Mercedes-Benz SLR Stirling Moss: jen pro 75 vyvolených

V autosalonu na pražském Chodově je na pár dní vystavený jeden z nejúžasnějších vozů posledních let, supersport SLR Stirling Moss.
Seznam kapitol
  1. S větrem ve vlasech; Očištěné až na dřeň
  2. Temperament je mu vlastní; A Star was Born; A proč jméno Moss?

Je očividné, že české zastoupení značky Mercedes naděluje opožděné vánoční dárky. Minulý týden jsme vám představili obrněný Pullman, který přivezli na několik dní do Prahy, a už je tu další lákadlo. Supersport z říše snů. Klenot jen pro vyvolené...

První, co mne na automobilu, který se hlásil k odkazu velkého závodníka minulosti Stirlinga Mosse, zaujalo, byla jeho velikost. Na fotografiích vypadal menší, mnohem menší. Bylo očividné, že klamal proporcemi, tvary.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
SLR Stirling Moss má výrazně šípovitou příď, která však působí velmi subtilně. Následuje dlouhatánská kapota a svalnatá záď.

SLR Stirling Moss nemá žádná okna, s trochou nadsázky lze říci, že exteriér přechází plynule do interiéru.

Bohužel jsem neměl šanci se svézt, ale musí to být něco. Řidič a spolujezdec nejsou ničím omezeni – ani střechou, ani bočními skly, ani čelním sklem. Mohou si tedy užívat vzrušení z vysoké rychlosti se všemi znaky speedsteru.

Klepněte pro větší obrázek
S větrem ve vlasech...

Před větrem je chrání pouze dva miniaturní štítky, vysoké několik centimetrů. Dva „hrby“ integrované do karoserie pak slouží jako ochranné oblouky pro případ převrácení.

Celá karoserie supersportu SLR Stirling Moss byla vyrobena z lehkého kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. I na těch sebemenších detailech je znát, že designéři si byli při návrhu karoserie modelu vědomi toho, že tvarují automobil, který měl dosahovat nejvyšší rychlosti 350 km/h.

Protože boční prahy umístili velmi vysoko, zvolili variantu s křídlovými dveřmi, které se otvírají směrem dopředu.

Očištěné až na dřeň

Zcela podle vzoru modelu 300 SLR má tento „stříbrný šíp“ velmi kvalitní, avšak zároveň také puristickou výbavu. Je to znát i v interiéru. V kterékoli fabii či riu máte dvacetkrát více tlačítek.

Klepněte pro větší obrázek
Rčení méně je více, zde sedí.

Tady se vše omezuje jen na nejdůležitější. Vzájemně se prolínající plochy na přístrojové desce a ve výplních dveří pak vytvářejí napjatou atmosféru. A ze všeho vyzařuje neuvěřitelný perfekcionismus.

Nechybí ani pomyslná třešnička na dortu. Do hliníkové desky zakrývající plochu kolem řadicí páky je vyrytý podpis Stirlinga Mosse.

Na Chodově byl na místě spolujezdce kryt z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Jinak celý vůz lze uzavřít dvěma takovými kryty – ty jsou uloženy v zavazadlovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázek
SLR Stirling Moss působí s oběma kryty a uzavřenými dveřmi jako socha.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. S větrem ve vlasech; Očištěné až na dřeň
  2. Temperament je mu vlastní; A Star was Born; A proč jméno Moss?
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků