Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Doba nepřeje velkým motorům. Nejen, že se ve velkém snižují zdvihové objemy, ale snižuje se i počet válců. Mercedes-Benz přesto tvrdí, že své zákazníky o tradiční osmiválec neochudí a že bude v nabídce napořád, i když značně pozměněný.

Do hry začnou stále častěji vstupovat hybridní systémy, vypínání válců a samozřejmě se bude postupně snižovat zdvihový objem, řekl pro magazín Motoring šéf vývoje motorů Mercedesu Thomas Weber.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Velké motory jsou totiž v ohrožení kvůli chystaným regulacím, které mají snížit průměrné emise výrobců na 95 g/km CO2. Dnes takových emisí dosahují pouze ty nejmenší spalovací motory, pokud se nejedná o hybrid ale o tradiční pohon.

Podle šéfa vývoje Mercedesu by jednou cestou k záchraně velkých motorů (a hlavně osmiválců) mohl být systém podobný tomu v současné F1. Snižování objemu ale nejde provádět do nekonečna, protože i osmiválec má svůj přirozený limit, pod kterým už nedává smysl.

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Pokud zůstaneme u Mercedesu a divize AMG, ten se dostal s objemem posledního atmosférického osmiválce na 6,2 litru. Tento motor byl pak nahrazen přeplňovanou jednotkou o objemu 5,5 litru a následně byl objem snížen na rovné čtyři litry. Snížení objemu někam pod tři litry už u osmiválce příliš smyslu nedává.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků