Mercedes-Benz SLS AMG: další snímky interiéru, nové informace

Inženýři Mercedesu jsou v otázce vývoje typu SLS AMG neobvykle sdílní a s dalšími snímky interiéru zveřejnili i trochu nových informací.

Dosud se nám pochlubili nejen řadou nákresů, ale veřejnost nechali nahlédnout na svá rýsovací prkna také ředstavením série obrázků z jízdních zkoušek prototypů. Tyto snímky, které jen na první pohled vypadají jako špionážní, jsme vám s patřičným komentářem nabídli na tomto místě. Připomeňme, že nový vůz ponese název SLS AMG, je celý vyvíjen u společnosti AMG, naváže na odkaz jedinečného typu SL „Gullwing“ z padesátých let a ve výrobním programu nahradí model SLR. Jeho karosérie spočine na zcela novém prostorovém rámu z hliníku a bude disponovat nejen vzhůru výklopnými dveřmi, ale především takřka rovnoměrným rozložením hmotnosti mezi nápravy v poměru 48:52 ve prospěch zádi.

O pohon se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní. Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun točivého momentu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řdiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se starají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové obrázky z interiéru představují typický volant Mercedes-Benz a netypickou palubní desku se stříbřitě laděnými ovladači, odkazujícími na předchozí supervůz SLR. Za pozornost stojí výdechy ventilace, jež připomínají řešení používané u Mercedesů ze sedmdesátých let. Ovládání systému Comand přitom odpovídá řešení aplikovanému u ostatních dnešních vozů značky. Všude okolo řidiče a jeho jediného spolujezdce nalezneme jen ty nejkvalitnější materiály včetně kůže Nappa či leštěné nerezové oceli. Příplatkové karbonové obklady pak vozu dodají na individuálním vzezření, jemuž bude model SLS AMG vzhledem k výrobním počtům a pořizovací ceně předurčen. Cena se bude pohybovat nad hranicí 300 000 dolarů, počítá se přitom s výrobou tří až pěti tisícovek vozů ročně. Díky své jedinečné konstrukci a povaze přitom na trhu půjde jistě o zajímavou alternativu třeba pro zákazníky, kteří se zatím nemohou rozhodnout mezi Gallardem a F430. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků