Mercedes-Benz SL AMG: facelift pro oba sporťáky

Mercedesy SL 55 AMG a SL 65 AMG prošly decentním faceliftem, po kterém jsou ještě více sportovní a exklusivní. Výkonné roadstery dostaly do vínku nové technologie, jako je aktivní zavěšení kol, lepší diferenciál nebo silnější brzdy. Co dalšího nabídnou tyto perličky v nabídce Merecedesu?
Mercedes-Benz SL AMG: facelift pro oba sporťáky

Po nedávné zmínce o tom, že automobilka Mercedes-Benz dala modelům SL 350 a SL 500 nové silnější motory, přichází změny v podobě faceliftu u sportovní divize AMG. SL 55 AMG má pod kapotou agregát 5,5 V8, který dostal nový kompresor a větší škrtící klapky. Také díky nové řídící jednotce se výkon zvedl o 12 kW na celkových 380 kW (517 k) a kroutící moment si polepšil o 20 Nm na 720 Nm. Posílené SL 55 AMG zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za 4,5 s, což je zlepšení o 0,2 s oproti odcházejícímu modelu, a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Vetší bratříček, model SL 65 AMG, čerpá sílu z vidlicového dvanáctiválce o objemu 6,0 l, který je navíc dopován dvojicí turbodmychadel. S nezměněným výkonem 450 kW (612 k) a kroutícím momentem 1000 Nm je SL 65 AMG stále nejsilnějším sériově vyráběným roadsterem na světě. K akceleraci z nuly na stovku stačí dvanáctiválcovému monstru pouhých 4,2 s a nejvyšší rychlost je opět elektronicky utnuta na hranici 250 km/h.

Oba roadstery mají druhou generaci aktivního zavěšení kol, lepší řízení a  z toho vyplývájící zlepšenou ovladatelnost vozu. Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin ukrývají silnější brzdy, které na přední nápravě mají šestipístkové třmeny. O lepší přenos síly se také stará samosvorný diferenciál, který zlepší trakci až o 40 procent.

U faceliftu karosérie byly použity pouze decentní změny, modifikací prošel přední nárazník, mřížka chladiče, zabarvení zadních světlometů a chromované koncovky výfukového potrubí. V interiéru je obložení z karbonu, hliníková řadící padla pod volantem a jednotná palubní deska s multifunkčním palubním počítačem. Jednou z novinek je i Racetimer, který zaznamenává nejlepší čas na jedno kolo, délku okruhu, průměrnou nebo maximální rychlost ad. Mercedes také zvětšil objem na míru šitých zavazadel pro modely SL o 22 l na celkových 339 l a slibuje, že manipulace s nimi bude snadnější, než doposud.

Nové roadstery SL 55 AMG a SL 65 AMG se veřejnosti představí na letošním mezinárodním autosalonu Ženevě a na trh dorazí začátkem května. Cena pro německý trh včetně daně bude 133 980 eur (necelých 3,9 milionu Kč) za SL 55 AMG a 206 132 eur (bezmála 6 milionů Kč) za silnější SL 65 AMG.

Tak co, jdete pro ně?

 
 
Mercedes-Benz SL 55 AMG


 
Mercedes-Benz SL 65 AMG

  
Pouze decentní změny exteriéru, sjednocený interér a palubní deska

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků