Mercedes-Benz SLS AMG: teď již oficiálně

Mercedes s plnou parádou a desítkami snímků představil svůj novodobý Gullwing. A věřte, že rozhodně je na co koukat.

Snímků Mercedes uvolnil opravdu přehršel, až tak mnoho nových informací jsme se ale nedověděli, což nás vede k podezření, že se Mercedes jen chtěl připomenout svůj model SLS AMG ve světle premiéry nového McLarenu, který jsme vám představili na tomto místě. Připomeňme, že novodobý Gullwing, jenž v prodejích nahradí speciál SLR, stavěli u tovární ladičské divize AMG a že se stane hlavní hvězdou stánku pod třícípou hvězdou ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zcela v duchu svého předchůdce 300 SL Gullwing z padesátých let se Mercedes SLS AMG vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, jež se první generaci postaraly i o přezdívku a i v tomto případě po otevření vzbuzují dojem letícího ptáka. Dveře jsou přichyceny k novému hliníkovému prostorovému rámu, jenž se podílí i na optimálním rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru přibližně 48:52 %.

Výkon přichází z dále modifikovaného vidlicového osmiválce, jenž vychází z osvědčeného základu jednotky 6,2 l. Dává výkon 571 koní a navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková automatizovaná převodovka uložená v duchu konceptu transaxkle až u zadní nápravy. V rámci úprav pro zástavbu do prestižního supersportu dostal motor nový magnéziové sání s osmi oddělenými kanály, dvojici elektroicky ovládaných škrticích klapek, výfukovou soustavu s velkým průměrem a mazání se suchou klikovou skříní. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka je uložena podélně za přední nápravou a má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosažení rychlosti 317 km/h. Motor i převdovka byly od počátku laděny s ohledem na co nejrychlejší změny převodů bez přerušování tahu. Řidič bude mít k dispozici čtyři odlišná nastavení od sportovního až po komfortní, jakož i funkci Racestart pro usnadnění bleskovéo rozjezdu z místa. Také podvozek patří k tomu nejlepšímu, co kdy lidská ruka stvořila, materiálem k výrobě se staly lehkéhliníkové slitiny. Brzdová soustava těží z rozměrných uhlíkovo-keramických kotoučů, jež se skrývají pod devatenáctipalcovými litými ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní již známe i přesné vnější rozměry vozu SLS AMG. Dlouhý bude 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav činí 2 700 mm. Do standardní výbavy patří kožené čalounění, elektronická parkovací brzda, adaptivní světlomety, bezklíčové startování, parkovací asistent, dešťový senzor, vyhřívání sedadel, koberečky s logem AMG, tempomat nebo klimatizace Thermotronic.

Za příplatek se budou dodávat DVD changer na šest disků, audiosoustava Bang & Olufsen BeoSound AMG, kapota z uhlíkových kompozitů, tužší pérování, kovaná desetipaprsková kola, sportovní sedadla a volant a škála specifických laků karosérie a provedení interiéru. Základní cena byla stanovena na 177 310 Euro.

Zcela detailní specifikace vč. např. hmotnosti vozu si Mercedes zřejmě nechává až pro Frankfurt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků