Asi tušíte, proč je tak drahý – od specialistů Everrati dostal elektrický pohon a pořádnou dávku luxusu.
Nesmrtelná klasika s tvary od mistrů designu Paula Bracqua a Bély Baréniyho patří i více než šedesáti letech po své premiéře k nejkrásnějším roadsterům všech dob. Společnost Everratti se Mercedesu SL W113 rozhodla vdechnout nový život a představuje svůj první restomod, dodaný skutečnému zákazníkovi. Vůz dostal elektrický pohon navržený tak, aby zásadně nenarušil rozložení hmotnosti a tím i typické jízdní vlastnosti Pagody, samozřejmostí je možnost vrátit vše do původního stavu.
Klienti mají k dispozici výkon 224 kW a mohou volit mezi dvěma velikostmi baterie. Základem je 54,4 kWh pro dojezd necelých 260 kilometrů a zrychlení na 100 km/h zhruba za osm sekund. Větší výletníci pak mohou sáhnout po 68kWh baterii s dojezdem zhruba 320 kilometrů a možností zrychlit na stovku přibližně za sedm sekund. Nabíjení je dostupné střídavým i stejnosměrným proudem, nechybí zde rekuperační brzdění s možností ovládat vůz ve vhodných chvílích jedním pedálem. Jízdní vlastnosti pak vylepšuje standardně dodávaný samosvorný diferenciál.
Uvnitř si mohou zákazníci dopřát čalounění ze superjemné kůže od specialistů Bridge of Weir v odstínech vanilky, kašmíru, v plavých barvách nebo také tmavých. K dispozici jsou ale i materiály odpovídající dobovému provedení z šedesátých let. Uvnitř změnu pohonu prakticky nepoznáte, Everrati citlivě využili standardní ukazatele a přidali diskrétní audiosystém fungující přes Bluetooth nebo třeba výhřev sedadel. Nejde ale o levnou záležitost – přestavba je dostupná za ceny od 330 tisíc britských liber, čili zhruba 9,5 milionu korun. K tomu si zájemce musí sehnat samotný vůz.