Mercedes-Benz SLS AMG: teď již oficiálně

Mercedes s plnou parádou a desítkami snímků představil svůj novodobý Gullwing. A věřte, že rozhodně je na co koukat.

Snímků Mercedes uvolnil opravdu přehršel, až tak mnoho nových informací jsme se ale nedověděli, což nás vede k podezření, že se Mercedes jen chtěl připomenout svůj model SLS AMG ve světle premiéry nového McLarenu, který jsme vám představili na tomto místě. Připomeňme, že novodobý Gullwing, jenž v prodejích nahradí speciál SLR, stavěli u tovární ladičské divize AMG a že se stane hlavní hvězdou stánku pod třícípou hvězdou ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zcela v duchu svého předchůdce 300 SL Gullwing z padesátých let se Mercedes SLS AMG vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, jež se první generaci postaraly i o přezdívku a i v tomto případě po otevření vzbuzují dojem letícího ptáka. Dveře jsou přichyceny k novému hliníkovému prostorovému rámu, jenž se podílí i na optimálním rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru přibližně 48:52 %.

Výkon přichází z dále modifikovaného vidlicového osmiválce, jenž vychází z osvědčeného základu jednotky 6,2 l. Dává výkon 571 koní a navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková automatizovaná převodovka uložená v duchu konceptu transaxkle až u zadní nápravy. V rámci úprav pro zástavbu do prestižního supersportu dostal motor nový magnéziové sání s osmi oddělenými kanály, dvojici elektroicky ovládaných škrticích klapek, výfukovou soustavu s velkým průměrem a mazání se suchou klikovou skříní. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka je uložena podélně za přední nápravou a má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosažení rychlosti 317 km/h. Motor i převdovka byly od počátku laděny s ohledem na co nejrychlejší změny převodů bez přerušování tahu. Řidič bude mít k dispozici čtyři odlišná nastavení od sportovního až po komfortní, jakož i funkci Racestart pro usnadnění bleskovéo rozjezdu z místa. Také podvozek patří k tomu nejlepšímu, co kdy lidská ruka stvořila, materiálem k výrobě se staly lehkéhliníkové slitiny. Brzdová soustava těží z rozměrných uhlíkovo-keramických kotoučů, jež se skrývají pod devatenáctipalcovými litými ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní již známe i přesné vnější rozměry vozu SLS AMG. Dlouhý bude 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav činí 2 700 mm. Do standardní výbavy patří kožené čalounění, elektronická parkovací brzda, adaptivní světlomety, bezklíčové startování, parkovací asistent, dešťový senzor, vyhřívání sedadel, koberečky s logem AMG, tempomat nebo klimatizace Thermotronic.

Za příplatek se budou dodávat DVD changer na šest disků, audiosoustava Bang & Olufsen BeoSound AMG, kapota z uhlíkových kompozitů, tužší pérování, kovaná desetipaprsková kola, sportovní sedadla a volant a škála specifických laků karosérie a provedení interiéru. Základní cena byla stanovena na 177 310 Euro.

Zcela detailní specifikace vč. např. hmotnosti vozu si Mercedes zřejmě nechává až pro Frankfurt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2012
Stav: 135 617 km
Cena: 780 000 Kč
Mercedes A 1,7
Rok výroby: 2005
Stav: 152 847 km
Cena: 89 000 Kč
Mercedes C 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 207 525 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 140 817 km
Cena: 600 000 Kč
Mercedes Vito 2,1
Rok výroby: 2004
Stav: 207 939 km
Cena: 120 000 Kč
Mercedes A 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 147 354 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků