Mercedes-Benz SL AMG: facelift pro oba sporťáky

Mercedesy SL 55 AMG a SL 65 AMG prošly decentním faceliftem, po kterém jsou ještě více sportovní a exklusivní. Výkonné roadstery dostaly do vínku nové technologie, jako je aktivní zavěšení kol, lepší diferenciál nebo silnější brzdy. Co dalšího nabídnou tyto perličky v nabídce Merecedesu?
Mercedes-Benz SL AMG: facelift pro oba sporťáky

Po nedávné zmínce o tom, že automobilka Mercedes-Benz dala modelům SL 350 a SL 500 nové silnější motory, přichází změny v podobě faceliftu u sportovní divize AMG. SL 55 AMG má pod kapotou agregát 5,5 V8, který dostal nový kompresor a větší škrtící klapky. Také díky nové řídící jednotce se výkon zvedl o 12 kW na celkových 380 kW (517 k) a kroutící moment si polepšil o 20 Nm na 720 Nm. Posílené SL 55 AMG zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za 4,5 s, což je zlepšení o 0,2 s oproti odcházejícímu modelu, a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Vetší bratříček, model SL 65 AMG, čerpá sílu z vidlicového dvanáctiválce o objemu 6,0 l, který je navíc dopován dvojicí turbodmychadel. S nezměněným výkonem 450 kW (612 k) a kroutícím momentem 1000 Nm je SL 65 AMG stále nejsilnějším sériově vyráběným roadsterem na světě. K akceleraci z nuly na stovku stačí dvanáctiválcovému monstru pouhých 4,2 s a nejvyšší rychlost je opět elektronicky utnuta na hranici 250 km/h.

Oba roadstery mají druhou generaci aktivního zavěšení kol, lepší řízení a  z toho vyplývájící zlepšenou ovladatelnost vozu. Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin ukrývají silnější brzdy, které na přední nápravě mají šestipístkové třmeny. O lepší přenos síly se také stará samosvorný diferenciál, který zlepší trakci až o 40 procent.

U faceliftu karosérie byly použity pouze decentní změny, modifikací prošel přední nárazník, mřížka chladiče, zabarvení zadních světlometů a chromované koncovky výfukového potrubí. V interiéru je obložení z karbonu, hliníková řadící padla pod volantem a jednotná palubní deska s multifunkčním palubním počítačem. Jednou z novinek je i Racetimer, který zaznamenává nejlepší čas na jedno kolo, délku okruhu, průměrnou nebo maximální rychlost ad. Mercedes také zvětšil objem na míru šitých zavazadel pro modely SL o 22 l na celkových 339 l a slibuje, že manipulace s nimi bude snadnější, než doposud.

Nové roadstery SL 55 AMG a SL 65 AMG se veřejnosti představí na letošním mezinárodním autosalonu Ženevě a na trh dorazí začátkem května. Cena pro německý trh včetně daně bude 133 980 eur (necelých 3,9 milionu Kč) za SL 55 AMG a 206 132 eur (bezmála 6 milionů Kč) za silnější SL 65 AMG.

Tak co, jdete pro ně?

 
 
Mercedes-Benz SL 55 AMG


 
Mercedes-Benz SL 65 AMG

  
Pouze decentní změny exteriéru, sjednocený interér a palubní deska

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků