Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster je tu

Charismatické SLR už nekoupíte jen jako coupé. Mercedes spolu s McLarenem představili otevřenou verzi Roadster.

„Eselerko“ bylo odjakživa velmi diskutovaným vozem. Jeho vlastnosti ho řadily někam na pomyslnou mez mezi čistokrevné supersporty a luxusní GT. Právě druhá třída je mu nepatrné bližší.

SLR bylo právě představeno i v otevřené verzi roadster. Tím se stalo jediné, máme tady jeden z nejrychlejších otevřených vozů světa. Střecha vozu je vyrobena z uhlíkových vláken, a tak se i při velmi malé hmotnosti stará o špičkovou bezpečnost. Té má pomoci i celá stavba karoserie, která se u otevřených vozů řadí k těm nejtužším.

Možná byste očekávali, že střecha bude plně automatická. Tak tomu není, při otevírání je potřeba ji manuálně odjistit, o zbytek procesu už se postará elektronika. Při zpětném natahování je situace obdobná - nejprve elektronika a pak přijdete ke slovu vy.

Při vývoji verze roadster byla kromě vysoké bezpečnosti prioritou číslo jedna výborná aerodynamika vozu. Karoserie strávila mnoho hodin v aerodynamickém tunelu a výsledky jsou bezesporu výborné, o čemž svědčí i výsledná hodnota maximální rychlosti. Ale nejprve k motoru.

Pod kapotou zůstal známý, kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru s celkovým výkonem 460 kW (626 k) při 6500 ot./min. Točivý moment jednotky vrcholí na hodnotě 780 Nm v širokém pásmu 3250-5000 ot./min. Na zadní kola výkon putuje přes (mnohokrát Mercedesu vytýkanou) pouze pětistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift. Na stovku roadster zrychlí za 3,8 sekundy a akcelerace se zastaví až při rychlosti 332 km/h (coupé 334 km/h). A úpřimně, jezdit rychlostmi přes 300 km/h v otevřeném voze, to musí být bezesporu výjimečný zážitek.

Ostatní prvky důležité pro jízdu zůstávají stejné jako u uzavřené verze. Nechybí zadní mohutný difuzor, kterému v práci pomáhá vysouvatelný spoiler - ten slouží při brždění z vysokých rychlostí jako aerodynamická brzda. Pokud jste se o SLR někdy v minulosti alespoň trochu zajímali, určitě vám neunikly negativní reakce na použité keramické brzdy, které trpěly špatným dávkováním brzdného účinku. Jak to bude u roadsteru, ukáží až první testy.

Očekává se, že díky nepříliš ostrému zaměření vozu bude o verzi roadster ještě větší zájem než o původní coupé. Je třeba říci, že vůz vypadá již na fotografiích velice dobře. Na trh přijde vůz v září tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz McLaren SLR Roadster

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků