Mercedes-Benz třídy B má po faceliftu. Sází na elektrifikaci, která má smysl a reálné využití

Atraktivita Mercedesu třídy B neutichá a automobilka oživuje jeho životní cyklus povedenou modernizací. Nevynechala design ani technickou stránku.

Mercedes-Benz třídy B je jedním z mála přeživších MPV na trhu. To mu dává určitou konkurenční výhodu a je dobrou alternativou pro klientelu, kterým je „áčko“ malé, ale třída C už je zbytečně velká a drahá. Tato strategie dává stále smysl, proto se třída B dočkala modernizace.

„Béčko“ tradičně zatraktivňuje segment MPV sportovně laděným střihem, který nový modelový ročník zdůrazňuje širokým předním nárazníkem s pozměněnou maskou chladiče a čtyřmi designy litých kol s průměrem až 19 palců. Zadní světla jsou standardně dodávána s LED technologií a k lepší aerodynamice přispívají křidélka po stranách okna na víku pátých dveří. Třídu B bude možné objednat v deseti různých odstínech s metalickou, perleťovou nebo speciální povrchovou úpravou.

Pro zjednodušení konfigurace Mercedes začlenil nejžádanější prvky do sériové výbavy, případně ucelených balíčků. Každý vůz je tedy dodáván s couvací kamerou, digitálním přístrojovým štítem, koženým volantem a USB paketem. Výbava Progressive automaticky zahrnuje LED světlomety, nastavitelnou bederní oporu řidiče, parkovací sadu, paket Mirror a výklopné dveře Easy Pack.

Vizuálně sjednocený panel obsahuje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 7 palců a obrazovku multimediálního zařízení o rozměru 10,25 palce. Za příplatek lze mít obě části stejně velké. Nový volant má u verze AMG možnost vyhřívání. Středová konzole prošla modernizací a pohodlnější jsou také sedadla z plně recyklované tkaniny s třícípým reliéfem. Ostatně, materiály v celém interiéru byly přehodnoceny s ohledem na dlouhodobou udržitelnost. Alternativou linie Progressive je kožené provedení v černé nebo hnědé barvě. Řada AMG line pak přidává ještě červené kontrastní prošívání.

Multimediální zařízení MBUX se pyšní upraveným grafickým prostředím včetně schémat digitálního kokpitu. Kromě standardní konfigurace si můžete vybrat sportovní s dominantním otáčkoměrem nebo minimalistické pouze s nezbytnými údaji. Novinkou je integrace snímače otisků prstů s plánovanou dostupností v první čtvrtině příštího roku. USB-C konektory poskytují rychlejší nabíjení.

Mercedes-Benz B: Základní technická data zážehových motorů 
Motor B 180 B 200 B 220 4M B 250 4M
Zdvihový objem [cm3] 1332 1991
Největší výkon [kW] 100 120 140 165
Točivý moment [N.m]  230 270 300 350
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4 8,4 7,3 6,5
Max. rychlost [km/h] 212 223 234 250
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,6-6,0 7,7-7,1

Inteligentní hlasový asistent Hey Mercedes disponuje sofistikovanějším systémem učení a některé funkce ovládá i bez úvodního zavolání. Pomůže také s dotazy ohledně obsluhy některých prvků nebo umístěním například lékárničky. Jeho součástí je také audio průvodce „Tourguide“, který reaguje na přibližně 3400 turistických informačních značek podél dálnic a pokud chcete, automaticky změní trasu na požadované místo. Ulehčit náročnost cestování na dlouhé vzdálenosti pomáhá aktualizovaný asistent jízdy v pruhu a asistent couvání s přívěsem.

Paleta pohonných jednotek dostala v rámci úspory paliva startér-generátor umožňující plachtění vozu s vypnutým motorem. Díky funkci rekuperace dodává energii při brzdění do 12V okruhu vozu a 48V baterii. Při akceleraci spalovací motor podpoří „boostem“ 10 kW.

Mercedes-Benz B: Základní technická data vznětových motorů 
Motor B 180 d B 200 d B 220 d
Zdvihový objem [cm3] 1950
Největší výkon [kW] 85 110 140
Točivý moment [N.m]  280 320 400
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10 8,5 7,4
Max. rychlost [km/h] 200 219 234
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,6-6,0 6,6-6,0 7,7-7,1

Plug-in hybrid B 250e těží z vylepšené vysokonapěťové baterie a optimalizovaného procesu nabíjení. Nyní je možné nabíjet střídavým proudem o výkonu až 11 kW (dříve 7,4 kW a standardně 3,7 kW). V případě stejnosměrného proudu je limit posunut na 22 kW, takže z 10 na 80 % to trvá jen 25 minut. Elektromotor samotný poskytuje při jízdě výkon 80 kW.

Mercedes-Benz B 250 e: Základní technická data 
Motorizace B 250 e
Zdvihový objem [cm3] 1332
Největší výkon motoru [kW/min] 120/5500
Točivý moment motoru [N.m]  270
Největší výkon el. motoru [kW] 80
Točivý moment el. Motoru [N.m]  300
Systémový výkon [kW] 160
Systémový točivý moment  [N.m]  450
Kapacita baterie [kWh] 15,6
Dojezd v el. režimu [km] 67-77
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,6
Max. rychlost [km/h] 223
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 1,2-0,9
Spotřeba dle el. energie WLTP [kWh/100 km] 17,4-15,4

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Váš názor Další článek: Nový Ford Mustang se představuje jako 600koňová bestie. Poprvé se lidem ukáže už tento víkend

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,