Mercedes-Benz SLK 320 CDI triturbo: stovka za 5,3 s

Na ženevském autosalonu se malý roadster SLK představil s novým naftovým motorem SLK 280 CDI. Tento šestiválec nabízí maximální výkon 170 kW (231 k) a SLK se s ním rozjede na stovku za 6,3 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Ve standardu má verze s šestiválcem klimatizaci, šestikvalt, hlavové i boční airbagy či volant potažený kůži.

Daleko zajímavější je ale SLK 320 CDI triturbo. Jak už název napovídá, naftový šestiválec pod kapotou používá celkem tři turba; první dvě jsou klasická, každé pro jednu řadu válců; třetí pak sedí mezi nimi. Při běžné jízdě, kdy není požadován maximální výkon, běží jen dvě malá turba. Jakmile ale na to řidič šlápne, přidá se i to třetí, větší; zkrátka dvoustupňové přeplňování. Díky tomu dokáže SLK 320 CDI zrychlit na stovku za 5,3 s, přitom spotřeba by měla činit jen 7,5 l na sto km. Výkon motoru je naladěn na 210 kW a točivý moment dosahuje hodnoty 650 Nm. Exteriér tohoto modelu by se neměl lišit od verze SLK 55 AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků