Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Doba nepřeje velkým motorům. Nejen, že se ve velkém snižují zdvihové objemy, ale snižuje se i počet válců. Mercedes-Benz přesto tvrdí, že své zákazníky o tradiční osmiválec neochudí a že bude v nabídce napořád, i když značně pozměněný.

Do hry začnou stále častěji vstupovat hybridní systémy, vypínání válců a samozřejmě se bude postupně snižovat zdvihový objem, řekl pro magazín Motoring šéf vývoje motorů Mercedesu Thomas Weber.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Velké motory jsou totiž v ohrožení kvůli chystaným regulacím, které mají snížit průměrné emise výrobců na 95 g/km CO2. Dnes takových emisí dosahují pouze ty nejmenší spalovací motory, pokud se nejedná o hybrid ale o tradiční pohon.

Podle šéfa vývoje Mercedesu by jednou cestou k záchraně velkých motorů (a hlavně osmiválců) mohl být systém podobný tomu v současné F1. Snižování objemu ale nejde provádět do nekonečna, protože i osmiválec má svůj přirozený limit, pod kterým už nedává smysl.

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Pokud zůstaneme u Mercedesu a divize AMG, ten se dostal s objemem posledního atmosférického osmiválce na 6,2 litru. Tento motor byl pak nahrazen přeplňovanou jednotkou o objemu 5,5 litru a následně byl objem snížen na rovné čtyři litry. Snížení objemu někam pod tři litry už u osmiválce příliš smyslu nedává.

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2012
Stav: 135 617 km
Cena: 780 000 Kč
Mercedes A 1,7
Rok výroby: 2005
Stav: 152 847 km
Cena: 89 000 Kč
Mercedes C 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 207 525 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 140 817 km
Cena: 600 000 Kč
Mercedes Vito 2,1
Rok výroby: 2004
Stav: 207 939 km
Cena: 120 000 Kč
Mercedes A 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 147 354 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků