Mercedes-Benz Sprinter vstupuje do modelového ročníku 2023 s velkými změnami. Modernizace se dotkla nabídky motorů a pohonu všech kol.
Mercedes-Benz Sprinter si na prémiovou značku vede v segmentu užitkových dodávek do 3,5 tuny velmi dobře. Loni s 868 registrovanými kusy obsadil šesté místo. Nutno dodat, že Sprinter nabízí vskutku široké rozpětí celkových nosností. Pozitivní ohlasy automobilku motivovaly k rozsáhlým změnám pro následující modelový ročník, aby si svou pozici nadále udržel.
Asi největší novinkou je nahrazení naftového šestiválce 3.0 litru za dvoulitrový čtyřválec. Ten bude nabízen v základní verzi s výkonem 125 kW a 400 Nm točivého momentu a silnější variantě laděné na 155 kW se 450 Nm. V této konfiguraci tak odcházející třílitr převyšuje v obou parametrech. Na vybraných trzích bude možné Sprinter objednat také s benzinovou alternativou 2.0 litru se 140 kW a 350 Nm.
Dříve používaný sedmistupňový automat byl nahrazen skříní s devíti převody. Podle Mercedesu má převodovka rychlejší reakce při podřazování a první stupeň má menší převod, což zatíženému vozu poskytuje větší dynamiku při rozjezdu. Větší počet rychlostí také snížil spotřebu.
Pro používání vozu ve ztížených podmínkách vylepšila automobilka systém pohonu všech kol. Ten nyní může posílat na každou nápravu až 50 % točivého momentu. Předchůdce mohl na druhou nápravu dodat jen 35 % síly. Pohon obou náprav je dostupný pouze pro vrcholný dvoulitrový turbodiesel. Co se týče nájezdových úhlů a světlé výšky, dodržuje novinka původní hodnoty.
Ceny zatím nebyly zveřejněny, ale můžeme je očekávat s předstihem premiéry v příštím roce. Mercedes-Benz také vyvíjí novou generaci eSprinteru s pohonem zadních kol, kterou bude dodávat i na americký trh. Lákadlem mají být tři kapacity baterií.