Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster je tu

Charismatické SLR už nekoupíte jen jako coupé. Mercedes spolu s McLarenem představili otevřenou verzi Roadster.

„Eselerko“ bylo odjakživa velmi diskutovaným vozem. Jeho vlastnosti ho řadily někam na pomyslnou mez mezi čistokrevné supersporty a luxusní GT. Právě druhá třída je mu nepatrné bližší.

SLR bylo právě představeno i v otevřené verzi roadster. Tím se stalo jediné, máme tady jeden z nejrychlejších otevřených vozů světa. Střecha vozu je vyrobena z uhlíkových vláken, a tak se i při velmi malé hmotnosti stará o špičkovou bezpečnost. Té má pomoci i celá stavba karoserie, která se u otevřených vozů řadí k těm nejtužším.

Možná byste očekávali, že střecha bude plně automatická. Tak tomu není, při otevírání je potřeba ji manuálně odjistit, o zbytek procesu už se postará elektronika. Při zpětném natahování je situace obdobná - nejprve elektronika a pak přijdete ke slovu vy.

Při vývoji verze roadster byla kromě vysoké bezpečnosti prioritou číslo jedna výborná aerodynamika vozu. Karoserie strávila mnoho hodin v aerodynamickém tunelu a výsledky jsou bezesporu výborné, o čemž svědčí i výsledná hodnota maximální rychlosti. Ale nejprve k motoru.

Pod kapotou zůstal známý, kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru s celkovým výkonem 460 kW (626 k) při 6500 ot./min. Točivý moment jednotky vrcholí na hodnotě 780 Nm v širokém pásmu 3250-5000 ot./min. Na zadní kola výkon putuje přes (mnohokrát Mercedesu vytýkanou) pouze pětistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift. Na stovku roadster zrychlí za 3,8 sekundy a akcelerace se zastaví až při rychlosti 332 km/h (coupé 334 km/h). A úpřimně, jezdit rychlostmi přes 300 km/h v otevřeném voze, to musí být bezesporu výjimečný zážitek.

Ostatní prvky důležité pro jízdu zůstávají stejné jako u uzavřené verze. Nechybí zadní mohutný difuzor, kterému v práci pomáhá vysouvatelný spoiler - ten slouží při brždění z vysokých rychlostí jako aerodynamická brzda. Pokud jste se o SLR někdy v minulosti alespoň trochu zajímali, určitě vám neunikly negativní reakce na použité keramické brzdy, které trpěly špatným dávkováním brzdného účinku. Jak to bude u roadsteru, ukáží až první testy.

Očekává se, že díky nepříliš ostrému zaměření vozu bude o verzi roadster ještě větší zájem než o původní coupé. Je třeba říci, že vůz vypadá již na fotografiích velice dobře. Na trh přijde vůz v září tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz McLaren SLR Roadster

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků