Mercedes-Benz SL: facelift oficiálně

Před pár dny jsme vám představili první údaje o blížícím se faceliftu Mercedesu SL. Nyní máme všechny oficiální informace a snímky.

Model SL je v nabídce automobilky Mercedes-Benz již od padesátých let uplynulého století, kdy verze 190 SL působila jako otevřené provedení slavného Gullwingu, jež se vyznačovalo prostorovým rámem a vzhůru výklopnými dveřmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Poslední generace rovněž na trhu není žádným nováčkem, přesněji se na něm pohybuje od roku 2001, v současné podobě se ale prodává necelé tři roky, a tak je inovace vcelku překvapivá. Zákazníků pro luxusní a drahý Mercedes SL ale zkrátka není nekonečný počet, a tak se zřejmě vyplatí přijít s novou tvář již dříve. Ta by měla vydržet až do roku 2011, kdy má přijít zcela nová generace.

Pokud se občas setkáme s decentním faceliftem, který toho mnoho nezměnil, pak u SL musíme říci, že je opravdu radikální. Nový SL se minimálně změnil pouze ve své zadní partii (dostal jen nový nárazník a jiné koncovky výfuků), na přídi se ale projevily velké novoty. Model přišel o typické zdvojené oválné světlomety a maska nabyla na dravosti. Řada milovníků stuttgartských vozů nese poněkud nelibě snižování počtu lamel na „grilu”, pravdou však je, že současná verze s jedinou mohutnou lamelou napříč masky do značné míry odkazuje na původní 190SL z roku 1957. Výdechy na předních blatnících, odvádějící ohřátý vzduch z motoru, potom jasně odkazují na původní Gullwing z roku 1954.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Na opačné straně vozu sice nejsou změny tak výrazné, ale i zde jsou vidět okamžitě. Světlomety zůstaly, jen se změnilo uspořádání, změnil se decentně nárazník a přibyly nové koncovky výfuku.

Interiér dostal především nový tříramenný volant a upravený přístrojový štít. K čalounění lze volit ze dvou druhů kůže, na výběr je pět obkladů z hliníku nebo dřeva a pět barevných odstínů. Standardní výbavou je komunikační systém Command s displejem o úhlopříčce 6,5". Jeho součástí jsou například changer na CD a DVD, dvojitý tuner, přehrávač filmů na DVD, slot na kartu SD nebo technologie Bluetooth pro bezdrátové propojení telefonu s vestavěnou hands-free sadou. Systém Command rovněž umožňuje hlasové ovládání řady palubních funkcí včetně navigace, telefonu či rádia. Za příplatek je audiosoustava Harman Kardon Logic 7, používaná i ve mercedesech řady S.  

Do palety výbav přibyly například vytápění hlavových opěrek Airscarf, převzaté z menšího SLK, aktivní řízení (s proměnným účinkem i převodem) nebo vnější osvětlení s bi-xenonovými výbojkami a proměnnou funkčností v závislosti na aktuálních provozních podmínkách, jež údajně mají ve své účinnosti stále navrch nad technologií LED. Modely SL500 a SL600 mají ve standardní výbavě nový stabilizační systém ABC, jenž kromě běžných funkcí úpravuje v reálném čase nastavení pérování. Sériovou výbavou je modernizované bezklíčové ovládání a startování a dálkové otevírání víka zavazadlového prostoru. Vrcholný typ SL600 se od svých levnějších variant liší znaky V12 na opěradlech, volantu a sloupcích. Zvenčí jej bezpečně poznáte podle osmnáctipalcových ráfků s deseti zdvojenými příčkami na každém kole.

Po stránce techniky se odehrály také zajímavé změny. Novinkou v porovnání se současným „eselkem“ bude základní model v podobě šestiválce SL280 s výkonem 231 koní. Vůz s ním z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,8 s a v průměru si řekne o 9,4 llitru na 100 km. Jinak se toho v nabídce pohonných jednotek mnoho nezměnilo. Šestiválec SL350 s výkonem 316 koní byl upraven s ohledem na rychlejší reakci na pokyn od plynového pedálu a jeho maximální otáčky činí 7 200 ot./min. Díky nárůstu maximálního výkonu o 16% se zkrátila doba akcelerace modernizovaného vozu z klidu na 100 km/h o 0,4 s na 6,2 s. Na 100 km jízdy přitom Mercedes SL350 spotřebuje průměrně 9,9 l benzínu, což je hodnota takřka o půl litru nižší než byla u jeho předchůdce.

Vrcholem standardní nabídky jsou verze SL500 (388 k) a SL600 (517 k). Všechny pohonné jednotky přitom byly optimalizovány s ohledem na snížení spotřeby benzínu. Komu se však i tyto vozy budou zdát příliš krotké, bude mít možnost objednat si některou z variant AMG. V rámci tohoto programu se bude zrušen ostrý model SL 55 AMG, který bude nahrazen modelem SL 63 AMG. Současná přeplňovaná verze tak bude nahrazena atmosférickou o stejném výkonu. Model SL 65 AMG pak zůstane beze změn.

Facelift se „osobně” představí na prestižním autosalonu v Ženevě, na evropských showroomech bude k dispozici od 5. dubna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SL po faceliftu

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků