Mercedes-Benz třídy B: více prostoru a komfortu

Větší bratr kompaktního Áčka používá stejnou techniku, stejné motory, nabízí ale podstatně více prostoru a větší zavazadelník. Je to prakticky první skutečné kompaktní MPV této značky, pokud nepočítáme starší Vaneo. (fotografie, informace, české ceny)
Mercedes-Benz třídy B: více prostoru a komfortu
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Větší Áčko

Nový Mercedes-Benz třídy B je kompaktní MPV patřící do stejné třídy jako Opel Zafira, Renault Scénic nebo Volkswagen Golf Plus. Vychází z dříve prezentované studie CST Vision B, cena bude odpovídat třídě C. Oproti ní je ale auto stavěné pro rodinu, které potřebuje kromě pěti lidí odvézt také množství zavazadel. Technicky je třída B derivátem loni uvedeného Áčka. S délkou 4,27 m je o 43 cm delší než třída A a rozvor se protáhl o 21 cm - to už je slušná porce prostoru. Áčko má totiž rozvor „jen“ 2 568 mm, Béčko dostane téměř 2,8 m, což je v této třídě nevídané (např. nová Zafira má 2,7 m). Ostatně na fotografiích je velikost prostoru vzadu více než patrná.

Zavazadelník má základní objem 544 l, což musí stačit i rodině, která veze na na dovolenou třeba i klec s andulkami. Dno je samozřejmě dvojité a je možné ho rozdělit přepážkami na více částí. Po vyjmutí zadních sedadel a sedadla spolujezdce (za příplatek) se zavazadlový prostor zvětší až na 2 245 l. Maximální délka nákladní plochy je v tomto případě 2,95 m. Pro srovnání: Áčko má zavazadelník o objemu 435 l, Volkswagen Touran v pětimístném uspořádání 695 l.

Bohatá bezpečnostní výbava

V bezpečnostní výbavě Béčka najdete dvoustupňové přední airbagy, boční airbagy, přitahovače a omezovače tahu pásů, aktivní opěrky hlavy a uchycení pro dětské sedačky Isofix. ESP, které je rovněž ve standardu, spolupracuje s elektormechanickým posilovačem řízení a dle situace upravuje účinek serva, aby pomohlo řidiči udržet vůz na silnici. ESP rovněž pomáhá při brzdění, kdy jsou jednotlivá kola na površích s rozdílnou přilnavostí. Ve výbavě nechybí multifunkční volant, klimatizace, loketní opěrka, kontrola tlaku v pneumatikách či el. ovládání oken. Za příplatek si můžete pořídit bi-xenonové světlomety či panoramatickou střechu. (seznam výbavy pro německý trh)

Šest motorů

Pod kapotu Béčka směřují čtyři benzínové a dva naftové motory - ty kopírují Áčko, chybí jen základní nafťák 160 CDI. Nejvýkonnějším motorem je B200 turbo, který má výkon 142 kW. S ním se Béčko rozjede na stovku za 7,6 s a dosáhne maximálky 225 km/h. Oba naftové motory splňují emisní normu Euro 4 a je možné je doplnit filtrem pevných částic. Nejslabším motorem je naopak B150, s nímž se vůz rozjede na stovku za 13,2 s. Spotřeby jednotlivých motorů zatím nebyly zveřejněny.

Parametry

B150

B170

B200

B200T

B180 CDI

B200 CDI

Motor R4
Objem (ccm) 1 498 1 699 2 034 2 034 1 991 1 991
Výkon (kW/k) 70/95 85/116 100/136 142/193 80/109 103/140
  při otáčkách 5 200 5 500 5 750 5 000 4 200 4 200
Točivý moment 140 155 185 280 250 300
  při otáčkách 3 500 3 500 3 500 1 800 1 600 1 600
Převodovka 5 st. 5 st. 5 st. 6 st. 6 st. 6 st.
Zrychlení na stovku (s) 13,2 11,3 10,1 7,6 11,3 9,6
Max. rychlost 174 184 196 225 183 200
Spotřeba neuvedeno neuvedeno neuvedeno neuvedeno neuvedeno neuvedeno
Zavazadlový prostor (l) 544 l
  po vyjmutí sedadel (l) 2 245
Hmotnost (kg) 1 300 1 310 1 345 1 370 1 435 1 435
Užitečná hmotnost (kg) 535 520 535 510 445 445
Pneumatiky 195/65 R15 195/65 R15 205/55 R16 205/55 R16 205/55 R16 205/55 R16
Velikost disků (palce) 6Jx15 6Jx15 6Jx16 6Jx16 6Jx16 6Jx16
Délka (mm) 4 270
Šiřka (mm) 1 777
Výška (mm) 1 603 1 604
Průměr otáčení (m) 11,95

Ceny

Béčko není tak tak drahé jako céčkový sedan, který začíná na 850 tisících. I špičková motorizace B200 Turbo je levnější než základní céčkový sedan. V tabulce vidíte pro srovnání rozdíl cen třídy A a B; ceny jsou uvedeny v Kč.

Motor Výkon (kW/k) Třída B Třída A
150 70/95 629 000 499 000
170 85/116 679 000 559 000
200 100/136 729 000 679 000
200 Turbo 142/193 829 000 -
180 CDI 80/109 729 000 599 000
200 CDI 103/140 829 000 699 000

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků