Mercedes-Benz SLS: Gullwing se vrací

Divize AMG dokončuje extrémní kupé se vzhůru výklopnými dveřmi, které ma navázat na legendární kupé 300SL Gullwing.

Mercedes-Benz ke své novince v Ženevě uvedl podrobnější údaje, nicméně hotový vůz zatím nepředstavil, a spokojit se tak musíme s novými fotografiemi a poměrně solidním množstvím nových informací.

Jisté je, že Mercedes-Benz SLS se vynasnaží po pětapadesáti letech vzkřísit legendární Mercedes 300SL zvaný Gullwing, a to podle, na svoji dobu bizarních dveří výklopných vzhůru. Vůz patřil ve své době k nejlepším sportovním autům vůbec a tento jeho výrazný prvek byl v podstatě z nouze ctností: prostorový rám vyžadoval v oblasti prahů mohutné trubkové segmenty, takže zástavba výklopných dveří byla v podstatě jediným elegantním řešením. Nový Mercedes-Benz SLS byl vyvinut v oddělení AMG, které má s malsériovou výrobou výkonných vozů bohaté zkušenosti, a toto svérázné řešení přejímá.

Snímky, které vám nyní předkládáme, vypadají vzhledem k maskování vozů jako špionážní, ve skutečnosti  se však jedná o oficiální fotografie. Mercedes v lačné době okolo ženevského autosalonu tak chtěl rozvířit zájem o svoji novinku, ale nechce zatím představit její plnou podobu. Do prodejů se však dostane již příští rok, zákulisní informace hovoří o tom, že jeho vzhled naznačí, jak bude v roce 2012 vypadat další generace řady SL. SLS svým způsobem nahradí předchozí supervůz McLaren-Mercedes SLR, ale i přes složitou konstrukci, danou zavěšením dveří, se podařilo v porovnání s ním snížit pohotovostní hmotnost o plných 130 kg na výsledných 1 620 kg. Mercedes SLS bude dlouhý 4 640 mm, široký 1 939 a vysoký jen 1 255 mm, čímž budou základní proporce vozu velmi podobné typu SLR. Rozvor náprav činí 2 680 mm.

Struktura dvoumístné karosérie využívá takřka výhradně hlníkových profilů, odlitků a plechů, ocel nalezneme pouze v okolí čelního skla. Pod dlouhou kapotou se ukrývá zásadně modifikovaný vidlicový osmiválec AMG 6,2 l, na němž je 120 dílů buď zásadně přepracovaných, nebo zcela nově vyvinutých. Díky sérii úprav dosahuje tato pohonná jednotka výkonu 563 koní a točivý moment se přenáší k zadním kolům skrze diferenciál s omezenou svorností. K dispozici bude též třístupňový stabilizační systém převzatý z vozu SL65 AMG Black Series. Dočkáme se též systému Race Start, jenž usnadní raketové rozjezdy. Přední kotouče tisknou brzdiče s šesti a zadní pak se čtyřmi pístky, na přání se budou dodávat keramicko uhlíkové kotouče.

U AMG k vývoji přistoupili s jasným cílem vytvořit dokonalý sportovní vůz. Tiskový mluvčí společnosti prohlásil, že pro ně neexistovaly kompromisy. Dobré vyvážení má na svědomí uspořádání transaxle, takže je nová dvouspojková sedmnistupňová převodovka uložena v jednom celku s diferenciálem, díky tomu je rozložení hmotnosti 48:52 ve prospěch zadních kol. Motor je uložen samozřejmě podélně za přední nápravou a vystupuje z něj kardan z uhlíkových kompozitů. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s a z 0 na 200 km/h za 12 s, omezovač rychlosti na tomto voze nehledejte, maximálka je nahlášena na 315 km/h.

Na výrobě modelu SLS se bude podílet Magna Steyr, finální montáž však bude probíhat v Sindelfingenu. V roce 2012 by se mohla objevit i otevřená verze, přeznačená možná na SLC, kupé SLS si však svoji premiéru odbude již letos ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků