Mercedes-Benz SL65 AMG: dvanáctiválec se vrátil!

Představujeme novou generaci špičkového provedení řady SL. Nese označení Mercedes-Benz SL65 AMG a, světe div se, vrací se k dvanáctiválci!

Ještě před několika týdny se obecně mělo zato, že dvanáctiválce Mercedes-Benz definitivně končí kvůli řadě důvodů, především pak těm emisním. Na právě ukončeném autosalonu v Ženevě se představila nová generace osmiválce 5,5 l s dvojitým přeplňováním a staronovým označením Mercedes-Benz SL63 AMG o výkonu 537 koní (395 kW), resp. 564 koní (415 kW) s příplatkovým paketem AMG Performance, nyní je zde ale skutečný král králů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SL65 AMG: nová vlajková loď řady SL

Jmenuje se Mercedes-Benz SL65 AMG a pod jeho kapotu se vrací plnohodnotné, dvanáctiválcové srdce. Jde o jednotku V12 s objemem 6,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, která byla vyšlechtěna z agregátu, jenž byl stažen z nabídky v půli loňského roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SL65 AMG vrací do života vloni dočasně vyřazený dvanáctiválec
 

Nová jsou turbodmychadla, sání i výfukový trakt. Ve své nejnovější podobě tento motor dosahuje působivého výkonu 630 koní (463 kW) při 4 800 až 5 400 ot./min. a točivého momentu rovných 1 000 Nm v rozmezí od 2 300 do 4 300 ot./min. A to je o 26 koní (19 kW) více než dosud, přičemž špička točivého momentu byla zachována na stejné hodnotě.

Mercedes SL 63 AMG: internetová premiéra ještě před Ženevou

Mercedes SL 63 AMG: internetová premiéra ještě před Ženevou

Na modernizovaný motor navazuje sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC s automatizovaným řazením, jež točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. Nabízí čtveřici volitelných provozních režimů C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes vypadá dobře ze všech pohledů a se střechou nahoře i dole

Stejně jako ostatní zástupci nové generace Mercedes-Benz SL využívá i špičková verze SL65 AMG nové struktury samonosné karoserie vyrobené z hliníkových slitin. S pohotovostní hmotností 1 950 kg novinka rozhodně není žádným kolibříkem, přesto jde o 170 kg nižší hodnotu než u předchozí generace.

Mercedes SL 65 AMG Black Series: černý ďábel

Mercedes SL 65 AMG Black Series: černý ďábel

Mercedes-Benz SL65 AMG podle tvrzení výrobce zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,0 s a hranice 200 km/h padne již 11,8 s po startu, což je mimochodem o bezmála 0,5 s horší výsledek než u nepoměrně menšího, slabšího a levnějšího BMW 1 M Coupe s lehkým laděním Hartge. Rozhodně nejde o srovnatelný vůz, ale znovu to dokazuje především zcela zásadní vliv hmotnosti na jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak už to u podobných vozů bývá, interiér stuttgartské novinky je i přes výkon motoru spíše komfortní než sportovní

Novinka se bude vyznačovat také dále upraveným podvozkem s posílenou brzdovou soustavou využívající šestipístkových pevných třmenů vpředu a jednopístkových třmenů plovoucích vzadu. Vyvážený poměr mezi bezpečností provozu a potěšení z jízdy (jestli lze vůbec o něčem takovém v případě tohoto bumbrlíčka hovořit…) má zajistit nově odladěná stabilizace ESP regulovatelná ve třech stupních.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dveře jsou otevřeny, stačí jen zaplatit takřka 6 mil. Kč a nastoupit...

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba paliva v kombinovaném provozu údajně činí 11,6 l/100 km. Zvenčí si na voze všimneme kromě hrdých nápisů V12 Biturbo na předních blatnících také devatenáctipalcových litých ráfků obouvajících pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

V Německu byla cena nového modelu Mercedes-Benz SL65 AMG stanovena v přepočtu na bezmála 5,8 mil. Kč.
 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků