Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Doba nepřeje velkým motorům. Nejen, že se ve velkém snižují zdvihové objemy, ale snižuje se i počet válců. Mercedes-Benz přesto tvrdí, že své zákazníky o tradiční osmiválec neochudí a že bude v nabídce napořád, i když značně pozměněný.

Do hry začnou stále častěji vstupovat hybridní systémy, vypínání válců a samozřejmě se bude postupně snižovat zdvihový objem, řekl pro magazín Motoring šéf vývoje motorů Mercedesu Thomas Weber.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Velké motory jsou totiž v ohrožení kvůli chystaným regulacím, které mají snížit průměrné emise výrobců na 95 g/km CO2. Dnes takových emisí dosahují pouze ty nejmenší spalovací motory, pokud se nejedná o hybrid ale o tradiční pohon.

Podle šéfa vývoje Mercedesu by jednou cestou k záchraně velkých motorů (a hlavně osmiválců) mohl být systém podobný tomu v současné F1. Snižování objemu ale nejde provádět do nekonečna, protože i osmiválec má svůj přirozený limit, pod kterým už nedává smysl.

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Pokud zůstaneme u Mercedesu a divize AMG, ten se dostal s objemem posledního atmosférického osmiválce na 6,2 litru. Tento motor byl pak nahrazen přeplňovanou jednotkou o objemu 5,5 litru a následně byl objem snížen na rovné čtyři litry. Snížení objemu někam pod tři litry už u osmiválce příliš smyslu nedává.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků