Mercedes-Benz SLK 32 AMG

Dceřiná společnost automobilky Mercedes-Benz, společnost Mercedes-AMG, představila nový model na bázi kompaktního roadsteru SLK. Mercedes-Benz SLK 32 AMG pohání šestiválec s výkonem 354 ks...
Mercedes-Benz SLK 32 AMG
Dceřiná společnost automobilky Mercedes-Benz, společnost Mercedes-AMG, představila nový model na bázi kompaktního roadsteru SLK. Mercedes-Benz SLK 32 AMG pohání šestiválec s výkonem 354 ks, který je také srdcem dříve představeného sedanu C 32 AMG.

Šestiválcový motor je vybaven přeplňováním, což umožnilo zvýšit výkon o 136 ks a točivý moment o 140 Nm. Již od 2300 ot./min je k dispozici plných 400 Nm z maximálního točivého momentu, který činí 450 Nm při 4400 ot./min.

Výkon je přenášen na zadní kola přes sportovně laděnou pětistupňovou automatickou převodovku, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů.

Kvůli vysokým výkonům, kterých SLK 32 AMG dosahuje, musel projít úpravou také podvozek. Týká se to především nového nastavení tlumičů a stabilizátorů. Brzdová soustava dostala nové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 334 mm vpředu a 300 mm vzadu, nechybí moderní brzdový asistent BAS, ESP nebo ASR.

Kontakt s vozovkou zajišťují 17“ 225 mm přední a 245 mm zadní pneumatiky obuté na 17“ litých kolech v tradičním designu AMG.

Na karoserii najdeme tradiční prvky designu automobilů s označením AMG. To se týká předního a zadního nárazníku, bočních prahových lišt. Ve stejném duchu se nese i interiér. Sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlav jsou potaženy kvalitními koženými potahy. Kůží je potažen i volant a hlavice řadicí páky.

Výkony

Mercedes-Benz 32 AMG zrychluje z 0 na 100 km za 5,2 vteřiny. Z 0 na 200 km/h pak za 18,4 vteřiny. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Za tyto výkony si řekne v průměru o 11,2 l na každých ujetých 100 km.

Výroba SLK 32 AMG začne v roce 2001, přičemž je v plánu vyrobit cca 2000 ks každý rok. Polovina z této produkce je určena pro zákazníky ve Spojených státech amerických a ta druhá pak zejména pro zákazníky v Německu, Itálii, Švýcarsku, Velké Británii a v Japonsku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků