve vztahu k designu a dynamice.

Kompaktní Sports Tourer má velkou výhodu v tom, že využívá sendvičovou konstrukci vyvinutou inženýry Mercedesu. Umístěním motoru a převodovky částečně před a částečně pod kabinou cestujících nabízí nová Třída B, i přes její kompaktní vnější rozměry, v interiéru prostor obvyklý u větších limuzín a vozů kombi. Karoserie s délkou 4270 milimetrů spadá zcela jednoznačně do rozměrů kategorie kompaktních vozů. Přitom  interiér nového modelu Mercedesu překonává všechny míry stejně velkých osobních vozů rozhodující o komfortu, kam patří šířka v ramenou, prostor pro nohy a výška v oblasti hlavy.

Cestující na zadních sedadlech těží z velkého rozvoru náprav (2778 milimetrů), který umožnil vytvořit vzdálenost mezi sedadly s místem pro kolena téměř na úrovni Třídy S. Nová měřítka přináší Třída B také v oblasti variability a objemu prostoru pro náklad. Díky výškově nastavitelné podlaze zavazadlového prostoru, asymetricky dělené, skládací a demontovatelné zadní lavici a na přání vyjímatelného sedadla spolujezdce je možné kompaktní Sport Tourer několika jednoduchými úkony změnit z komfortního cestovního vozu na praktickou dodávku. Podle polohy sedadel je možné objem prostoru pro náklad zvětšit ze základních 544 až na 2245 litrů (zadní sedadla a sedadlo spolujezdce jsou odstraněna). Přepravní kapacita tak odpovídá velkému vozu kombi. Maximální délka převáženého nákladu je 2,95 metru.

Moderní motory s výkony až 142 kW

Silné naftové motory CDI a moderní motory benzínové odpovídají koncepci vozů Sports Tourer s jejich vyššími nároky na jízdní výkony a na větší požitek z jízdy. Na výběr je k dispozici šest čtyřválců s výkonovým spektrem od 70 kW/95 k až do 142 kW/193 k. Špičkový model   B 200 TURBO je vybaven novým dvoulitrovým zážehovým motorem, který díky přeplňování turbodmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu dává svůj maximální točivý moment 280 Nm již od 1800/min a tuto hodnotu si udržuje v širokém pásmu otáček až do 4850/min. S ním zvládne tento nejvýkonnější kompaktní Sport Tourer z klidu rychlost 100 km/h během pouhých 7,6 sekund, při zařazeném pátém rychlostním stupni zrychluje z 80 na 120 km/h za 7,3 s a dosáhne nejvyšší rychlost 225 km/h.

Nejvýše v programu naftových motorů je zařazen model B 200 CDI o výkonu 103 kW/140 k, kterému jeho točivý moment 300 Nm dává  pozoruhodné schopnosti při uplatňování mimořádné tažné síly. S tímto nově vyvinutým turbodmychadlem přeplňovaným agregátem s přímým vstřikem nafty technikou common-rail zrychluje kompaktní Sports Tourer na 100 km/h za 9,6 sekund a 10,0 sekund mu stačí na zrychlení z 80 na 120 km/h (na pátý rychlostní stupeň). Mercedes B 200 CDI dosahuje maximální rychlost 200 km/h. I přes tyto suverénní jízdní výkony zůstává jeho spotřeba paliva pod šestilitrovou hranicí: 5,6 l /100 km (v kombinovaném provozu).

Přísnou normu EU-4 týkající se limitů škodlivin ve výfuku plní modely CDI Třídy B již bez filtru pevných částic. Přesto Mercedes-Benz  bezúdržbový filtr na přání nabízí.

Nový B 200 TURBO stejně jako modely B 180 CDI a B 200 CDI budou již od začátku sériově vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Pro všechny motorové varianty vozů Třídy B si budou moci zákazníci objednat na přání automatickou převodovku s plynulou změnou převodového poměru AUTOTRONIC.

Špičková technika

Inovace v oblasti podvozku se výrazně podílejí na podařené kombinaci  agility, bezpečnosti a komfortu, přičemž všechny tyto složky jsou významově postaveny na stejnou úroveň.

Elektromechanický posilovač řízení vytváří podpůrnou sílu pro natáčení volantu pomocí elektromotoru. Posilovací účinek je tak při malé rychlosti větší a usnadňuje manévrování s vozem při parkování. Novým vývojovým prvkem je také sférická parabolická zadní náprava, která  výrazně přispívá nejen ke stabilnímu a sportovně přesnému chování, ale také k vysokému jízdnímu komfortu vozů Třídy B.

Dále propracovaný systém stabilizace jízdy ESP přichází poprvé s novou přídavnou funkcí STEER CONTROL týkající se podpory řízení. Při své činnosti spolupracuje s elektromechanickým posilovačem řízení a na kritické jízdní situace reaguje posilovacím účinkem přizpůsobeným vhodnému zásahu řidiče pro stabilizaci vozu. Také při brždění na podkladu s různou adhezí pro levou a pravou stranu vozu pomáhá nová funkce systému ESP s vyrovnáváním směru jízdy a řidiči zprostředkovává ještě lepší kontakt s vozovkou.

Další u kompaktního Sports Toureru sériově zavedenou technickou pozoruhodností je selektivní tlumící systém, který síly s nimiž pracují tlumiče pérování přizpůsobuje okamžité situaci. Během normální jízdy zajišťuje měkká charakteristika tlumičů její komfortní průběh, zatímco při dynamickém projíždění zatáček využívají tlumiče svůj maximální tlumící účinek a vůz tak výrazně stabilizují.

Bezpečnost vychází ze sendvičové konstrukce

Patentovaný princip sendvičové konstrukce, která umožňuje dosáhnout nebývalé prostorové ekonomie, je také základem bezpečnostní koncepce nové Třídy B. Inteligentním uložením společného bloku motoru s převodovkou v šikmé poloze částečně před a částečně pod kabinou  se tak na přídi vozu vytvořila delší partie pro efektivní pohlcení nárazové síly. Při silném čelním střetu pohonná jednotka nevnikne do prostoru pro cestující, ale po šikmé ploše pro ovládací pedály sklouzne pod vůz. Sendvičová konstrukce má svoje přednosti i při bočním nárazu. Cestující totiž sedí asi 200 milimetrů výše než je obvyklé a dostávají se tak nad nárazovou zónu. I přes kompaktní vnější rozměry tak mají cestující v modelech nové Třídy B zajištěnou vysokou úroveň bezpečnosti, která je pro značku Mercedes-Benz typická.

Sériový ochranný systém pro posádku doplňují dále dvoustupňové čelní airbagy, napínače bezpečnostních pásů vpředu a na vnějších zadních sedadlech, adaptivní omezovače síly v bezpečnostních pásech, aktivní hlavové opěrky, ISOFIX úchyty dětských sedaček nebo boční hlavové a hrudní aibagy (Head/Thorax).

Ušlechtilé materiály a bohaté sériové vybavení

Vysokým nárokům stuttgartské automobilky odpovídá také vybavení interiéru. Design a použité materiály se vzájemně doplňují a vytvářejí příjemné a útulné prostředí interiéru., Vysoká míra komfortu doprovází cestující i při cestách na delší vzdálenosti. Do sériové výbavy patří nejen klimatizace, čtyřramenný volant s multifunkčními ovladači, loketní opěrka mezi předními sedadly, elektrické ovládání oken s determálními skly, ale také ozdobné díly z upraveného hliníku použité na středové konzoli, na obložení středního tunelu a  u čalounění dveří.

Další úpravy spojené s designem, které ještě zvýrazňují sportovně-elegantní vzhled nebo sportovní atributy nové Třídy B, shrnul Mercedes-Benz do dvou výbavových celků Chrompaket a Sportpaket, které jsou k dispozici na přání.

Vrcholná technika

Systémy špičkové techniky z vozů Mercedes-Benz vyšší třídy zvyšují dále komfort a zážitek z jízdy kompaktního Sport Toureru. Kromě jiného se v nabídce na přání objevuje automatická klimatizace THERMOTRONIC, elektricky nastavitelná přední sedadla,  provedení v kůži, kombinace audio-/navigačního systému COMAND APS nebo Audio 50 APS. Sériově použité projekční světlomety s čirou optikou vybavuje Mercedes-Benz na přání bi-xenonovou technikou, aktivním osvětlením zatáčky a světlem pro odbočování.

Ve výbavě na přání je i nově vyvinutá lamelová posuvná střecha, která dává cestujícím ve Třídě B zážitek z jízdy v otevřeném voze a i při jejím zavření přispívá prosvětlený interiér k příjemné atmosféře v interiéru. Otvor pro posuvnou střechu je zhruba o dvě třetiny větší než u běžného střešního okna. Jako alternativa k posuvné střeše slouží pevně zabudovaná panoramatická střecha tvořená tónovaným sklem o ploše 0,6 m2, která patří také mezi výbavu na přání.

Nová třída B reprezentovaná kompaktním Sports Tourerem se u evropských prodejců stuttgartské automobilky objeví v létě 2005.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud