Mercedes-Benz SLS AMG: teď již oficiálně

Mercedes s plnou parádou a desítkami snímků představil svůj novodobý Gullwing. A věřte, že rozhodně je na co koukat.

Snímků Mercedes uvolnil opravdu přehršel, až tak mnoho nových informací jsme se ale nedověděli, což nás vede k podezření, že se Mercedes jen chtěl připomenout svůj model SLS AMG ve světle premiéry nového McLarenu, který jsme vám představili na tomto místě. Připomeňme, že novodobý Gullwing, jenž v prodejích nahradí speciál SLR, stavěli u tovární ladičské divize AMG a že se stane hlavní hvězdou stánku pod třícípou hvězdou ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zcela v duchu svého předchůdce 300 SL Gullwing z padesátých let se Mercedes SLS AMG vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, jež se první generaci postaraly i o přezdívku a i v tomto případě po otevření vzbuzují dojem letícího ptáka. Dveře jsou přichyceny k novému hliníkovému prostorovému rámu, jenž se podílí i na optimálním rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru přibližně 48:52 %.

Výkon přichází z dále modifikovaného vidlicového osmiválce, jenž vychází z osvědčeného základu jednotky 6,2 l. Dává výkon 571 koní a navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková automatizovaná převodovka uložená v duchu konceptu transaxkle až u zadní nápravy. V rámci úprav pro zástavbu do prestižního supersportu dostal motor nový magnéziové sání s osmi oddělenými kanály, dvojici elektroicky ovládaných škrticích klapek, výfukovou soustavu s velkým průměrem a mazání se suchou klikovou skříní. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka je uložena podélně za přední nápravou a má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosažení rychlosti 317 km/h. Motor i převdovka byly od počátku laděny s ohledem na co nejrychlejší změny převodů bez přerušování tahu. Řidič bude mít k dispozici čtyři odlišná nastavení od sportovního až po komfortní, jakož i funkci Racestart pro usnadnění bleskovéo rozjezdu z místa. Také podvozek patří k tomu nejlepšímu, co kdy lidská ruka stvořila, materiálem k výrobě se staly lehkéhliníkové slitiny. Brzdová soustava těží z rozměrných uhlíkovo-keramických kotoučů, jež se skrývají pod devatenáctipalcovými litými ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní již známe i přesné vnější rozměry vozu SLS AMG. Dlouhý bude 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav činí 2 700 mm. Do standardní výbavy patří kožené čalounění, elektronická parkovací brzda, adaptivní světlomety, bezklíčové startování, parkovací asistent, dešťový senzor, vyhřívání sedadel, koberečky s logem AMG, tempomat nebo klimatizace Thermotronic.

Za příplatek se budou dodávat DVD changer na šest disků, audiosoustava Bang & Olufsen BeoSound AMG, kapota z uhlíkových kompozitů, tužší pérování, kovaná desetipaprsková kola, sportovní sedadla a volant a škála specifických laků karosérie a provedení interiéru. Základní cena byla stanovena na 177 310 Euro.

Zcela detailní specifikace vč. např. hmotnosti vozu si Mercedes zřejmě nechává až pro Frankfurt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků