Vůz dostal elektrický pohon navržený tak, aby zásadně nenarušil rozložení hmotnosti a tím i typické jízdní vlastnosti Pagody, samozřejmostí je možnost vrátit vše do původního stavu. Zdroj: Everrati

Vůz dostal elektrický pohon navržený tak, aby zásadně nenarušil rozložení hmotnosti a tím i typické jízdní vlastnosti Pagody, samozřejmostí je možnost vrátit vše do původního stavu. | Zdroj: Everrati

Klienti mají k dispozici výkon 224 kW a mohou volit mezi dvěma velikostmi baterie. Zdroj: Everrati

Klienti mají k dispozici výkon 224 kW a mohou volit mezi dvěma velikostmi baterie. | Zdroj: Everrati

Základem je 54,4 kWh pro dojezd necelých 260 kilometrů a zrychlení na 100 km/h zhruba za osm sekund. Zdroj: Everrati

Základem je 54,4 kWh pro dojezd necelých 260 kilometrů a zrychlení na 100 km/h zhruba za osm sekund. | Zdroj: Everrati

Větší výletníci pak mohou sáhnout po 68kWh baterii s dojezdem zhruba 320 kilometrů a možností zrychlit na stovku přibližně za sedm sekund. Zdroj: Everrati

Větší výletníci pak mohou sáhnout po 68kWh baterii s dojezdem zhruba 320 kilometrů a možností zrychlit na stovku přibližně za sedm sekund. | Zdroj: Everrati

Nabíjení je dostupné střídavým i stejnosměrným proudem, nechybí zde rekuperační brzdění s možností ovládat vůz ve vhodných chvílích jedním pedálem. Zdroj: Everrati

Nabíjení je dostupné střídavým i stejnosměrným proudem, nechybí zde rekuperační brzdění s možností ovládat vůz ve vhodných chvílích jedním pedálem. | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 Zdroj: Everrati

Everrati Mercedes-Benz SL W113 | Zdroj: Everrati

Klienti mají k dispozici výkon 224 kW a mohou volit mezi dvěma velikostmi baterie. Zdroj: Everrati
Základem je 54,4 kWh pro dojezd necelých 260 kilometrů a zrychlení na 100 km/h zhruba za osm sekund. Zdroj: Everrati
Větší výletníci pak mohou sáhnout po 68kWh baterii s dojezdem zhruba 320 kilometrů a možností zrychlit na stovku přibližně za sedm sekund. Zdroj: Everrati
Nabíjení je dostupné střídavým i stejnosměrným proudem, nechybí zde rekuperační brzdění s možností ovládat vůz ve vhodných chvílích jedním pedálem. Zdroj: Everrati
22
Fotogalerie

Mercedes-Benz SL Pagoda za deset milionů? Stylu má na rozdávání a dojezd stačí na pěkný výlet

Asi tušíte, proč je tak drahý – od specialistů Everrati dostal elektrický pohon a pořádnou dávku luxusu.

Nesmrtelná klasika s tvary od mistrů designu Paula Bracqua a Bély Baréniyho patří i více než šedesáti letech po své premiéře k nejkrásnějším roadsterům všech dob. Společnost Everratti se Mercedesu SL W113 rozhodla vdechnout nový život a představuje svůj první restomod, dodaný skutečnému zákazníkovi. Vůz dostal elektrický pohon navržený tak, aby zásadně nenarušil rozložení hmotnosti a tím i typické jízdní vlastnosti Pagody, samozřejmostí je možnost vrátit vše do původního stavu.

Klienti mají k dispozici výkon 224 kW a mohou volit mezi dvěma velikostmi baterie. Základem je 54,4 kWh pro dojezd necelých 260 kilometrů a zrychlení na 100 km/h zhruba za osm sekund. Větší výletníci pak mohou sáhnout po 68kWh baterii s dojezdem zhruba 320 kilometrů a možností zrychlit na stovku přibližně za sedm sekund. Nabíjení je dostupné střídavým i stejnosměrným proudem, nechybí zde rekuperační brzdění s možností ovládat vůz ve vhodných chvílích jedním pedálem. Jízdní vlastnosti pak vylepšuje standardně dodávaný samosvorný diferenciál.

Uvnitř si mohou zákazníci dopřát čalounění ze superjemné kůže od specialistů Bridge of Weir v odstínech vanilky, kašmíru, v plavých barvách nebo také tmavých. K dispozici jsou ale i materiály odpovídající dobovému provedení z šedesátých let. Uvnitř změnu pohonu prakticky nepoznáte, Everrati citlivě využili standardní ukazatele a přidali diskrétní audiosystém fungující přes Bluetooth nebo třeba výhřev sedadel. Nejde ale o levnou záležitost – přestavba je dostupná za ceny od 330 tisíc britských liber, čili zhruba 9,5 milionu korun. K tomu si zájemce musí sehnat samotný vůz.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud