Mercedes-Benz SLS AMG Roadster jak jej neznáte

Americká společnost GWA pracuje na speciálním prototypu kombinujícím nejmodernější mechanické skupiny modelu Mercedes-Benz SLS AMG s klasickými křivkami řady W188 z padesátých let.

Kdo tvrdí, že zavedením samonosných karoserií odzvonilo osobitým kreacím slavných karosáren, ten má naprostou pravdu. Ovšem úsilí vybraných společností nás průběžně přesvědčuje o tom, že i za stávajících podmínek to zkrátka jde. Americká firma Gullwing America (GWA) nyní pod označením GWA 300 připravuje speciální stavbu pro nejmenovaného zákazníka z východní části Evropy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová stavba GWA 300 ve společnosti originálu z roku 1955

No jistě, je to hybrid, ale přesto mu nelze upřít jistou dávku osobitosti, a kvitovat s povděkem je třeba také základ v moderní a drahé technice, neboť podobné kreace obvykle vycházejí z harampádí z vrakovišť. Tento prototyp bude využívat skupin modelu Mercedes-Benz SLS AMG Roadster, ovšem jeho tvarování má připomínat model Mercedes-Benz 300 SC (W188) z roku 1955, jenž vzniknul v počtu pouhých 92 exemplářů.

Mercedes SLS AMG Roadster je venku

Mercedes SLS AMG Roadster je venku

Karoserie z ručně vyrobených hliníkových panelů vyniká masivní, citelně skloněnou maskou chladiče, jež je právě tím prvkem, který vzpomínanou řadu W188 připomíná nejvěrněji. Nový roadster GWA dále nabídne moderní přední světlomety se zdroji pro denní svícení z LED, speciální výfukovou soustavu, stavitelné pérování nebo snímatelnou pevnou střechu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GWA 300 s technikou Mercedes-Benz SLS AMG

Prototyp GWA 300 vyjíždí na specifických litých ráfcích s průměrem 21 palců vpředu a 22 palců vzadu, jež obouvají pneumatiky značky Continental.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků