Mercedes-Benz SL 55 AMG: Raketa s hvězdou na přídi

Nejvýkonnější Mercedes-Benz spatřil světlo světa pod hlavičkou třídy SL a v jeho názvu nemohou chybět tři magická písmena: AMG.
Mercedes-Benz SL 55 AMG: Raketa s hvězdou na přídi

O nové třídě SL jsme vás informovali nedávno a dnes vám nabízíme doplňující informace o dosud nejvýkonnějším modelu v nabídce Mercedesu. Zaměříme se na to, v čem se SL 55 AMG odlišuje od standardního provedení SL 500.

Nejdůležitější změna nastala pod kapotou. SL 500 i SL 55 AMG pohání osmiválcové motory. AMG má však motor o obsahu 5,5 litrů, tedy o 0,5 litru více než u SL 500 a hlavě je přeplňovaný. Výkon 476 ks a točivý moment 700 Nm při 2 650 ot./min. (ano, to není překlep, motor má opravdu 700 Nm). V tomto kontextu působí zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 vteřiny jako samozřejmost. Maximální rychlost je již tradičně elektronicky omezena na 250 km/h.

Z venku se AMG od běžného SL liší 18“ litými koly a čtyřmi chromovanými koncovkami výfuku, zatmavenými zadními světly a dalšími drobnostmi v karoserii.

Předpokládaná cena SL 55 AMG je 4,2 miliónu korun.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků