Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Doba nepřeje velkým motorům. Nejen, že se ve velkém snižují zdvihové objemy, ale snižuje se i počet válců. Mercedes-Benz přesto tvrdí, že své zákazníky o tradiční osmiválec neochudí a že bude v nabídce napořád, i když značně pozměněný.

Do hry začnou stále častěji vstupovat hybridní systémy, vypínání válců a samozřejmě se bude postupně snižovat zdvihový objem, řekl pro magazín Motoring šéf vývoje motorů Mercedesu Thomas Weber.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Velké motory jsou totiž v ohrožení kvůli chystaným regulacím, které mají snížit průměrné emise výrobců na 95 g/km CO2. Dnes takových emisí dosahují pouze ty nejmenší spalovací motory, pokud se nejedná o hybrid ale o tradiční pohon.

Podle šéfa vývoje Mercedesu by jednou cestou k záchraně velkých motorů (a hlavně osmiválců) mohl být systém podobný tomu v současné F1. Snižování objemu ale nejde provádět do nekonečna, protože i osmiválec má svůj přirozený limit, pod kterým už nedává smysl.

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Pokud zůstaneme u Mercedesu a divize AMG, ten se dostal s objemem posledního atmosférického osmiválce na 6,2 litru. Tento motor byl pak nahrazen přeplňovanou jednotkou o objemu 5,5 litru a následně byl objem snížen na rovné čtyři litry. Snížení objemu někam pod tři litry už u osmiválce příliš smyslu nedává.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků