Mercedes-Benz SLS AMG: další snímky interiéru, nové informace

Inženýři Mercedesu jsou v otázce vývoje typu SLS AMG neobvykle sdílní a s dalšími snímky interiéru zveřejnili i trochu nových informací.

Dosud se nám pochlubili nejen řadou nákresů, ale veřejnost nechali nahlédnout na svá rýsovací prkna také ředstavením série obrázků z jízdních zkoušek prototypů. Tyto snímky, které jen na první pohled vypadají jako špionážní, jsme vám s patřičným komentářem nabídli na tomto místě. Připomeňme, že nový vůz ponese název SLS AMG, je celý vyvíjen u společnosti AMG, naváže na odkaz jedinečného typu SL „Gullwing“ z padesátých let a ve výrobním programu nahradí model SLR. Jeho karosérie spočine na zcela novém prostorovém rámu z hliníku a bude disponovat nejen vzhůru výklopnými dveřmi, ale především takřka rovnoměrným rozložením hmotnosti mezi nápravy v poměru 48:52 ve prospěch zádi.

O pohon se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní. Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun točivého momentu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řdiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se starají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové obrázky z interiéru představují typický volant Mercedes-Benz a netypickou palubní desku se stříbřitě laděnými ovladači, odkazujícími na předchozí supervůz SLR. Za pozornost stojí výdechy ventilace, jež připomínají řešení používané u Mercedesů ze sedmdesátých let. Ovládání systému Comand přitom odpovídá řešení aplikovanému u ostatních dnešních vozů značky. Všude okolo řidiče a jeho jediného spolujezdce nalezneme jen ty nejkvalitnější materiály včetně kůže Nappa či leštěné nerezové oceli. Příplatkové karbonové obklady pak vozu dodají na individuálním vzezření, jemuž bude model SLS AMG vzhledem k výrobním počtům a pořizovací ceně předurčen. Cena se bude pohybovat nad hranicí 300 000 dolarů, počítá se přitom s výrobou tří až pěti tisícovek vozů ročně. Díky své jedinečné konstrukci a povaze přitom na trhu půjde jistě o zajímavou alternativu třeba pro zákazníky, kteří se zatím nemohou rozhodnout mezi Gallardem a F430. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků