Mercedes-Benz SLK 320 CDI triturbo: stovka za 5,3 s

Mercedes-Benz SLK 320 CDI triturbo: stovka za 5,3 s

Na ženevském autosalonu se malý roadster SLK představil s novým naftovým motorem SLK 280 CDI. Tento šestiválec nabízí maximální výkon 170 kW (231 k) a SLK se s ním rozjede na stovku za 6,3 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Ve standardu má verze s šestiválcem klimatizaci, šestikvalt, hlavové i boční airbagy či volant potažený kůži.

Daleko zajímavější je ale SLK 320 CDI triturbo. Jak už název napovídá, naftový šestiválec pod kapotou používá celkem tři turba; první dvě jsou klasická, každé pro jednu řadu válců; třetí pak sedí mezi nimi. Při běžné jízdě, kdy není požadován maximální výkon, běží jen dvě malá turba. Jakmile ale na to řidič šlápne, přidá se i to třetí, větší; zkrátka dvoustupňové přeplňování. Díky tomu dokáže SLK 320 CDI zrychlit na stovku za 5,3 s, přitom spotřeba by měla činit jen 7,5 l na sto km. Výkon motoru je naladěn na 210 kW a točivý moment dosahuje hodnoty 650 Nm. Exteriér tohoto modelu by se neměl lišit od verze SLK 55 AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků