Mercedes-Benz SLS AMG GT3: pět kousků pro sběratele

Více než 11 milionů korun si musíte odložit na jeden z těchto skvostů. Jde prakticky jen o poněkud civilizovaněji střižené závodní speciály SLS AMG GT3...

Na letošním autosalonu v Paříži se představilo sériové provedení elektrického supersportu Mercedes-Benz SLS AMG Electric, ale nemějte strach, tentokrát o elektrice nepadne ani slovo. Skutečně impozantním dílem se totiž stává jedinečný model SLS AMG GT3 odvozený ze standardního modelu Mercedes-Benz SLS AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 „45th Anniversary“

V dílnách AMG vznikne pouhých pět kusů těchto strojů, jejichž plné jméno zní Mercedes-Benz SLS AMG GT3 „45th Anniversary“. Automobilka jimi chce připomenout sportovní úspěchy svých speciálů GT3 odvozených z „novodobých Gullwingů“ SLS AMG, jež excelovaly v seriálech FIA GT1 World Championship, ADAC GT Masters a FIA GT3 European Championship.

Mercedes-Benz: AMG slaví, přinese další „čtyřkolky“

Mercedes-Benz: AMG slaví, přinese další „čtyřkolky“

Pokud vám do tohoto konceptu zatím nesedí ta číslovka 45 v názvu, není se čemu divit, neboť se nevztahuje přímo k závodění, ale k oslavám letošního 45. výročí divize AMG. Pětice prototypů Mercedes-Benz SLS AMG GT3 „45th Anniversary“ vznikne pro potřeby „sběratelů s konkrétním zájmem o motoristický sport“. Na přípravě vozů se podílelo také závodnické eso v podobě Bernda Schneidera, držitele pěti mistrovských titulů v DTM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani pohled do interiéru vás nenechá na pochybách o tom, z jaké líhně tento stroj pochází...

Cena každého z těchto vozů byla stanovena v přepočtu na 11,1 mil. Kč a od podobné série vozů, jež u AMG pro své zákazníky připravili vloni, se liší celou řadů prvků povrchu karoserie i jejího interiéru. Pod matově šedavým lakem (jehož odstín byl mimochodem převzat z vozu Mercedes-Benz SL 65 AMG vystaveného letos v New Yorku) se skrývají upravené karosářské díly vyrobené z uhlíkových kompozitů.

Mercedes-Benz SLS AMG: teď již oficiálně

Mercedes-Benz SLS AMG: teď již oficiálně

Řeč je jmenovitě o zdvihajících se bočních dveřích, kapotě, blatnících, spoilerech či zadním difuzoru. Interiér má svým celkovým pojetím a zpracováním velmi blízko ke skutečným závodním speciálům (včetně diagnostiky a specifických kontrolních a ovládacích prvků), vyznačuje se však řadou decentních dekorativních prvků z uhlíkových kompozitů, jež zdobí především palubní desku, středovou konzoli a části ocelové ochranné klece.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků