Mercedes-Benz SLS AMG GT3: závodník detailně

Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry i pro závodní verzi modelu SLS. Konečně tak o něm víme (skoro) vše potřebné.

Mercedes SLS AMG pro závody FIA GT3 jsme vám již krátce představili při jeho virtuální premiéře, detaily si ale automobilka nechávala v záloze. S těmi se vytasila až nyní v New Yorku, a tak se můžeme na novinku podívat pěkně podrobně.

Nový stroj by měl do zápolení na závodních tratích promluvit na začátku příští sezóny a jeho tvůrci při stavbě využili v hojné míře uhlíkových kompozitů zvláště při úpravě vnější části karosérie. Příď dostala nový spoiler osazený rozměrnějšími otvory pro přívod vzduchu k chladičům, blatníky nad všemi koly nyní disponují ve své přední části prolisy pro zvýšení přítlaku. Ventilační otvory na kapotě umožňují pohodlné odvětrávání motorového prostoru. Plochý a pečlivě tvarovaný spodek vede proudící vzduch k zadnímu difuzoru, jenž ve spolupráci s mohutným přítlačným křídlem zlepšuje stabilitu jízdy. Pro úsporu hmotnosti nahradily boční a zadní skla polykarbonátové díly, z tohoto materiálu může být na přání vyrobeno i čelní okno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Informace zveřejněné koncernem DaimlerBenz se v otázce pohonné jendotky omezují na lakonickou poznámku o tom, že motor byl upraven pouze decentně, takže osmiválec AMG 6,3 l se suchou skříní je v podstatě identický s pohonnou jednotkou používanou u sériových vozů řady SLS AMG.

Díky snížení pohotovostní hmotnosti se však citelně zlepšily dynamické parametry verze GT3, jež nyní zrychluje z klidu na 96 km/h za 3,7 s, což je výsledek o 0,2 s lepší než u výchozího. Nejvyšší rychlost má činit 300 km/h, ale výrobce slibuje, že použití jiného stálého převodu tuto hodnotu ještě zvýší.

Na osmiválec AMG navazuje šestistupňová závodní převodovka se sekvenčním, manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další zajímavé prvky patří závodní brzdová soustava AMG složená z ventilovaných ocelových kotoučů a šestipístkových třmenů vpředu a čtyřpístkových vzadu. Tento systém nahrazuje uhlíko-keramické brzdy dostupné za příplatek pro silniční verze SLS AMG, jež se svými rozměry nevejdou do osmnáctipalcových litých kol předepsaných pro kategorii FIA GT3. Tyto ráfky jsou uchyceny centrální maticí a mají rozměry 12X18 palců vpředu a 13x18 palců vzadu.

Změny se pochopitelně nevyhnuly ani interiéru, který je v závodním provedení o poznání střídmější. K dispozici je jediná skořepinová sedačka se šestibodovými pásy a systémem HANS, známým z Formule 1, samozřejmostí je ochranná klec. Volant má průměr jen 13 palců a je „vybrán” ve své horní části tak, aby měl řidič dokonalý výhled na palubní přístroje. Přímo z volantu je pak možné ovládat prvky jako vysílačku pro komunaci s boxy neboo dodávku pití z přítomných zásob. Další ovlládací prvky najdeme na středové konzoli - startovací tlačítko, ovládání systému trakce, řazení zpátečky nebo jasící systém. Dále na středovém tunelu je k dispozici i volič rozložení brzdné síly mezi nápravy.

Nové vozy Mercedes.Benz SLS AMG ve specifikaci GT3 bude možno objednávat od letošního podzimu a jejich dodávky započnou na začátku roku příštího. Závodní homologace bude Mercedesem dokončena v březnu 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků