Mercedes-Benz SLK 32 AMG

Dceřiná společnost automobilky Mercedes-Benz, společnost Mercedes-AMG, představila nový model na bázi kompaktního roadsteru SLK. Mercedes-Benz SLK 32 AMG pohání šestiválec s výkonem 354 ks...
Mercedes-Benz SLK 32 AMG
Dceřiná společnost automobilky Mercedes-Benz, společnost Mercedes-AMG, představila nový model na bázi kompaktního roadsteru SLK. Mercedes-Benz SLK 32 AMG pohání šestiválec s výkonem 354 ks, který je také srdcem dříve představeného sedanu C 32 AMG.

Šestiválcový motor je vybaven přeplňováním, což umožnilo zvýšit výkon o 136 ks a točivý moment o 140 Nm. Již od 2300 ot./min je k dispozici plných 400 Nm z maximálního točivého momentu, který činí 450 Nm při 4400 ot./min.

Výkon je přenášen na zadní kola přes sportovně laděnou pětistupňovou automatickou převodovku, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů.

Kvůli vysokým výkonům, kterých SLK 32 AMG dosahuje, musel projít úpravou také podvozek. Týká se to především nového nastavení tlumičů a stabilizátorů. Brzdová soustava dostala nové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 334 mm vpředu a 300 mm vzadu, nechybí moderní brzdový asistent BAS, ESP nebo ASR.

Kontakt s vozovkou zajišťují 17“ 225 mm přední a 245 mm zadní pneumatiky obuté na 17“ litých kolech v tradičním designu AMG.

Na karoserii najdeme tradiční prvky designu automobilů s označením AMG. To se týká předního a zadního nárazníku, bočních prahových lišt. Ve stejném duchu se nese i interiér. Sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlav jsou potaženy kvalitními koženými potahy. Kůží je potažen i volant a hlavice řadicí páky.

Výkony

Mercedes-Benz 32 AMG zrychluje z 0 na 100 km za 5,2 vteřiny. Z 0 na 200 km/h pak za 18,4 vteřiny. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Za tyto výkony si řekne v průměru o 11,2 l na každých ujetých 100 km.

Výroba SLK 32 AMG začne v roce 2001, přičemž je v plánu vyrobit cca 2000 ks každý rok. Polovina z této produkce je určena pro zákazníky ve Spojených státech amerických a ta druhá pak zejména pro zákazníky v Německu, Itálii, Švýcarsku, Velké Británii a v Japonsku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků