Mercedes-Benz SLK 320 CDI triturbo: stovka za 5,3 s

Na ženevském autosalonu se malý roadster SLK představil s novým naftovým motorem SLK 280 CDI. Tento šestiválec nabízí maximální výkon 170 kW (231 k) a SLK se s ním rozjede na stovku za 6,3 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Ve standardu má verze s šestiválcem klimatizaci, šestikvalt, hlavové i boční airbagy či volant potažený kůži.

Daleko zajímavější je ale SLK 320 CDI triturbo. Jak už název napovídá, naftový šestiválec pod kapotou používá celkem tři turba; první dvě jsou klasická, každé pro jednu řadu válců; třetí pak sedí mezi nimi. Při běžné jízdě, kdy není požadován maximální výkon, běží jen dvě malá turba. Jakmile ale na to řidič šlápne, přidá se i to třetí, větší; zkrátka dvoustupňové přeplňování. Díky tomu dokáže SLK 320 CDI zrychlit na stovku za 5,3 s, přitom spotřeba by měla činit jen 7,5 l na sto km. Výkon motoru je naladěn na 210 kW a točivý moment dosahuje hodnoty 650 Nm. Exteriér tohoto modelu by se neměl lišit od verze SLK 55 AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků